Gå til innhold

Hvorfor skal folk alltid fortelle hvordan vi bør være, når vi trenger forskjeller? Vi trenger til og med kriminelle


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis ALLE var helt like, så hadde faktisk ingenting fungert. I tillegg hadde vi blitt ekstremt naive, for vi hadde trodd at alle var gode. Men pga kriminelle så vet vi at folk kan være farlige eller ikke til å stole på. 
Så hvorfor denne evige "du må bli mer sånn" greia? 
Og så er det jo slik at den som forteller dette, mener vel egentlig at det her han/hun selv som sitter med fasit på hvordan man skal være.
Jeg føler at jeg er riktig, men jeg er visst feil hvis man skal lese samfunnets oppskrift. Men jeg vil ikke at andre skal være som meg, for jeg liker meg ikke helt hvis det er mange som vil ha det samme som meg, streber etter det samme og har samme muligheter feks.

Anonymkode: 3c225...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel ingen som mener at alle skal være helt like. Et samfunn vil alltid ha et variert mangfold. Det er jo det et samfunn er. Men ja vi har normer, regler og ikke alle passer inn i A4-livet. Det trenger ikke være negativt så lenge personen trives med det selv.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke kriminelle. Hvor har du det fra? Det var en ganske pussig påstand? Trenger vi voldsmenn som slår kona, trenger vi han som raner ei gammal dame? Trenger vi gjenger som knivstikker folk? Hvorfor trenger vi det? For att vi skal fylle fengslene? Dette er noe av det pussigste jeg har lest på en stund.

Anonymkode: f1c4b...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger ikke kriminelle. Hvor har du det fra? Det var en ganske pussig påstand? Trenger vi voldsmenn som slår kona, trenger vi han som raner ei gammal dame? Trenger vi gjenger som knivstikker folk? Hvorfor trenger vi det? For att vi skal fylle fengslene? Dette er noe av det pussigste jeg har lest på en stund.

Anonymkode: f1c4b...e35

De er ikke nødvendige nei, vi vil helst ikke ha dem. Men hvis alle var snille så hadde vi endt opp veldig naive til slutt. Hvis ingen person prøvde ut ting, som viser seg å være farlig så hadde vi endt opp dumme. På samme måte som at det ikke var belte i bilene da bilene ble funnet opp, helt  til noen kræsjet. De visste heller ikke at fart var så farlig, helt til det skjedde ulykker, derfor begynte politiet med kontroller og det kom fartsgrenser.

Anonymkode: 3c225...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ALLE var helt like, så hadde faktisk ingenting fungert. I tillegg hadde vi blitt ekstremt naive, for vi hadde trodd at alle var gode. Men pga kriminelle så vet vi at folk kan være farlige eller ikke til å stole på. 
Så hvorfor denne evige "du må bli mer sånn" greia? 
Og så er det jo slik at den som forteller dette, mener vel egentlig at det her han/hun selv som sitter med fasit på hvordan man skal være.
Jeg føler at jeg er riktig, men jeg er visst feil hvis man skal lese samfunnets oppskrift. Men jeg vil ikke at andre skal være som meg, for jeg liker meg ikke helt hvis det er mange som vil ha det samme som meg, streber etter det samme og har samme muligheter feks.

Anonymkode: 3c225...7b4

dette er noe av det rareste jeg har lest

Anonymkode: 97410...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...