Gå til innhold

Norge er på incel-toppen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva om alle forbedrer sin egen rating ?

Da er du der du begynte, for det er en konkurranse.

Så, rådet om å unngå tapere i konkurranser er at alle blir bedre?. Men, om 10 stykk løper 100 meter. og alle 10 trener i 5 år og blir 1 sekund raskere, er det fortsatt 9 tapere 1 vinner i løpet, du løste ingenting.

Dermed synes jeg det er feil å peke på incellene og be de "forbedre seg", det løser ikke problemet. De konkurrerer med andre menn, som også kan forbedre seg...

I fri konkurranse blir det vinnere og tapere, det medfører problemer for taperne. Så, spørsmålet er bør det være "fri konkurranse" på dette området. Du kan si ja, men problemet blir at incel problemet vil øke og øke, og som et samfunn er vi avhengig av at alle bidrar, og incellene vil neppe investere mye i fremtiden til riket, fordi de har intet avkom og de føler seg dårlig behandlet av samfunnet. Du kan sammenligne incellene med gjeng medlemene i Oslo Øst som raner og skyter i hytt og pine, litt av det tåler vi som samfunn, men om det blir en for stor del av samfunnet vil det kollapse

Jeg synes det er uansvarlig av folk å ikke ta dette problemet på alvor. Rikets fremtid er avhengig av, at alle menn føler seg en del av samfunnet og ønsker og får mulighet til å bidra, inklusiv på partnerfronten. Å hetse gjengmedlemmer eller incel gutter, løser ingenting.

 

Lykke til Norge. 

Anonymkode: 38e57...b7b

Hva mener du er alternativet til fri konkurranse?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Ekstra skrev:

Hva mener du er alternativet til fri konkurranse?

 

Jeg er ikke den som skrev dette men får inntrykk av at vedkommende mener tvangsekteskap? 

Anonymkode: a2a8c...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den som skrev dette men får inntrykk av at vedkommende mener tvangsekteskap? 

Anonymkode: a2a8c...aa6

Tror nok vedkommende mener at det ikke er mulig å unngå incels.

Anonymkode: 0b580...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Grendel skrev:

Alternativet til fri konkurranse er at man blir tvunget å bli sammen med noen.

Hadde vi tvangsekteskap i Norge på 30 tallet i Norge? Nei var ikke tvangsekteskap jeg tenkte på.....

Nå ødelegger internettet mye idag selvsagt da du kan se alle verdens menn og velge og vrake som øker konkurransen, men f.eks om vi oppfordret til å holde seg til 1 kvinne per mann per livstid, som er det motsatte av hva vi oppfordrer til i dag, ville det hjulpet mye. Hvor kvinner venter på tur hos de beste mennene, isteden for å tenke tanken på andre menn som er tilgjengelige.

Uansett, med dagens system, er det tydelig at veldig mange menn vil bli tapere, og å skylde på dem og be dem pynte håret og trene og kle seg finere etc, løser ingenting du vil ha en like stor gruppe tapere, for sånn er frie markeder, i beste fall bytter du plass og en annen person blir incel isteden for deg, og ok greit for et individ, men som samfunn har vi da et like stort problem.

Prøv å lag en genser i Norge, og selg den til nordmenn, uten å fortelle at den er laget i Norge for å forsøke få trøstesalg, Du får 0 salg med pris du trenger for å overleve. Du er en taper fullstendig mislykket. Hvordan vil du føle deg da? Og, ja greit kanskje du har andre talenter som du kan flytte deg over til, bytte marked fra genserproduksjon til noe annet, men kjønnsmarkedet er ikke noe som en bare kan "bytte marked" fra, det er en essensiell del av livet for de fleste, da må vi som samfunn ta det på alvor

Ja det er morro å ligge rundt og bruke og kaste menn, men som samfunn må vi spørre oss hvordan ser fremtiden ut om vi fortsetter på den veien. Er det virkelig galt/umoralskt, å oppfordre til handlinger som er til Rikets beste, og ikke mest morro for individer ? Bør ikke en kunne sette visse forvetninger til kvinner, dersomd et er til Rikets beste?

Opp til dere, lykke til.

Anonymkode: 38e57...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naana47
17 timer siden, ISW skrev:

Som en faktaopplysning: Incel er på ingen måte noen ren mannlig diagnose. Ofte er radikalfeministene incels som av samme grunn hater menn (ingen som vil ha de og de som vil ha de er bare søppel). 

Noe lignende sa jeg opprinnelig i mitt svar til anonym ....d25. Jeg skrev noe sånt som at hvis det fantes en kvinnelig utgave av det mannlige incel, så burde hun søke seg dit. Men jeg ble usikker og redd for om det var fornærmende, så jeg slettet det. Men det viser jo kanskje hvor tabu det er å kritisere kvinner fremfor menn. Det er helt innafor å kritisere menn for alt mulig, men fy seg om en kritiserer kvinner på noe område. Sånn sett synes jeg feminismen har gått altfor langt, men det er vel helst radikalfeminismen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Naana47 skrev:

Noe lignende sa jeg opprinnelig i mitt svar til anonym ....d25. Jeg skrev noe sånt som at hvis det fantes en kvinnelig utgave av det mannlige incel, 

Det gjør det: Femcel.

https://metro.co.uk/2018/06/27/forget-incels-femcels-new-online-terror-haunt-dreams-7665326/

So-called ‘femcels’ are women who claim to be angry that they can’t find a long-term relationship.

https://www.reddit.com/r/Trufemcels/

Anonymkode: 0b580...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/10/2021 at 1:49 PM, AnonymBruker said:

1. Kvinner ønsker å parre seg med menn med høyere sosial status enn seg selv, mens menn synes det er greit å parre seg med kvinner med lavere sosial status. Problemet med dette er at nå har kvinner i stor grad blitt likestilt med menn angående å inneha høyere stillinger / sosial status, dermed blir det en ubalanse i kjønnsmarkedet, for mange "høystatus kvinner", og for mange "lavstatus menn", gitt kvinners preferanser.

 

Anonymkode: 38e57...b7b

Kan man ikke løse problem nummer en med at menn tar mer utdanning og på den måten tilpasser seg tiden de lever i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tonie skrev:

Kan man ikke løse problem nummer en med at menn tar mer utdanning og på den måten tilpasser seg tiden de lever i?

Virker for meg som at det meste av studieplasser til alle studier i Norge er fulle, de eneste studiene som ikke er fulle er såkalte "tullefag/tullestudier" som jeg ikke tror vil gi særlig til status eller lønn, så hvordan du ser for deg at mennene skal studere mer vet jeg ikke. Vi kan åpne flere studieplasser, men kvinner vil kapre rundt 50% av dem. Foreslår du at vi skal gjøre som kvinnene, og innføre kjønnskvoter/kjønnsdiskriminere kvinner angående studieplasser, kvotere dem tilbake til kjøkkenbenken med andre ord ? Eller har du andre løsninger. Personlig synes jeg feminsitenes "kjønnskvote"/kvotering metoder er absolutt helt forkastelige og jeg vil aldri synke så lavt at jeg foreslår slikt. 

Vi kan maskulinisere undervisningssektoren så menn får bedre karakterer, men det er ikke lett siden kvinner okkuperer det meste av slike stillinger og dermed vil nekte og/eller ikke forstå hensikten (selv om de definitivt forstår feminiseringen av skolen, det er de helt med på selvsagt)

Alt i verden virker være menn sin skyld og menn sin oppgave å løse, rart med det.

Anonymkode: 38e57...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine tenår så turte jeg ikke prøve meg på jenter. Dette varte en stykke ut i 20 årene. Så merket jeg att de ikke var så vanskelig å få kontakt med. Mange av disse incel folka har vel ekstrem sosial angst, og projiserer. Enten det eller så har de for høye krav. Når jeg en uføretrygdet mann fikk forhold med damer flere av årene i 20 årene, så skulle nok de fleste andre kunne klare det også.

Anonymkode: ce625...00c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår du at vi skal gjøre som kvinnene, og innføre kjønnskvoter/kjønnsdiskriminere kvinner angående studieplasser, kvotere dem tilbake til kjøkkenbenken med andre ord ? (...) Personlig synes jeg feminstenes "kjønnskvote"/kvotering metoder er absolutt helt forkastelige og jeg vil aldri synke så lavt at jeg foreslår slikt. 

Til info: Det finnes allerede studier der menn får kjønnspoeng. Formålet er å unngå en altfor skjev kjønnsbalanse, slik det også var da de ble innført for kvinner.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, laban skrev:

Til info: Det finnes allerede studier der menn får kjønnspoeng. 

Svært få i forhold til antall studier kvinner for kjønnspoeng.

Utvalg vil uansett fjerne dette.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wPmgyA/utvalg-vil-fjerne-kjoennspoeng-ved-opptak-til-studier-uaktuelt-sier

Statsråd Henrik Asheim (H) mottok torsdag forslagene fra utvalget som har gjennomgått universitets- og høyskoleloven. Utvalget foreslår å fjerne kjønnspoeng ved opptak til høyere studier. Norsk studentorganisasjon mener det er en dårlig idé. Ap lover kamp for kjønnspoengene i Stortinget. Forsknings- og høyere utdanningsminister Asheim har så langt ikke tonet flagg, men Høyre og Frp har tidligere uttrykt skepsis mot at mindre kvalifiserte søkere kommer foran andre i køen.

Anonymkode: 0b580...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svært få i forhold til antall studier kvinner for kjønnspoeng.

Utvalg vil uansett fjerne dette.

https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/wPmgyA/utvalg-vil-fjerne-kjoennspoeng-ved-opptak-til-studier-uaktuelt-sier

Statsråd Henrik Asheim (H) mottok torsdag forslagene fra utvalget som har gjennomgått universitets- og høyskoleloven. Utvalget foreslår å fjerne kjønnspoeng ved opptak til høyere studier. Norsk studentorganisasjon mener det er en dårlig idé. Ap lover kamp for kjønnspoengene i Stortinget. Forsknings- og høyere utdanningsminister Asheim har så langt ikke tonet flagg, men Høyre og Frp har tidligere uttrykt skepsis mot at mindre kvalifiserte søkere kommer foran andre i køen.

Anonymkode: 0b580...177

Jeg er klar over det. Jeg prøvde bare å nyansere påstandene til ab ...b7b om at kvinnene på egenhånd har innført kjønnskvotering for å overta verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, laban skrev:

Jeg er klar over det. Jeg prøvde bare å nyansere påstandene til ab ...b7b om at kvinnene på egenhånd har innført kjønnskvotering for å overta verden. 

Anbefaler deg å lese denne statistikken. Evt her er opsummeringen:  60% kvinner 40% menn i høyere utdanning, ifølge SSB.

https://www.ssb.no/utuvh

Jeg gjentar, 60% av studenter i høyere utdanning er kvinner. Mens "kjønnspoeng" i all hovedsak går til..... KVINNER 

Og løsningen på dette er at menn må ta seg sammen, de er skyld i alt selv. Mens når kvinner er ofre, f.eks tjener 90 øre per krona til menn for samme jobb (som er løgn forøvrig) så beviser det at menn er skyld i alle problemer for kvinner/sexisme, mens mennderimot er skyld i alle problemer for menn.

LABAN: Er du ikke for å gi menn 5 kjønnspoeng til alle studier i Norge? Hvorfor/hvorfor ikke?  slik vil vi nå ca 50% menn på alle studier, som jo høres retterdig ut, for oss på venstresiden som er opptatt av "equity/equality of outcomes".... 

Da blir alle feministene/venstreradikale helt stille. Ingen av dem er for dette, de er kun opptatt av "likestilling" når det favorisere "deres gruppe". Kvinner er ofre, menn er gjerningsmenn/skyldige, i alt, alltid. 

 

Så blir dere overrasket over at noen få menn møtes online og skriver dritt om kvinner / blir "kvinnehatere"? Kanskje kvinner bør jobbe med seg selv.

Anonymkode: 38e57...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LABAN: Er du ikke for å gi menn 5 kjønnspoeng til alle studier i Norge? Hvorfor/hvorfor ikke?  

Jeg er ikke, og har aldri vært, positiv til å gi noe kjønn ekstrapoeng til alle studier. Jeg er positiv til litt / moderat kvotering der det brukes for å få rettferdighet, og der det brukes for å unngå at et kjønn forsvinner fra et yrke. Eks. på det første: Der jeg selv studerte i sin tid, fikk jenter samme poengsum for ett års relevant praksis, som gutter fikk for avtjent verneplikt (som jenter ikke kunne velge den gangen). Jeg vet ikke om det finnes slike eksempler lenger. Eks. på det andre: Barnehage- eller grunnskolelærer, psykolog, veterinær etc. for menn og enkelte teknologifag for kvinner.  Jeg forutsetter at alle de som tas opp, i utgangspunktet er kvalifiserte

Når det er sagt: Jeg ville ikke ta det så tungt om disse ordningene forsvant helt. Men jeg ville synes det var trist med tanke på at begge kjønn bør ha en brukbar sjanse for å møte noen av sitt eget kjønn i barnehagen, hos legen osv. 

Menn kan få flere inntakspoeng ved å ta opp fag og skaffe seg relevant praksis, slik jenter med for få poeng har gjort i alle tider.

De som gikk foran og våget å være første kvinnelige student innenfor typiske "mannsfag", til tross for hån og diverse kjepper i hjulene fra både administrasjon, lærere og medstudenter, ble ikke kvotert inn og fortjener stor takk.   

Og det er sannsynlig at jeg ikke kommer til å svare på oppfølgingsspørsmål, fordi jeg synes diskusjonen er for lite nyansert, på grensen til det usaklige. F.eks. synes jeg dette er noe vås:

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da blir alle feministene/venstreradikale helt stille. Ingen av dem er for dette, de er kun opptatt av "likestilling" når det favorisere "deres gruppe". Kvinner er ofre, menn er gjerningsmenn/skyldige, i alt, alltid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, laban skrev:

Jeg er ikke, og har aldri vært, positiv til å gi noe kjønn ekstrapoeng til alle studier. Jeg er positiv til litt / moderat kvotering der det brukes for å få rettferdighet, og der det brukes for å unngå at et kjønn forsvinner fra et yrke. Eks. på det første: Der jeg selv studerte i sin tid, fikk jenter samme poengsum for ett års relevant praksis, som gutter fikk for avtjent verneplikt (som jenter ikke kunne velge den gangen). Jeg vet ikke om det finnes slike eksempler lenger. Eks. på det andre: Barnehage- eller grunnskolelærer, psykolog, veterinær etc. for menn og enkelte teknologifag for kvinner.  Jeg forutsetter at alle de som tas opp, i utgangspunktet er kvalifiserte

Når det er sagt: Jeg ville ikke ta det så tungt om disse ordningene forsvant helt. Men jeg ville synes det var trist med tanke på at begge kjønn bør ha en brukbar sjanse for å møte noen av sitt eget kjønn i barnehagen, hos legen osv. 

Menn kan få flere inntakspoeng ved å ta opp fag og skaffe seg relevant praksis, slik jenter med for få poeng har gjort i alle tider.

De som gikk foran og våget å være første kvinnelige student innenfor typiske "mannsfag", til tross for hån og diverse kjepper i hjulene fra både administrasjon, lærere og medstudenter, ble ikke kvotert inn og fortjener stor takk.   

Og det er sannsynlig at jeg ikke kommer til å svare på oppfølgingsspørsmål, fordi jeg synes diskusjonen er for lite nyansert, på grensen til det usaklige. F.eks. synes jeg dette er noe vås:

 

Men dette er da sant?

Anonymkode: 0b580...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men dette er da sant?

Hva mener du med "dette"? At alle kvinner mener de alltid er ofre og at menn alltid er skyldige i alt? Det blir aaaltfor unyansert for meg, og det er uansett sjelden man kan sette opp "sannheter" som alltid er gyldige for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, laban skrev:

Jeg er ikke, og har aldri vært, positiv til å gi noe kjønn ekstrapoeng til alle studier.

Og det er sannsynlig at jeg ikke kommer til å svare på oppfølgingsspørsmål

Beklager å komme med et spørsmål, men det er ikke et oppfølgingsspørsmål, men å påpeke at du glemte å svare på en del av spørsmålet, hvorfor er du ikke for bonuspoeng til alle menn så det blir 50% representasjon i studier som helhet ? 

Hva galt tror du ville skjedd om vi innførte det. Er du imot "positiv særbehandling" som prinsipp, eller kun i dette tilfellet ?

Og disse gale tingene du tror ville skjedd om vi innførte bonuspoeng for alle menn, hvorfor skjer ikke de samme gale ting når du innfører det for ingeniører etc i favør kvinner. Bør ikke de gale tingene som skjer om du gir alle menn bonuspoeng de ikke "fortjener", skje om du gir alle kvinner innen teknologifag bonuspoeng som de "ikke fortjener"

 

Rent matematisk, basert på hva du sier, virker det ikke som at ulempene er særlig store, siden du mener ulempene veies opp for av fordelene, som fremstår som ganske marginale. Og, om det blir fullstendig ubalanse på kjønnsmarkedet, høres jo det ut som en ganske betydelig ulempe objektivt sett siden det blir dårlig match mellom kvinner og menn på kjønnsmarkedet, nor som med din tilsynelatende logikk dermed kan veie opp for ulempen ved å gi alle menn bonuspoeng til alle studier.

Sikker jeg som har tungt for det, men det som fremstår for meg, som at ditt standpunkt, fremstår som lite prinsippfast og som mer vikarierende argumenter, for en underliggende "pro-kvinne" bias. Men, godt mulig jeg tar feil og det vil eventuelt komme frem dersom du svarer på spørsmålet jeg stilte. Vi har alle biaser så det er naturlig, men mye er naturlig, rasisme f.eks er naturlig, men om vi skal fungere sammen, kvinner menn, hvite svarte, så bør vi være bevisst på hvordan våre bevisste og ubevisste biaser kan lede til dårlige utfall for samfunnet, og forsøke justere for det, selv om det føles galt.

 

Takk for svar, om det kommer, skal la deg være i fred etter dette :) 

Anonymkode: 38e57...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

...hvorfor er du ikke for bonuspoeng til alle menn så det blir 50% representasjon i studier som helhet ? 

Fordi jeg ikke synes det er noe mål at det skal være 50 - 50. Jeg synes det er et mål at ikke ett kjønn skal være fullstendig enerådende i yrker som vi alle må forholde oss til i store deler av tilværelsen, f.eks. i barnehagen, på skolen, hos legen osv. Jeg vil tro du også blir ganske skremt av en verden der alle psykologer er kvinner? 😉

Jeg synes i utgangspunktet folk skal få utdanne seg til det de vil, men begge kjønn trenger utradisjonelle forbilder. Jeg husker en liten gutt som hadde en snekker-far og en elektriker-mor på 70-tallet - han trodde selvfølgelig at elektriker var et "jenteyrke". Det er en fordel for både enkeltindividene, arbeidslivet /-miljøet, samfunnet og framtiden at det blir en såpass god blanding at ikke de som er i mindretall, blir sett på som "rare dyr". Vi trenger ikke halvparten av hvert kjønn for å få til det. Utviklingen går av seg selv (riktignok ofte litt sakte) når de utradisjonelle valgene blir mindre sensasjonelle. Det gjelder i arbeidslivet også - det er lettere å rekruttere mannlig førskolelærer nr. tre til en barnehage, enn den aller første. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker
On 1/15/2021 at 1:24 PM, laban said:

Jeg er klar over det. Jeg prøvde bare å nyansere påstandene til ab ...b7b om at kvinnene på egenhånd har innført kjønnskvotering for å overta verden. 

I Norge er ca 24-25% av menn over 45 barnløse, mens det er 12-13% av kvinner over 45 år.

Det er altså så godt som dobbelt så mange barnløse menn som kvinner, det er en betydelig forskjell.

Årsaken til dette er hovedsakelig at kvinner "resirkulerer" de mest attraktive mennene. Det er stor sammenheng mellom hva en mann scorer på parametre som høyde, lønn, formue og antallet barn de får gjennom livet.

Kvinner har selvsagt all verdens rett til å velge hvilke menn de vil ha som fedre til sine barn, men denne tendensen vil gi et mer ustabilt samfunn. Enslige menn som sjelden eller aldri har hatt noe forhold til kvinner vil f eks lett kunne la seg lure av autoritære politikere som sier at "dette er feminismens feil" og som vil ha et mer konservativt og autoritært samfunn.

Til en viss grad er det faktisk femismen som er årsaken til dette. Som en konsekvens av at kvinner er økonomisk selvstendige vil de, når man ser på de store tallene og sammenhengene, heller kjempe om å få barn med de mest attraktive mennene enn å velge en partner fra det nedre sosioøkonomiske samfunnslaget.

Dette er svært likt slik formeringen skjer hos mange pattedyr som lever i flokk, så deg er egentlig menneskearten som går tilbake til naturlig partnerseleksjon med den forskjellen av NAV holder liv i de nederst på rangstigen.

Anonymkode: b3684...4f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I Norge er ca 24-25% av menn over 45 barnløse, mens det er 12-13% av kvinner over 45 år.

Det er altså så godt som dobbelt så mange barnløse menn som kvinner, det er en betydelig forskjell.

Årsaken til dette er hovedsakelig at kvinner "resirkulerer" de mest attraktive mennene. Det er stor sammenheng mellom hva en mann scorer på parametre som høyde, lønn, formue og antallet barn de får gjennom livet.

Kvinner har selvsagt all verdens rett til å velge hvilke menn de vil ha som fedre til sine barn, men denne tendensen vil gi et mer ustabilt samfunn. Enslige menn som sjelden eller aldri har hatt noe forhold til kvinner vil f eks lett kunne la seg lure av autoritære politikere som sier at "dette er feminismens feil" og som vil ha et mer konservativt og autoritært samfunn.

Til en viss grad er det faktisk femismen som er årsaken til dette. Som en konsekvens av at kvinner er økonomisk selvstendige vil de, når man ser på de store tallene og sammenhengene, heller kjempe om å få barn med de mest attraktive mennene enn å velge en partner fra det nedre sosioøkonomiske samfunnslaget.

Dette er svært likt slik formeringen skjer hos mange pattedyr som lever i flokk, så deg er egentlig menneskearten som går tilbake til naturlig partnerseleksjon med den forskjellen av NAV holder liv i de nederst på rangstigen.

Anonymkode: b3684...4f2

Har de noe statistikk på om det er frivillige barnløse eller bare barnløse? De fleste eksene mine ønsket ikke barn, de fleste av de har heller ikke fått barn i ettertid heller. Jeg møter mye oftere menn som ikke ønsker barn enn kvinner som ikke ønsker barn.

Anonymkode: 027d4...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...