Gå til innhold

Blir innlagt nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var visst litt høy på meg selv og andre ting. Var til oppmøtetime halv elleve på DPS, og allerede nå sitter jeg og venter på taxi som skal kjøre meg til psykehuset. Får ikke kjøre hjem og pakke en gang. 

Ingen her vet hvem jeg er, men kan noen likevel ønske meg lykke til eller noe sånt. Jeg vet ikke hva som skjer nå. Hva kan jeg forvente? Må jeg ligge på et mørkt rom med tette øreklokker og bind for øynene mens jeg er neddopet, for å fjerne all ytre stimuli? Ytre stimuli, dvs lyder og så lite som en samtale med andre får meg til å fyke oppover. Jeg er litt redd nå. 

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til. Dette går bra. 

Psykiatrisk sykehus er ikke noe torturkammer. Så lenge du ikke utagerer med vold mot deg selv eller andre så vil du ikke bli bundet fast på noen måte. Det er strenge regler for mekanisk tvang i psykiatrien. 

Fokuser på at det du skal få nå er hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Var visst litt høy på meg selv og andre ting. Var til oppmøtetime halv elleve på DPS, og allerede nå sitter jeg og venter på taxi som skal kjøre meg til psykehuset. Får ikke kjøre hjem og pakke en gang. 

Ingen her vet hvem jeg er, men kan noen likevel ønske meg lykke til eller noe sånt. Jeg vet ikke hva som skjer nå. Hva kan jeg forvente? Må jeg ligge på et mørkt rom med tette øreklokker og bind for øynene mens jeg er neddopet, for å fjerne all ytre stimuli? Ytre stimuli, dvs lyder og så lite som en samtale med andre får meg til å fyke oppover. Jeg er litt redd nå. 

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Du har neppe noen grunn til å være redd:-) Sannsynligvis vil du bli tilbudt mere medisiner og i tillegg anbefalt å skjerme deg selv for for mye inntrykk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, frosken skrev:

Du har neppe noen grunn til å være redd:-) Sannsynligvis vil du bli tilbudt mere medisiner og i tillegg anbefalt å skjerme deg selv for for mye inntrykk. 

Ok. Her ser jeg at du bruker ordene "tilbudt" og "anbefalt". Da er det nok ikke tvang. :)

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Glitter skrev:

Lykke til. Dette går bra. 

Psykiatrisk sykehus er ikke noe torturkammer. Så lenge du ikke utagerer med vold mot deg selv eller andre så vil du ikke bli bundet fast på noen måte. Det er strenge regler for mekanisk tvang i psykiatrien. 

Fokuser på at det du skal få nå er hjelp. 

Takk :)

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men er dette tvang? Tenk om de planlegger å drepe meg? 

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Hvorfor i all verden skulle de drepe deg? Jeg lover at de bare vil hjelpe deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Her ser jeg at du bruker ordene "tilbudt" og "anbefalt". Da er det nok ikke tvang. :)

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Så lenge du klarer å samarbeide om behandlingen, så er det ingen som ønsker å gjøre vedtak om bruk av tvang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle som har svart i tråden, det satte jeg pris på. :)

Det gikk fint i går. Da jeg ble klar over ovenfor meg selv at det ikke var noe tvang inne i bildet (er så redd for tvang selv om jeg aldri har blitt utsatt for det) insisterte jeg på å få kjøre hjem og pakke. Etter litt om og men var det greit, og ei venninne kjørte meg bort til PAM etterpå for at jeg skulle slippe å ha parkeringsutgifter ved å ha bilen stående der. Så var det innkomstsamtale og jeg oppholdt meg mye i fred og ro på rommet, noe jeg syntes var deilig. La meg tidlig og fikk "noe å sove på", og jeg har ikke sovet så godt og lenge på lang tid! I dag skal vi drøfte videre medisinering, så dette tror jeg skal gå helt fint. Vet ikke hvor lenge jeg skal være her, men jeg tenker at mye er gjort bare ved å få kontroll på søvnen. :)

@Lillemus, nei jeg tror ikke at noen vil drepe meg.. 😂 Jeg kan dessverre bli litt paranoid når jeg har gått lenge uten god nok søvn, og i tillegg var jeg litt engstelig der jeg satt utenfor og ventet på taxi. 😅

Kunne ha fortalt mye mer rundt alt sammen, men jeg tenker det får bli med dette. ;) Ønsker alle en fin dag!

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått snakke med psykiater. Jeg bør (må?) visst bli her litt siden de mistenker noe psykosegreier. Blir forb... av det, merker jeg.. :(

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke forbannet, så i alle fall litt trist. Synes det er kjipt, for jeg føler meg ikke så syk akkurat. Tror ikke at det er noe psykosesuspekt. :(

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om ikke forbannet, så i alle fall litt trist. Synes det er kjipt, for jeg føler meg ikke så syk akkurat. Tror ikke at det er noe psykosesuspekt. :(

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Men du har vel ikke noe å tape på å bli? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frosken skrev:

Men du har vel ikke noe å tape på å bli? 

Vet ikke. Uansett har jeg noen å passe på hjemme. 

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke. Uansett har jeg noen å passe på hjemme. 

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Barn eller dyr?

Anonymkode: 1e767...25d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barn eller dyr?

Anonymkode: 1e767...25d

8 skrikerunger, 4 hester, ei ku og ei gås  ;)

Anonymkode: 5b0d1...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...