Gå til innhold

Livet går i sirkler! Alt er demotiverende og jeg kjøper ikke engsng nytt fordi jeg kanskje er død snart. Bedre at mamma arver alle pengene


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

1 time siden, 90tallsbarn skrev:

Såklart kan ikke jeg avgjøre at andre er tapere. Men noen er kjedelige fordi de ikke tar deg med på det livet du liker. 

Har du for store forventninger til livet? Livet et egentlig ganske kjedelig.

Anonymkode: df9a7...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du for store forventninger til livet? Livet et egentlig ganske kjedelig.

Anonymkode: df9a7...316

Så hvorfor driver er helvetes foreldrene å får oss da? Nei det var ikke kjedelig! Helt til Asperger hindret meg enda en vei, så jeg måtte tilbake til det kjedelige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Men nå betyr plutselig ikke disse følelsene en dritt igjen. For nå virker pilla. Så jeg får fokusere på det positive, så lenge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Men nå betyr plutselig ikke disse følelsene en dritt igjen. For nå virker pilla. Så jeg får fokusere på det positive, så lenge....

Så bra, men der ser du at det er ikke aspergeren som gjør det.

Anonymkode: df9a7...316

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så bra, men der ser du at det er ikke aspergeren som gjør det.

Anonymkode: df9a7...316

Men i dag var det mindre effektivt. Jeg ble sint 2 timer etter at pilla har virket. Fordi jeg føler meg stengt, og vet ikke om jeg venter forgjeves eller ikke på noe som aldri skjer men så blir jeg irritert på ting jeg ikke har irritert på før. Reklamer feks. Forbaska reklamer som avbryter flere ganger. Har lyst til at hun og han som prater bare skal bli stumme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ja ds er det på tide med søvn. Gjør faen meg ikke annet en å stå opp og ha tunge tanker. Og så er det seng igjen, fordi vi trenger så mye søvn. Dritt kropp. Menneskekropp faen. 
Jeg har ingen glede av å gjøre noen ting, fordi jeg ikke evner å bli noe annet en aspergersen jeg er. Det at jeg har den frivillige jobben nå, er en påminnelse om aspergersen. Jeg kunne vært noe mye større, men jenta jeg var som barn som følte seg så annereldes, var faktisk annerledes. Jeg trodde jeg skulle vokse det av meg, men nei, det skulle sette enn stopper. Og jeg er for svak til å klare å bli noe annet, jeg er den kjedelige jenta! Asperger hore ungen. Når jeg er hos mamma har jeg så lyst å bare rive ned alt av barnebilder av meg. Lukter avføring når jeg ser dem. 
Jeg er like teit i dag. Jeg fikk ikke virkeliggjort mannen jeg møtte i utlandet fordi mamma nok en gang klarte å få frem frykt. Så han har kvernet i tankene mine. Jeg treffer ingen jeg føler det samme for. Å kontakte han kan være eneste mulighet å faktisk komme seg videre. Men jeg føler ikke jeg har riktige energier, en jente som meg kan bare ikke ta en mann som han. Det er mer slike frie ikke-Asperger jenter som kan ta. Jeg er bare ikke født for å ha det moro. Jeg er mer lik mamma i energier men jeg vil ikke ha hennes kjedelige energier. Men virker ikke som jeg får dem vekk heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er formen idag,? 

Anonymkode: a55a4...b00

Stod nettopp opp, vanskelig å si. Pilla virker om 50 min ca. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bra du klarer å jobbe frivillig, og jeg er sikker på at du får deg videre jobb snart. Hadde det ikke vært for corona så hadde du sikkert hatt jobb allerede. Det er jo ikke deg det er noe galt med. Andre uten Asperger sliter også med å få jobber. Og som du selv har sagt om jobben du ikke fikk likevel, så var det pga den andre personen ville bli værende i et par år i hvert fall. Det var jo ikke DEG det var noe galt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Ja ds er det på tide med søvn. Gjør faen meg ikke annet en å stå opp og ha tunge tanker. Og så er det seng igjen, fordi vi trenger så mye søvn. Dritt kropp. Menneskekropp faen. 
Jeg har ingen glede av å gjøre noen ting, fordi jeg ikke evner å bli noe annet en aspergersen jeg er. Det at jeg har den frivillige jobben nå, er en påminnelse om aspergersen. Jeg kunne vært noe mye større, men jenta jeg var som barn som følte seg så annereldes, var faktisk annerledes. Jeg trodde jeg skulle vokse det av meg, men nei, det skulle sette enn stopper. Og jeg er for svak til å klare å bli noe annet, jeg er den kjedelige jenta! Asperger hore ungen. Når jeg er hos mamma har jeg så lyst å bare rive ned alt av barnebilder av meg. Lukter avføring når jeg ser dem. 
Jeg er like teit i dag. Jeg fikk ikke virkeliggjort mannen jeg møtte i utlandet fordi mamma nok en gang klarte å få frem frykt. Så han har kvernet i tankene mine. Jeg treffer ingen jeg føler det samme for. Å kontakte han kan være eneste mulighet å faktisk komme seg videre. Men jeg føler ikke jeg har riktige energier, en jente som meg kan bare ikke ta en mann som han. Det er mer slike frie ikke-Asperger jenter som kan ta. Jeg er bare ikke født for å ha det moro. Jeg er mer lik mamma i energier men jeg vil ikke ha hennes kjedelige energier. Men virker ikke som jeg får dem vekk heller. 

Ja, du... Du vet å kunne gnage og kverne på det samme. Du vil videre, komme deg fremover og videre i livet, sier du, men da tror jeg også at du må tillate deg selv det gjennom å ikke gnage på det samme om og om igjen. Du er ikke alene om å få en slik tilbakemelding tilsvarende dette - og nå kan du velge å enten gripe sjansen og endre deg eller å fortsette i gode, gamle, velkjente sporet som jeg tror ikke vil bringe deg fremover. Det har ikke gjort det så lenge du har skrevet her på DOL, først anonymt og deretter under brukernavn.

For en tid tilbake - er det ett eller snart to år tro? -, fikk @Glitter en lignende tilbakemelding fra @Frosken. Jeg synes det var et klokt råd, men jeg kan forestille meg at det var tøft å motta der og da. Glitter kunne velge å ta det ille opp og som en fornærmelse, men jeg har opplevd at Glitter valgte å gjøre noe med det og bruke det for alt det er verdt i sin videre selvutvikling. At du, Glitter, har klart å vokse på noe som egentlig var en nokså tøff beskjed å få - men den var godt ment av Frosken. På samme måte som den nå er godt ment av meg til 90Tallsbarn.

Dette ble mye fokus på Glitter, og jeg håper det går bra for din del Glitter, men jeg ønsker å få vist at 90Tallsbarn ikke er alene - ikke om å gå tilbake til det samme, selv om situasjonene langt ifra kan sammenlignes, og det å få en slik konkret tilbakemelding på å løfte blikket fremover fremfor å se seg bakover og da gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eva Sofie skrev:

Ja, du... Du vet å kunne gnage og kverne på det samme. Du vil videre, komme deg fremover og videre i livet, sier du, men da tror jeg også at du må tillate deg selv det gjennom å ikke gnage på det samme om og om igjen. Du er ikke alene om å få en slik tilbakemelding tilsvarende dette - og nå kan du velge å enten gripe sjansen og endre deg eller å fortsette i gode, gamle, velkjente sporet som jeg tror ikke vil bringe deg fremover. Det har ikke gjort det så lenge du har skrevet her på DOL, først anonymt og deretter under brukernavn.

For en tid tilbake - er det ett eller snart to år tro? -, fikk @Glitter en lignende tilbakemelding fra @Frosken. Jeg synes det var et klokt råd, men jeg kan forestille meg at det var tøft å motta der og da. Glitter kunne velge å ta det ille opp og som en fornærmelse, men jeg har opplevd at Glitter valgte å gjøre noe med det og bruke det for alt det er verdt i sin videre selvutvikling. At du, Glitter, har klart å vokse på noe som egentlig var en nokså tøff beskjed å få - men den var godt ment av Frosken. På samme måte som den nå er godt ment av meg til 90Tallsbarn.

Dette ble mye fokus på Glitter, og jeg håper det går bra for din del Glitter, men jeg ønsker å få vist at 90Tallsbarn ikke er alene - ikke om å gå tilbake til det samme, selv om situasjonene langt ifra kan sammenlignes, og det å få en slik konkret tilbakemelding på å løfte blikket fremover fremfor å se seg bakover og da gå videre.

Det går fint. :) Ting går ikke så fort hos meg, men det går jo gradvis. Og det går gradvis på grunn av en kombinasjon av tilbakemeldinger, samtaler og ærlige ord fra behandler og meg selv som etter hvert har begynt å endre fokus og tenke mer på framtiden og hva jeg ønsker. I kjølvannet av det går det også lenger og lenger tid mellom hver gang jeg skader meg selv eller ønsker å dø. 

Så jeg vet at 90tallsbarn kan komme seg videre, men da kan ikke alle stryke henne med hårene. Hvilken nytte har hun å få høre at alt hun sier og mener er slik det er og at hun er et håpløst prosjekt, stakkars henne osv. Medfølelse er bra å gi, men ærlige tilbakemeldinger er også viktig. Det var derfor jeg (i en av de andre trådene?) Skrev til henne at hun framstår svært umoden. Fordi det er slik hun framstiller seg, men det er også noe hun kan gjøre noe med. Så valgte en AB å bli fornærmet på hennes vegne og deretter gå til personangrep på meg. Jaja, det får nå AB bare gjøre da. :)

Ikke det at jeg er på nivå med Frosken og mange andre på forumet. Jeg har som sagt ennå lang vei å gå. 😅

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Ja, jeg blir nedfor når jeg leser på nyhetene. Nå var det om at det er rekordfå boliger i Oslo, noe som gjør det dyrere. Jeg må ikke på død og liv bo I Oslo, men området da. En gang. Jeg blir demotivert av at ting stiger i takt med at jeg kan tjene mer. Jeg kommer ALDRI i mål. Og til slutt har jeg blitt gammel. 
Man rekker ikke noe før man har blitt gammel. Nyte kjærligheten er det bare å glemme. Jeg sikter for høyt for min standard generelt tror jeg. Jeg mener i livsstil, ikke kjærligheten. Jeg var innom livet jeg hadde sett for meg , men så var det tilbake og være mer som mamma og ha den gamle tenkemåten. Jeg likte meg da, men jeg bare hørte ikke hjemme der. 
 

I tillegg har vi hatt pandemien som nok gjør det dyrere å fly. Typisk det jeg ville mest. Jeg kan kanskje glemme å prøve å stifte noe i et annet land. Det er noen land jeg er spesielt tiltrukket av og det er Canada, USA, Tyrkia, Tyskland og Italia. Ikke kom med «gresset er ikke grønnere på andre siden» og det kommer stort sett fra kjedelige middelaldrende damer. Men i min verden er det det. Jeg har erfart det. Gresset er som oftest grønnere på den andre siden. Men her føler jeg på det med energier igjen. Jeg har mye av mammas. Jeg vil ikke ha mammas kjedelige energier!! 

Forbanna menneske faenskap som bare skal spre seg. Og bli syke, og spre sykdommen. I dette tilfellet flaggermusspiseren. 
 

Og så har vi den ubrukelige kloden vår. Nå måtte flere evakuere og miste alt. Området rundt Gjerdrum er jo fint også, er mange andre steder denne forbanna sanden kunne vært. Men nei, det måtte skje der. Dritt klode. 
 

Og forbanna livslære. Noen mennesker sier at «vi også har godt av å kjenne på dette» fordi vi har hatt det så bra i Norge lenge nå. Er det straffbart å ha det bra? Er jo det jeg har følt hele tiden! Jeg er slik jeg er fordi jeg har hatt det veldig bra. Så egentlig bør man ikke ha det bra. Man kan lure skjebnen og gjøre det som frister før det som virker mest kjedelig og fornuftig, men da straffer det seg liksom hele tiden. Hvorfor er livs faenskapet så ubrukelig at vi hele tiden skal kjenne på keiser igjen? Skal du ha noe må noe annet bort. Herregud så jævla fattig. Feks, mange studerer og deltar aldri på fester og sosiale ting fordi de vil bli toppstudenter og bra betalt. Men man kunne gjort begge deler om hjernen ikke var så forbanna treig at man må bruke hele dagen. Samme med fin kropp. Mange som syter for at de må bruke all tid på å trene av seg kilo. Det er fordi kroppen er ei forbanna snegle 🐌🐌 

 

Hvordan tør folk og dere å ha det bra? Det straffer seg jo alltid. 
 

og grunnen til at jeg aldri kommer i mål er dårlig hjernekapasitet. Den er treig. Jeg vet ikke hvilke deler det er som ikke virker, men søppel hjerne er det definitivt. 
Hvorfor får keg aldri kjemi med folk heller? Jeg føler folk stort sett kan være ganske onde. Alle spiller skuespill til de kjenner deg bedre. Innerst inne er de ute etter å drite deg ut eller ta deg. Evt danke deg ut. Det er noe med det at når du har blitt alene så kommer du liksom ikke inn særlig lett noe sted. Og så rekker jeg ikke noe før jeg har blitt sånn gammel.. 

Endret av 90tallsbarn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...