Gå til innhold

Trenger desperat råd. Sår i mellomkjøttet som kommer og går.


Julekule

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er en kvinne i 30 årene med to fødsler bak meg som de siste årene to årene har et irriterende problem.

Det hele har begynt med at jeg har blitt sår i «mellomkjøttet». Ca en gang i mnd (ikke noe mønster i dette) det blir åpne sår, og itillegg får jeg ofte vondt i lysken iforbindelse med dette. Jeg mistenker at dette kommer av hoven lymfekjertel. I begynnelse avskrev jeg denne sårheten som følsom hud etter bruk av grovt toalettpapir, bind, feil truser osv. Begynte med mykt papir, bomullstruser og minimalisert bruk av bind/truseinnlegg. Dette hjalp ikke. Etter mye om og men oppsøkte jeg gynekolog som foretok en grundig undersøkelse. Hen kontstanterte at alt var bra. Utelukket herpes, sopp og kjønnsvorter, men sa at jeg nok var sår som følge av såpebruk og hyppig vask. Ble rådet til å bruke olje, noe jeg har gjort. 

Men nå er jeg sår igjen, det er flere åpne sår i perineum og nå har smertene i lysken vært enda kraftigere. Itillegg har jeg blitt hoven og rød samt kjent antydninger til klumper i et lite område på rompeballen (samme side som den vonde lysken) nær endetarmsåpning. Jeg har nå også sett litt der, og ser en blålig liten kul som jeg antar kanskje er en hemoride samt små hudfolder (fissurer?). Men ingen smerter i dette området. Smertene ligger der jeg har sår, i lysken og i det området på rompeballen.

Ellers har jeg ingen endringer i hverken menstruasjon eller avføring.

 

Jeg forstår at jeg må oppsøke legen ang dette men det sitter fryktelig langt inne. Og jeg tok endelig mot til meg iløpet av denne prossesen og oppsøkte legevakt men jeg opplevde der at sykepleier nærmeste fnyste av meg og sa at dette ikke var akutt og jeg må til fastlegen. problemet er at fastlegen sjeldent har ledig tid og vikarene hens er helt ferske i yrket og tydelig usikre. Da hjelper det ikke at jeg syns dette er utrolig pinlig å oppsøke lege for. Da jeg også endelig hadde mannet meg opp til å få undersøkt dette mens det stod på og ble avvist raste selvtilliten jeg har bygget opp rundt å gjennomføre denne undersøkelsen. Jeg vet det høres helt håpløst ut men sånn er nå jeg. Så derfor håper jeg at jeg kan få et noenlunde svar her på om jeg kan forsøke andre ting først. Jeg vil nødig oppsøke lege og få beskjed om at det ikke er noe som kan gjøres, da vil jeg vite at jeg forsøkt alt før jeg tar det skrittet nok en gang. Håper gynekolog kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Julekule skrev:

 Håper gynekolog kan svare meg på dette.

Det er dessverre ingen gynekolog som svarer her inne lengre. Time hos privat gynekolog? Koster sikkert en del, men vanligvis får man time raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...