Gå til innhold

Nytt år og nye muligheter!


påskelilje

Anbefalte innlegg

Nå er det nytt år og en god mulighet til å innarbeide nye gode vaner 🙂

Blir dere med på oppmuntring av fysisk aktivitet nå i vinter?

Jeg så et veldig inspirerende foredrag på TV her en kveld om hvordan fysisk aktivitet påvirker hjernen - sånn i tillegg til alt det positive for hjerte, lunger, muskler og vektreduksjon/-stabilisering. Så nå er både jeg og mannen innstilt på å ta tak i vårt heller slappe hverdagsliv 🙂

https://www.tvagder.no/bli-hjernesterk-tren-deg-lykkelig?fbclid=IwAR3XjYh2O4C1IhaadbcqKfPof-wv7qOQrP1xG2biJ89l8uwaDWwD89AXmeA

Vi har begynt å gå tur omtrent hver dag, og i tillegg har jeg engasjert 16-åringen som min personlige trener. Hun trener styrketrening på treningssenter selv, og er veldig ivrig der, og nå skal hun inspirere gamle mor til å komme i form 🙂 2 økter har vi hatt siden søndag, og det jo gøy da!

Det jeg har gjort denne uka, er:

*tur i skogen alene søndag, et par timer + styrketrening 20 min

*tur med mannen mandag  i lysløypa, en liten time

*tur med mannen tirsdag på sykkelvei, 1,5 time

*tur alene i skogen onsdag, 3 timer (hadde fri)

*styrketrening torsdag, 20 minutter

Så nå er vi i gang! Må bare benytte oss av engasjement og inspirasjon - så lenge det varer 😄

Målene mine er først og fremst å få strammet opp kroppen litt for å redusere vondt i korsryggen, få bedre kondis og gå ned 5 kilo. Håper i alle fall å nå to av dem 😄

Blir dere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

JAAAA, dette vil jeg veldig gjerne være med på 😀Hadde tenkt å lage en tråd selv, for nå har det gått så veldig nedover med meg i november og desember og trenger litt motivasjon. Må å ta meg sammen, selv om det blir vanskeligere når treningssenteret er stengt.

Jeg har hatt en bitte liten skitur inn til Tryvannstua og noen korte gåturer på nyåret, men det er ikke noe å rope hurra for.

Akkurat nå er jeg nyoperert i armen og har blitt sykmeldt fra i dag og ut neste uke. Har tenkt å bruke tiden godt 🙂 Et par dager forsvinner, fordi vi skal kjøre og levere datteren der du bor .

Jeg har de samme målene som deg.  Jeg skal også ned i vekt. Jeg veier det samme som i fjor på denne tiden, noen som vil si at jeg 2 år på rad så vidt har passert 60 kilo. En uvant situasjon for meg. Det ligger mange bukser i kleskapet jeg ikke får brukt for å si det sånn, men NOK ER NOK ! 😠

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

JAAAA, dette vil jeg veldig gjerne være med på 😀Hadde tenkt å lage en tråd selv, for nå har det gått så veldig nedover med meg i november og desember og trenger litt motivasjon. Må å ta meg sammen, selv om det blir vanskeligere når treningssenteret er stengt.

Jeg har hatt en bitte liten skitur inn til Tryvannstua og noen korte gåturer på nyåret, men det er ikke noe å rope hurra for.

Akkurat nå er jeg nyoperert i armen og har blitt sykmeldt fra i dag og ut neste uke. Har tenkt å bruke tiden godt 🙂 Et par dager forsvinner, fordi vi skal kjøre og levere datteren der du bor .

Jeg har de samme målene som deg.  Jeg skal også ned i vekt. Jeg veier det samme som i fjor på denne tiden, noen som vil si at jeg 2 år på rad så vidt har passert 60 kilo. En uvant situasjon for meg. Det ligger mange bukser i kleskapet jeg ikke får brukt for å si det sånn, men NOK ER NOK ! 😠

Hvordan var skiløypene? Jeg har gått fra Skansebakken i Sørkedalen, men der var det dårlig løype de første 2 km, så jeg lurer på om jeg skal gå fra Øvresetertjern i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 minutter siden, frosken skrev:

Hvordan var skiløypene? Jeg har gått fra Skansebakken i Sørkedalen, men der var det dårlig løype de første 2 km, så jeg lurer på om jeg skal gå fra Øvresetertjern i stedet. 

Det er så langt tilbake som andre nyttårsdag vi tok den skituren og da var det helt greie forhold. Vannene var usikre enda da, så kunne ikke krysse vannet. Løypa gikk langs veien siste biten. Var veldig fint i marka den dagen, med snø som hang på trærne 🙂

Jeg pleier å følge med her Føremelding | Skiforeningen

Det står at det er gode forhold bare man er forberedt på litt skrinne forhold første høydemeterne.

Selv får jeg ikke lov til å gå på ski nå, men fra neste helg får jeg lov igjen 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på ski de fleste dagene i jula, så det var bra.

Denne uka så langt: Null. Men den er ikke over!

Litt tungt å komme seg ut når det er 13 minus... Vi vurderer å kjøpe tredemølle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått to turer så langt.
 

En del omstendigheter plager meg veldig nå, så jeg veksler mellom «å gi helt opp» til å tenke at jeg virkelig må grave etter alt som kan få meg til å greie å stå i jobb framover. Jeg sover lite, våkner urolig og gruer meg til alt på jobb. Da er det lett å gå i fella og tenke at nå er det kun å stå i jobb som gjelder og trening/slanking utgår... Samtidig tror jeg trening kan være en ingrediens til å klare jobb - selv om jeg er helt utmattet når jeg våkner og etter jobb. Kjipt med stengte treningssenter, men håper altså å få til bevegelse for kropp og sinn likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Det er så langt tilbake som andre nyttårsdag vi tok den skituren og da var det helt greie forhold. Vannene var usikre enda da, så kunne ikke krysse vannet. Løypa gikk langs veien siste biten. Var veldig fint i marka den dagen, med snø som hang på trærne 🙂

Jeg pleier å følge med her Føremelding | Skiforeningen

Det står at det er gode forhold bare man er forberedt på litt skrinne forhold første høydemeterne.

Selv får jeg ikke lov til å gå på ski nå, men fra neste helg får jeg lov igjen 🙂

 

Jeg gikk fra Skansebakken i dag igjen, og der var jeg jammen ikke alene! Kom dit rundt klokka to, og nesten umulig å få parkert - så jeg ser ikke så lyst på mulighetene for skitur i helgen. Kollektiv-transporten er sikkert stappfull av ski-løpere til alle startpunktene i helgen.  Men deilig å få vært ute, selv om kulden gjør at det går litt trått. 

God bedring med armen din 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, frosken skrev:

Jeg gikk fra Skansebakken i dag igjen, og der var jeg jammen ikke alene! Kom dit rundt klokka to, og nesten umulig å få parkert - så jeg ser ikke så lyst på mulighetene for skitur i helgen. Kollektiv-transporten er sikkert stappfull av ski-løpere til alle startpunktene i helgen.  Men deilig å få vært ute, selv om kulden gjør at det går litt trått. 

God bedring med armen din 🙂

Ja, det var dessverre det samme vi opplevde. Det var vanskelig å finne plass da også. Ser det nå oppfordres om ikke å kjøre kollektivt. Ikke at vi gjør det når vi skal på skitur, men etter den oppfordringen blir det ikke akkurat lettere å finne parkeringsplass.

Takk, det går helt fint med armen. Har bare fjernet noen lipomer. Gjorde det samme med andre armen før jul, men da var jeg ikke sykemeldt. Fikk en annen lege denne gangen som var så streng. Hun ville følge boka. Hadde fint greid å jobbe jeg og det sa jeg også. Jobben min består av omtrent  det samme som jeg gjør nå på fritiden. Sitter på pc .

Men når jeg først måtte sykemeldes, så får jeg bare takke for den ferien da😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var mannen, dattera og jeg på vinterens første skitur! Deilig med snø, selv om løypa var kort 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her.    Siden alt av innendørs treningsmuligheter er stengt,  så må jeg prøve å komme igang med trening hjemme. Har noe utstyr, men kan med fordel få litt mer.

Sånn vektmessig så gikk det helt skeis i jula, men jobber for å komme inn i riktig spor igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...