Gå til innhold

Fremgang i kampen mot kiloene

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• merida

15

• stjernestøv

5

• Marye

4

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Idag skal jeg på tur. Først en fysisk hard jobb i 8 timer til kl 15 så hjemme bare en time før jeg drar. Er vel helt fremme ved 12-1 tiden i natt. Reiser hjem på søndag. Dette hadde ikke gått før

Jeg er skikkelig stolt av meg selv. Det har vært en vond og tøff helg, men til tross for det og at jeg har hatt lyst til å dytte i meg masse dritt (for å kompensere for hvor lite verdt osv jeg har føl

Siden august har jeg gått ned 25 kg. I går prøvde jeg en størrelse mindre i arbeidstøyet på jobb. Og jeg trodde aldri jeg skulle komme ned til medium. Large  var målet mitt. Jeg har gått ned fra XXL (

Gjest Naana47
30 minutter siden, merida skrev:

Jeg har tenkt mye på dette. Jeg har kommet frem til å kjøre samme løp som jeg har gjort hittil - dvs ingen utskeielser i helger. 

Det at mange sier jeg er fin som jeg er nå har også forsøkt å få meg i et annet spor. Jeg har tenkt «skal jeg si meg fornøyd med å være 94/95?». Men nei, jeg er ikke fornøyd. Målet var BMI under 30 pga helse (dvs 85/86 kg). Så da kjører jeg fra nå samme løp som ga meg et vekttap på 25 kg. Det er det som funker for meg. 

Så bra at du kom til en konklusjon, og bra at du ønsker å fullføre helt til mål! Dette vet jeg du klarer!👍 Jeg beklager om jeg var med på å villede deg, men du vet jo at jeg støtter deg uansett! ❤️

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
4 minutter siden, Naana47 skrev:

Så bra at du kom til en konklusjon, og bra at du ønsker å fullføre helt til mål! Dette vet jeg du klarer!👍 Jeg beklager om jeg var med på å villede deg, men du vet jo at jeg støtter deg uansett! ❤️

Ingen her har villedet meg, det er folk jeg møter i RL som sier jeg er fin og ikke må bli tynnere nå - bl a kolleger 😆❤️

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Naana47
2 timer siden, merida skrev:

8 kg igjen 😃

Så bra, merida! :)

Jeg synes at du har gått ned alle disse kiloene veldig raskt kun ved å spise mindre porsjoner, og det er kjempebra! Men begynner å bli litt bekymret for hvordan du skal klare å stoppe på vektmålet ditt.

Jeg mener på ingen måte å ta gleden eller motet fra deg (det vet du ❤️), men hva gjør du når du har gått ned de siste 8 kiloene? Da må du jo finne en balanse mellom å ikke gå videre ned og ikke gå opp igjen, og det vet jeg at mange kan slite med. Du har sikkert tenkt på det selv og har nok en god løsning på det, men lurer litt på om du kan dele det med oss? Det må vel bety å øke litt på inntaket igjen, men ikke så mye at du går opp igjen og heller ikke så lite at du fortsetter å gå ned. Du har kanskje ikke noe svar på det akkurat nå, for uansett må du nok bare prøve deg fram. Jeg har i alle fall trua på deg, og tror at du kommer til å greie dette også. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

merida
3 timer siden, Naana47 skrev:

Så bra, merida! :)

Jeg synes at du har gått ned alle disse kiloene veldig raskt kun ved å spise mindre porsjoner, og det er kjempebra! Men begynner å bli litt bekymret for hvordan du skal klare å stoppe på vektmålet ditt.

Jeg mener på ingen måte å ta gleden eller motet fra deg (det vet du ❤️), men hva gjør du når du har gått ned de siste 8 kiloene? Da må du jo finne en balanse mellom å ikke gå videre ned og ikke gå opp igjen, og det vet jeg at mange kan slite med. Du har sikkert tenkt på det selv og har nok en god løsning på det, men lurer litt på om du kan dele det med oss? Det må vel bety å øke litt på inntaket igjen, men ikke så mye at du går opp igjen og heller ikke så lite at du fortsetter å gå ned. Du har kanskje ikke noe svar på det akkurat nå, for uansett må du nok bare prøve deg fram. Jeg har i alle fall trua på deg, og tror at du kommer til å greie dette også. :)

Tusen takk ❤️ 

Min behandler og jeg har lagt en plan for dette, og løsningen er nettopp slik du beskriver.

Jeg skal forsette slik som jeg har gjort til nå, men bare øke mengdene mat litt sånn at jeg ikke forutsetter å gå ned. Det er jo en livsstilendring, og jeg trives og har det svært mye bedre både fysisk og psykisk med og pga min nye livsstil. 

Og så må jeg fortsatt jobbe med følelser i terapien så jeg ikke «trøstespiser» når ting butter i mot.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida

Idag skal jeg på tur. Først en fysisk hard jobb i 8 timer til kl 15 så hjemme bare en time før jeg drar. Er vel helt fremme ved 12-1 tiden i natt. Reiser hjem på søndag.

Dette hadde ikke gått før, jeg hadde ikke klart det uten å ta fri på jobb fordi jeg var for sliten. Jeg har blitt (etter min mening  i svært) god form etter vektreduksjonen, og det er bare SÅ godt.

Det er så godt å ikke «svette ihjel» på jobb også - før følte jeg at jeg hadde badet i saltvann etter en dag på jobb - sommer som vinter. 

Jeg kan ikke få sagt det nok hvor store helsegevinster dette har gitt meg - langt større enn jeg trodde jeg ville få. Men så får jeg stadig høre det også, og at jeg er til inspirasjon for andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Så flott! Det er så motiverende for meg, som skal ned mange kilo, å høre hvordan du opplever at vektnedgangen har forandret hverdagen din. Hvilken bmi startet du på og hvilken bmi er du på nå? Jeg sliter også med mye svette og det hadde vært fantastisk om vektnedgang kunne hjelpe på det. 

Anonymkode: 7a9d0...14e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott! Det er så motiverende for meg, som skal ned mange kilo, å høre hvordan du opplever at vektnedgangen har forandret hverdagen din. Hvilken bmi startet du på og hvilken bmi er du på nå? Jeg sliter også med mye svette og det hadde vært fantastisk om vektnedgang kunne hjelpe på det. 

Jeg startet på 41,2 og er på 32,2 nå :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
2 timer siden, merida skrev:

Jeg startet på 41,2 og er på 32,2 nå :) 

Wow, imponerende! 👏🏻

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida

Idag åpnet vi en ny smørboks. Vi har hatt en smørboks siden lenge før jul (tipper siden minst november). Før hadde vi ikke en gang en boks i uka...

Jeg har også 7,5 kg igjen til jeg er i mål. Det har vært litt tøft for tiden, så det går saktere, jeg er ikke like hard mot meg selv. Men jeg skal klare det, jeg gir meg ikke før jeg har klart målet mitt.

Selv om det går dårlig den ene dagen tenker jeg at jeg starter opp igjen dagen etter - og klarer jeg det ikke dagen etter så tenker jeg fortsatt «får starte igjen neste dag». Jeg reiser meg igjen og igjen.  Før hadde jeg gitt opp, men etter gode råd og mye støtte bl a her inne har jeg tenkt som jeg har gjort i det siste. Samtidig tenker jeg at jeg må innføre litt i hverdagen siden jeg skal over på en permanent livsstil - greit med en myk og lengre overgang enn en brå overgang, tenker jeg... 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Glitter

Synes du er inne på en vei til suksess jeg. Selv om det er humper på veien dit. Husk også at jo lettere du blir i vekt jo saktere går vektnedgangen fordi kroppen trenger da mindre energi for å opprettholde vekten. Jeg spiser mindre enn de fleste og har likevel sånn høvelig stabil vekt. Det er som jeg sier, at med denne vekten så trenger jeg mindre mat. Litt irriterende. Hehe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Marye

Gått ned fra 94 kg til 83,9

hver eneste kg er en kamp 

men kampen skal jeg vinne, selv om jeg ikke raser nedover 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marye

Gått opp til 84.7 pga stort måltid spagetti :(((

har jeg ødelagt alt!! 
blir bare knekkebrød fremover !

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Glitter
8 minutter siden, Marye skrev:

Gått opp til 84.7 pga stort måltid spagetti :(((

har jeg ødelagt alt!! 
blir bare knekkebrød fremover !

Du har ikke ødelagt alt pga ett måltid. Et stort måltid med karbohydrater gir oppgang pga vannvekt og tyngden på maten som er i magen. Reell vektoppgang pga ett måltid er veldig lite. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marye
3 minutter siden, Glitter skrev:

Du har ikke ødelagt alt pga ett måltid. Et stort måltid med karbohydrater gir oppgang pga vannvekt og tyngden på maten som er i magen. Reell vektoppgang pga ett måltid er veldig lite. 

Er på Dps og idag får vi kjøtt i mørket idag 

bør jeg droppe den middagen og heller tar knekkebrød ? Jeg klarer ikke veie 84,7. jeg vil ned på 83!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Glitter
6 minutter siden, Marye skrev:

bør jeg droppe den middagen og heller tar knekkebrød ? Jeg klarer ikke veie 84,7. jeg vil ned på 83!!!!

Du bør spise middag hver dag, men du trenger ikke spise deg stappmett. :) Jeg forstår hvordan du føler deg da, pleier å føle meg slik selv, men prøver å huske det jeg skrev til deg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lillemus
1 time siden, Marye skrev:

Rent kjøtt inneholder mye kroppen din trenger, spis 1 potet og masse grønnsaker og vær litt forsiktig med sausen. Drikk vann til. Et ypperlig måltid. :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida

Jeg er skikkelig stolt av meg selv. Det har vært en vond og tøff helg, men til tross for det og at jeg har hatt lyst til å dytte i meg masse dritt (for å kompensere for hvor lite verdt osv jeg har følt meg) har jeg klart å la det være. Jeg har stått i det og holdt meg unna. 

Endret av merida
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...