Gå til innhold

Fins det mennesker som ikke kan få barn eller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har gått uten prevensjon hele livet. Har kun fått 2 barn. Fikk de i starten av tyveårene. 

Jeg har blitt rundsjekket av legene og aldri fått høre annet enn at de ikke kan finne noe galt med meg. Siste gang så fikk jeg høre at mange i min alder har fåtall med egg igjen, mens jeg har mange. Og alle prøver viser at jeg ikke har kommet i overgangsalder og at muligheten for å bli gravid er fortsatt absolutt tilstede. 

Men etter ca 16 år uten prevensjonsmidler så er det vanskelig å forstå hvorfor jeg aldri ble gravid igjen og om jeg fortsatt kan bli det. Men vanskelig å forstå at de aldri har funnet noe galt heller. 

Hører folk som har forsøkt i to til tre år blir skrevet om i blader og aviser om at de strevde så lenge og endelig lykkes. Men hva med de som strever i det uendelige med å lykkes men aldri lykkes? Fins de? Hører ikke mye om det tema. 

Nå er planen prøverør med eggdonasjon i utlandet når korona får lagt seg litt fordi nåværende mann har ønske om å oppleve å bli pappa. Jeg føler meg for gammel men jeg er med på det fordi jeg har ingenting imot å gi det et forsøk. Men tiden ruller. Noen som har noen historier å fortelle innen det og... alder / prøverør osv så er det bare å skrive om det her. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått uten prevensjon hele livet. Har kun fått 2 barn. Fikk de i starten av tyveårene. 

Jeg har blitt rundsjekket av legene og aldri fått høre annet enn at de ikke kan finne noe galt med meg. Siste gang så fikk jeg høre at mange i min alder har fåtall med egg igjen, mens jeg har mange. Og alle prøver viser at jeg ikke har kommet i overgangsalder og at muligheten for å bli gravid er fortsatt absolutt tilstede. 

Men etter ca 16 år uten prevensjonsmidler så er det vanskelig å forstå hvorfor jeg aldri ble gravid igjen og om jeg fortsatt kan bli det. Men vanskelig å forstå at de aldri har funnet noe galt heller. 

Hører folk som har forsøkt i to til tre år blir skrevet om i blader og aviser om at de strevde så lenge og endelig lykkes. Men hva med de som strever i det uendelige med å lykkes men aldri lykkes? Fins de? Hører ikke mye om det tema. 

Nå er planen prøverør med eggdonasjon i utlandet når korona får lagt seg litt fordi nåværende mann har ønske om å oppleve å bli pappa. Jeg føler meg for gammel men jeg er med på det fordi jeg har ingenting imot å gi det et forsøk. Men tiden ruller. Noen som har noen historier å fortelle innen det og... alder / prøverør osv så er det bare å skrive om det her. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Dere har sjekket at sædcellene til mannen din er svømmedyktige og at han har tilstrekkelig mange av dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hva med de som strever i det uendelige med å lykkes men aldri lykkes? Fins de?

Selvsagt finnes de. Svaret på overskriften din er "ja, selvfølgelig - av begge kjønn". Rart at du ikke har fått med deg det. 

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siste gang så fikk jeg høre at mange i min alder har fåtall med egg igjen, mens jeg har mange.

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er planen prøverør med eggdonasjon i utlandet når korona får lagt seg litt fordi nåværende mann har ønske om å oppleve å bli pappa.

Hvorfor går dere rett på eggdonasjon hvis du har mange egg igjen? Er du såpass gammel at kvaliteten trolig er redusert? 

Regner med at sædkvaliteten også er sjekket grundig, og at dere passer på å ha sex rundt eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Lillemus skrev:

Dere har sjekket at sædcellene til mannen din er svømmedyktige og at han har tilstrekkelig mange av dem?

Jeg har hatt sex uten beskyttelse med 2 før han. Første var far til mine barn. Han hadde under WHO sin grense for å kunne få barn på vanlig måte. Men han fikk barn i ettertid med en ny. Etter det så fikk jeg ny mann men han sa at han trodde at det var han som ikke kunne få barn pga mye festing, selv om jeg fortalte om mitt tidligere problem som også kunne skyldes en usynlig feil på meg. Og så ble jeg sammen med denne mannen. Han sier at han har testet kvaliteten og alt er topp. Men har aldri fått sett papirene på det. Han ønsker mest å lykkes med eggdonasjon og prøverør og vil sjelden ha sex. Jeg er litt forvirret om jeg virkelig kan få eller ikke. Men legene ser ikke noe feil. De ser gode muligheter.  

 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, laban skrev:

Selvsagt finnes de. Svaret på overskriften din er "ja, selvfølgelig - av begge kjønn". Rart at du ikke har fått med deg det. 

Hvorfor går dere rett på eggdonasjon hvis du har mange egg igjen? Er du såpass gammel at kvaliteten trolig er redusert? 

Regner med at sædkvaliteten også er sjekket grundig, og at dere passer på å ha sex rundt eggløsning? 

Jeg er hele 44 år. Og dermed er jeg i eldste laget. Så eggene kan nok være dårlig. Men det er umulig å si. Legen sa at hun anbefaler eggdonasjon pga alder, men hun sa at jeg har langt mer egg enn normalen har i min alder men hun vet ikke om de er gode eller dårlige. 

Jeg har aldri fått sett papirer anngående sædkvaliteten hans, men han har vært selv til lege i landet som han kommer fra. Og de har sagt at den er god. De har frosset ned sier han. Men jeg er ganske forvirret siden alle undersøkelser hos meg virker så bra,  om hvorfor jeg ikke har klart å lykkes gjennom så mange år. 

Men jeg føler meg uansett gammel nå. Og tiden går.  Så håper på at vi kommer igang snart. Det er ikke så viktig lenger for min del. 

Ja det er nok de som aldri lykkes. Jeg har heldigvis to barn. Og fornøyd med at jeg fikk de uansett. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er hele 44 år. Og dermed er jeg i eldste laget.

Skjønner. 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri fått sett papirer anngående sædkvaliteten hans, men han har vært selv til lege i landet som han kommer fra. Og de har sagt at den er god.

Sædkvalitet er ikke en konstant størrelse, den kan endre seg både den ene og den andre veien i løpet av mannens liv. Ta en ny test i Norge før dere starter en prosess som koster penger.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ønsker mest å lykkes med eggdonasjon og prøverør og vil sjelden ha sex.

?
Vil du, som allerede har to barn, virkelig ha barn med denne mannen? Du har tidligere skrevet ganske mye «rart» om denne mannen.

Gitt din alder, så burde han virkelig skjønne at dere bør ha samleie minst 3 ganger i uken - og han burde også tenke på at du faktisk kanskje ønsker et biologisk barn... Hvorfor prøver dere ikke IVF i Norge asap med egne egg? 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Skjønner. 

Sædkvalitet er ikke en konstant størrelse, den kan endre seg både den ene og den andre veien i løpet av mannens liv. Ta en ny test i Norge før dere starter en prosess som koster penger.

Han sier at han allerede har fått frosset ned sæd som er blitt befruktet med donoregg i hjemlandet. Og at alt er klart for å settes inn. Han har betalt for det. Han er billig til å betale alt for han har størst ønske med tanke på at han ikke har barn. Såklart jeg har jo ønske også men det er nok viktigst for han å få drømmen oppfyllt. Han sier at de bevarer embryoet i frossen tilstand inntil vi kan reise. Litt feil av meg å si at han har frosset ned sæd når det også er befruktet med eggdonert egg og så satt på frys. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier at han allerede har fått frosset ned sæd som er blitt befruktet med donoregg i hjemlandet. Og at alt er klart for å settes inn. Han har betalt for det. Han er billig til å betale alt for han har størst ønske med tanke på at han ikke har barn. Såklart jeg har jo ønske også men det er nok viktigst for han å få drømmen oppfyllt. Han sier at de bevarer embryoet i frossen tilstand inntil vi kan reise. Litt feil av meg å si at han har frosset ned sæd når det også er befruktet med eggdonert egg og så satt på frys. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Høres ut som utnyttelse?

Anonymkode: 2f0fc...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, cilie skrev:

? Vil du, som allerede har to barn, virkelig ha barn med denne mannen? Du har tidligere skrevet ganske mye «rart» om denne mannen. Gitt din alder, så burde han skjønne at dere bør ha samleie minst 3 ganger i uken - og han burde også tenke på at du faktisk kanskje ønsker et biologisk barn... Hvorfor prøver dere ikke IVF i Norge asap med egne egg? 

Jeg spurte om vi heller kunne forsøke i Norge. Jeg føler meg tryggere i Norge fordi jeg forstår ikke språket deres. Er redd for å begi meg inn i dette med min kropp og så forstår jeg ikke hvilke medisiner som brukes... 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte om vi heller kunne forsøke i Norge. Jeg føler meg tryggere i Norge fordi jeg forstår ikke språket deres. Er redd for å begi meg inn i dette med min kropp og så forstår jeg ikke hvilke medisiner som brukes... 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Så si nei da vel.

Anonymkode: 2f0fc...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som utnyttelse?

Anonymkode: 2f0fc...ec0

Utnyttelse? Hvordan? Og av hvem ? Ser ikke den. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte om vi heller kunne forsøke i Norge. Jeg føler meg tryggere i Norge fordi jeg forstår ikke språket deres. Er redd for å begi meg inn i dette med min kropp og så forstår jeg ikke hvilke medisiner som brukes... 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Du «spurte»? Det bestemmer vel du? Kjenner jeg blir skikkelig provosert på dine vegne her.
 

Vil du til utlandet for eggdonasjon? Hvis du ikke svarer klart ja her, så bare gi beskjed om at dere prøver med dine egg, eller lar være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så si nei da vel.

Anonymkode: 2f0fc...ec0

Jeg ønsker å la han få oppleve å bli pappa. Jeg har ikke imot å få et barn til men jeg er skeptisk til medisinering i utlandet når jeg ikke forstår språket. Men de må informere på engelsk eller få oversatt alt på norsk. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, cilie skrev:

Du «spurte»? Det bestemmer vel du? Kjenner jeg blir skikkelig provosert på dine vegne her.
 

Vil du til utlandet for eggdonasjon? Hvis du ikke svarer klart ja her, så bare gi beskjed om at dere prøver med dine egg, eller lar være.

Ja, er godt mulig at en klinikk i Norge kan hjelpe. Vet ikke aldersgrensen. Men jeg skal prate med han om det fordi jeg føler meg tryggere på det pga språk, medisineringen osv. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å la han få oppleve å bli pappa. Jeg har ikke imot å få et barn til men jeg er skeptisk til medisinering i utlandet når jeg ikke forstår språket. Men de må informere på engelsk eller få oversatt alt på norsk. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Høres ut som han tvinner deg rundt lillefingeren.

Anonymkode: 2f0fc...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt feil av meg å si at han har frosset ned sæd når det også er befruktet med eggdonert egg og så satt på frys. 

Dette var mens han var yngre og uten fast partner? Hvem gjør sånt og hvorfor? Har han alltid hatt et anstrengt forhold til sex? 

Er du sikker på at du vil være rugekasse på disse premissene? Han er opptatt av at du gjør husarbeid og av økonomi, såvidt jeg husker - håper han har vært lenge nok i Norge til å forstå at det et barn krever, ikke er kvinnens ansvar alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utnyttelse? Hvordan? Og av hvem ? Ser ikke den. 

Anonymkode: 82ce4...dbe

Er du naiv? Han vil bruke deg som rugekasse.

Anonymkode: 2f0fc...ec0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sier at han har testet kvaliteten og alt er topp. Men har aldri fått sett papirene på det. Han ønsker mest å lykkes med eggdonasjon og prøverør og vil sjelden ha sex.  

Anonymkode: 82ce4...dbe

Hvorfor vil han ha barn via eggdonasjon dersom han har god sæd og du har egg? Vil han ikke at du skal være biologisk mor? Og i tillegg vil han ikke ha sex med deg, bare barn (som ikke er ditt)? Herre min.

Kan ikke si annet enn - dropp plan om med denne fyren (evt enda kortere: dropp denne fyren). 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...