Gå til innhold

Folk som blir godt likt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ekstra
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inngangsporten for bekjentskap kan også være litt utseendebetinget tror jeg da.... selv om de må ha andre egenskaper også. Jeg fikk problemer å komme gjennom inngangsporten.  Men mulig fordi jeg har en utstråling som ser introvert ut. Tror ikke at jeg har vært eller sett direkte stygg ut heller. 

Anonymkode: 5be3c...635

Det viktigste er å vise interesse og empati for andre, tror jeg. Det er mye viktigere enn utseende når det gjelder å bygge vennskap. Så må man følge opp, avsette tid og ikke føre regnskap over hvem som "yter" mest i vennskapet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

18

• merida

6

• kupton

6

• stjernestøv

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære innlegg

Man kan få mer oppmerksomhet blant folk man ikke kjenner om man har et godt utseende, men jeg tror ikke man får flere ordentlige venner på grunn av det. Da betyr andre egenskaper langt mer.

Det viktigste er å vise interesse og empati for andre, tror jeg. Det er mye viktigere enn utseende når det gjelder å bygge vennskap. Så må man følge opp, avsette tid og ikke føre regnskap over hvem so

Jeg synes denne artikkelen fra VG er god. Jeg har gjort en endring på den. Jeg har markert med fet skrift det @merida skriver i forrige innlegg: Du har sikkert lagt merke til dem. Personer som fy

merida
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Inngangsporten for bekjentskap kan også være litt utseendebetinget tror jeg da.... selv om de må ha andre egenskaper også. Jeg fikk problemer å komme gjennom inngangsporten.  Men mulig fordi jeg har en utstråling som ser introvert ut. Tror ikke at jeg har vært eller sett direkte stygg ut heller. 

Dette er også min erfaring i både fortid og nåtid - jmfr et eks jeg skrev om tidligere idag. Er man født pen, er man hakket heldigere enn andre - da får man også kred for det man gjør. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
12 minutter siden, merida skrev:

Dette er også min erfaring i både fortid og nåtid - jmfr et eks jeg skrev om tidligere idag. Er man født pen, er man hakket heldigere enn andre - da får man også kred for det man gjør. 

Ja desverre. Jeg kan ikke se at jeg mangler verken empati/ godhet/ lytteegenskaper/ det gi og ta ovenfor andre. Jeg har allikevel hatt vansker med å få venner helt fra jeg var lite barn. Fikk som sagt en veldig god bestevenn som barn og ungdom, men utenom det var det vanskelig å få innpass.  Jeg forsøkte iblant og men ble ofte avvist. Men jeg vil ikke si at jeg mangler de gode innvendige egenskapene. De fleste som jobber med meg og som kjenner meg ellers sier at de synes at jeg er så snill og empatisk, så hos meg må det være noe annet enn det som gjorde at jeg hadde problemer å få vennekontakter. 

Utseende har ofte vært en nøkkelport for mange i starten tror jeg og. Ikke til å stikke under en stol selv om man ønsker å tro at utseende ikke har noen betydning i beskaffelse av venner. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
18 minutter siden, merida skrev:

Sosiale-antenner har mye å si og. Samspillet. Jeg tror mange av de som lett får kontakter kan være flink til å vite hva de skal si og gjøre for å få kontakter. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...