Gå til innhold

Hvorfor tror folk på Gud, Fri Vilje, Sjel, Kjærlighet etc i år 2020/2021 ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
18 minutter siden, FGT skrev:

Gud følger med oss alle på hvordan vi lever, men han ser ført og fremst etter noe godt i oss, ikke feil. Noen han ikke gjør hos dyrene. Så det er en stor forskjell på dyr og mennesker. Som nevnt tidligere, så menneskene en nedlagt samvittighet , med hva som i hovedtrekk vet med seg selv hva som er moralsk riktig og galt, noe dyrene ikke har, men et med født instinkt som allikevel skaper harmoni  i naturen. Men nå moralen synker hos menneskene, så kommer mange problemer i kjølevannet av det. Dette ser vi stadig rundt oss mer og mer. Menneskene må styres av lover gode universale gudommelige prinsipper , ikke minst kjærlighet, for at det skal være fred og harmoni blant mennesker. 

Mennesket er en art med tobeinte primater (Primates) i familien av store aper (Hominidae). Og lurer virkelig på hvilke problemer homofili skaper. Det bør være langt viktigere ting å være opptatt av enn hva folk driver med på soverommet.

Ellers har mennesket trodd på tusenvis av ulike guder opp igjennom historien. Godt for deg at du har funnet den eneste rette guden. Og ikke nok med det, du sitter også på den rette kunnskap for å kunne tolke/forstå bibelen riktig, noe andre kristne som tolker bibelen helt annerledes ikke har. Ikke dårlig. 

Anonymkode: c50be...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mennesket er en art med tobeinte primater (Primates) i familien av store aper (Hominidae). Og lurer virkelig på hvilke problemer homofili skaper. Det bør være langt viktigere ting å være opptatt av enn hva folk driver med på soverommet.

Ellers har mennesket trodd på tusenvis av ulike guder opp igjennom historien. Godt for deg at du har funnet den eneste rette guden. Og ikke nok med det, du sitter også på den rette kunnskap for å kunne tolke/forstå bibelen riktig, noe andre kristne som tolker bibelen helt annerledes ikke har. Ikke dårlig. 

Anonymkode: c50be...4c2

Hoved temaet i bibelen er ikke homofil nei. Ja det finnes mange  guder, og definisjonen på en gud er  noe enten folk lager seg og ser opp til eller det kan være mennesker, eller seg selv, eller magen sin. Alt dette er falske guder. Den verste og falske guden er jo Satan djevelen som har som mål og villede hele vennesamfunnet. Han blir kalt denne verdens gud i bibelen.  Alle de  falske gudene kan ikke gi virkelig hjelp eller gi svar på mange av livets viktige spørsmål.  Ja kunnskap er livsviktig i den forbindelse, men jeg tar ikke noe ære for den, for jeg selv måtte lære dette gjennom bibelstudie. men vil gjerne formidle eller dele den med andre. Når man prøver å være oppriktig med hva bibelen kan lære oss, så blir det man lærer helt logisk, en . trenger ingen tolkning da. Dette kan alle lære hvis de setter godviljen til . En må lære å se hele sammenhengen  dette. noe som ikke er gjort på en mnd tid.     

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, FGT skrev:

Hoved temaet i bibelen er ikke homofil nei. Ja det finnes mange  guder, og definisjonen på en gud er  noe enten folk lager seg og ser opp til eller det kan være mennesker, eller seg selv, eller magen sin. Alt dette er falske guder.
 

Da er der jo flott at du, i motsetning alle disse andre som tilber falske guder, har funnet den rette. Ikke dårlig

28 minutter siden, FGT skrev:

Den verste og falske guden er jo Satan djevelen som har som mål og villede hele vennesamfunnet. Han blir kalt denne verdens gud i bibelen.  Alle de  falske gudene kan ikke gi virkelig hjelp eller gi svar på mange av livets viktige spørsmål.  Ja kunnskap er livsviktig i den forbindelse, men jeg tar ikke noe ære for den, for jeg selv måtte lære dette gjennom bibelstudie. men vil gjerne formidle eller dele den med andre. Når man prøver å være oppriktig med hva bibelen kan lære oss, så blir det man lærer helt logisk, en . trenger ingen tolkning da. Dette kan alle lære hvis de setter godviljen til . En må lære å se hele sammenhengen  dette. noe som ikke er gjort på en mnd tid.     

Jeg tror jaggu sarkasmen faller på stengrunn.

Nok om det, og mer om noe annet.

Anonymkode: c50be...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er der jo flott at du, i motsetning alle disse andre som tilber falske guder, har funnet den rette. Ikke dårlig

Jeg tror jaggu sarkasmen faller på stengrunn. 

 

Nok om det, og mer om noe annet.

Anonymkode: c50be...4c2

Ja vi kan ta en pause der 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
På 8.1.2021 den 12.09, FGT skrev:

1.Gud ble ikke menneske , men Jesus som ble sendt fra himmelen, og ble menneske.

2. Gud kan ikke dø, men Jesus døde fullstendig, slik at  Gud måtte oppreise han til liv.

3. Det er budskapet.  

1. Jeg har lært at Jesus er Gud som ble menneske (inkarnasjon), og at han er 100% Gud og 100% menneske. I Johannesevangeliet kap 1 sies det at Jesus er det evige "Ordet" og at alt er blitt til ved ham, som betyr at Jesus er Gud selv. (Vers 14: "Og Ordet ble menneske og tok bolig i blant oss, ..." )  Jesus sier også selv at han er Gud, blant annet i kap 10 v. 30: "Jeg og Faderen er ett"Altså er Jesus både menneske og Gud, eller Gud er både menneske og Jesus om du vil. 

2. Hvis Jesus er Gud, så kan Gud dø siden Jesus jo døde. Et annet sted i kapittel 10 (v.18) står det: "Ingen tar mitt liv, jeg gir det frivillig. For jeg har makt til å gi det og makt til å ta det tilbake igjen. Dette er oppdraget jeg har fått av min Far.» Altså døde Gud, men han kunne også oppreise seg selv. 

3. Budskapet: Så Gud er Jesus/Jesus er Gud, og han valgte å dø for våre synder. Det var Gud selv (i form av sønnen Jesus) som valgte å lide og dø for å kunne gjøre opp synden til oss mennesker, og på den måten frelse oss -forfi han elsket oss så høyt. Det perfekte offer for synd kunne ikke være noen andre enn Gud selv i form av mennesket Jesus. I vårt sted som menneske levde han det perfekte liv slik vi burde leve, men ikke klarte/klarer. Han levde uten synd for oss, tok våre synder på seg og tilga oss da han bar dem opp på korset og døde. Tre dager seinere stod han opp. Frelsen ligger i å tro på dette, be om syndenes tilgivelse og med det få del i det perfekte livet Jesus levde for oss. Når vi ved nåden og troen på den måten har blitt ikledd Kristus, vil Gud se på oss som rene, og vi kan da entre himmelen. Det er frelsen og således det kristne budskap. 

Oppsummering: Hvis du tror på Bibelen så er dette det som står, og påstandene dine om at Gud ikke ble menneske og at Gud ikke kan dø er med dette tilbakevist. Det er også tilbakevist at Gud måtte oppreise Jesus fra de døde siden han sa at han hadde makt til å gi sitt liv OG ta det tilbake. Han kunne altså oppreise seg selv fordi han er Gud.  

Dette virker komplisert, og krever et visst mål av tro...

(Prøvde å endre det, men lyktes ikke i å få samme skriftstørrelse overalt).

Endret av Naana47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.1.2021 den 5.31, Naana47 skrev:

1. Jeg har lært at Jesus er Gud som ble menneske (inkarnasjon), og at han er 100% Gud og 100% menneske. I Johannesevangeliet kap 1 sies det at Jesus er det evige "Ordet" og at alt er blitt til ved ham, som betyr at Jesus er Gud selv. (Vers 14: "Og Ordet ble menneske og tok bolig i blant oss, ..." )  Jesus sier også selv at han er Gud, blant annet i kap 10 v. 30: "Jeg og Faderen er ett"Altså er Jesus både menneske og Gud, eller Gud er både menneske og Jesus om du vil. 

2. Hvis Jesus er Gud, så kan Gud dø siden Jesus jo døde. Et annet sted i kapittel 10 (v.18) står det: "Ingen tar mitt liv, jeg gir det frivillig. For jeg har makt til å gi det og makt til å ta det tilbake igjen. Dette er oppdraget jeg har fått av min Far.» Altså døde Gud, men han kunne også oppreise seg selv. 

3. Budskapet: Så Gud er Jesus/Jesus er Gud, og han valgte å dø for våre synder. Det var Gud selv (i form av sønnen Jesus) som valgte å lide og dø for å kunne gjøre opp synden til oss mennesker, og på den måten frelse oss -forfi han elsket oss så høyt. Det perfekte offer for synd kunne ikke være noen andre enn Gud selv i form av mennesket Jesus. I vårt sted som menneske levde han det perfekte liv slik vi burde leve, men ikke klarte/klarer. Han levde uten synd for oss, tok våre synder på seg og tilga oss da han bar dem opp på korset og døde. Tre dager seinere stod han opp. Frelsen ligger i å tro på dette, be om syndenes tilgivelse og med det få del i det perfekte livet Jesus levde for oss. Når vi ved nåden og troen på den måten har blitt ikledd Kristus, vil Gud se på oss som rene, og vi kan da entre himmelen. Det er frelsen og således det kristne budskap. 

Oppsummering: Hvis du tror på Bibelen så er dette det som står, og påstandene dine om at Gud ikke ble menneske og at Gud ikke kan dø er med dette tilbakevist. Det er også tilbakevist at Gud måtte oppreise Jesus fra de døde siden han sa at han hadde makt til å gi sitt liv OG ta det tilbake. Han kunne altså oppreise seg selv fordi han er Gud.  

Dette virker komplisert, og krever et visst mål av tro...

(Prøvde å endre det, men lyktes ikke i å få samme skriftstørrelse overalt).

Ja dette blir komplisert , og det er mye , alt for mye som kan sies rundt dette, så jeg føler nok at jeg på et slikt forum måtte gå inn på en PM  for å drøfte dette mer inngående. Men det er fint å se du er interessert i bibelen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...