Gå til innhold

Langvarig blødning ved spontanabort


SiljeLine

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde en tidlig spontanabort som startet med lett blødning den 28 november (var da 4+3 uker på vei). 4 dager senere tok blødningen seg litt opp med noen få blodklumper og mer blødning. Denne blødningen varte i ca en uke, for deretter å gå over til mindre blødning igjen. Jeg har nå hatt småblødninger igjen i to uker etter dette og det virker ikke som det stopper opp (det er såpass mye at papiret blir helt dekket av blod og blodslim ved dobesøk). Er veldig trett og slapp/sliten, har mye murringer og mye vondt i livmor - om jeg får press på magen blir jeg akutt kvalm og uvel. Jeg var hos gynekolog for 12 dager siden, han så da små rester igjen av livmorslimhinna og mente at kroppen måtte få rydde opp dette siste selv, hCG-blodprøve viste da en verdi på 463 (versus en hcg-verdi på 658 som ble tatt 6 dager tidligere). Jeg har tidligere hatt 2 spontanaborter, disse var helt over etter 2 uker med blødning (da hadde jeg ei uke der det blødde store mengder blod med masse blodklumper). Jeg er redd for at disse siste restene ikke kommer ut, og at de vil lage infeksjon. Jeg er også helt utslitt fysisk av å ha blødd sammenhengende i snart en måned, er veldig sliten, slapp, trøtt, svimmel og uopplagt om dagen, samt mye hodepine og vondt både i livmor og korsryggen. Hvor lenge kan jeg egentlig gå med denne blødningen før jeg bør ta kontakt med gynekolog igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, SiljeLine skrev:

Hvor lenge kan jeg egentlig gå med denne blødningen før jeg bør ta kontakt med gynekolog igjen? 

Det er dessverre ingen lege / gynekolog som svarer her inne lenger, men jeg ville ringt gynekolog i morgen! Må da være mulig med en utskraping!? For det der er vel ikke normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle legge inn en oppdatering dersom noen skulle oppleve det samme som meg. Jeg hadde totalt sett vært inne til fire forskjellige gynekologer før dette endelig ble tatt tak i ved kikkhullsoperasjon i går. Alle gynekologer som hadde sett på meg, fant cyster på eggstokk og væske i buken, samt fant ingen rester av graviditetsprodukter i livmor (litt merkelig når kroppen fortsatt blør og har vondt, men det var det ingen som stusset over), alle mente "kroppen min bare måtte få rydde opp selv, det kom til å gå over". Det jeg glemte å nevne ovenfor var at jeg ved fire anledninger hadde intens sterke smerter, lokalisert i livmor og i venstre side (venstre eggstokk/eggleder), det var i disse "smerte-toppene" jeg tok kontakt med gynekolog. Fikk stadig beskjed fra gynekolog at de ikke visste hva smertene og blødningene og væsken i buken var, og at jeg bare måtte ta kontakt om det ble smertelig vondt igjen. Det skulle altså en måned til med blødning og intense smerter, samt 5(!) forskjellige gynekologer til, før den siste gynekolog skjønte at dette var graviditet i eggleder. For å beskrive smertene litt nærmere: det murrer og gjorde vondt i livmor hele veien. Ved flere anledninger tok smertene seg opp, de spredte seg da bak til korsryggen og strålte nedover venstre låret, samt satt ganske tydelig i selve livmora og i venstre del av buken. Om det ble press på magen (støt mot magen eller rett og slett bare stramme klær), ble jeg kvalm og uvel. Ble kikkhullsoperert i går, da viste det seg at graviditeten satt i venstre eggleder som han siste gynekologen mistenkte, og at egglederen var blitt så hoven at det var sprengt hull på den, derav væsken i buken (det var faktisk blod). De fant også graviditetsprodukter i buken, som da hadde kommet ut gjennom hullet i egglederen (dette kunne ha skapt store infeksjoner hvert øyeblikk). Hvem vet hvor lenge til jeg hadde gått, dersom ikke den siste gynekologen tilfeldigvis hadde kommet inn i rommet da jeg hadde undersøkelse. hCG var på 277 ved blodprøve dagen før kikkhullsoperasjon, altså hadde den sunket mindre enn 200poeng på over 2,5 uker. Den siste gynekologen mente de andre gynekologene hadde vært utrolig sløve, "de måtte da ha stusset over at du gikk med væske i buken - det er jo ikke normalt?? Og smertene og blødningene dine i over en måned?? Hvorfor var det ingen som overhodet hadde vurdert graviditet i eggleder?". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...