Gå til innhold

Hva kalles denne følelsen? Jeg er da ikke forelsket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at en mann får frem følelser i meg, men jeg skjønner bare ikke hvorfor det skjer slik det skjer. For geografisk sett har vi vært nær hverandre veldig lenge, jeg har aldri lagt merke til han. Jeg har vært forelsket i andre menn på ekte, og har brast i tårer og blitt utslitt av følelser av det. Men han her kom som et slags plaster på såret. Han her kan jeg ikke bli sammen med, for han er gift og kunne nesten vært faren min. Jeg har ingen sorg over han , jeg bare beundrer han veldig. Hva kalles det når man liker å se på en person, og du blir glad av vedkommende når du ser han, men ikke har noen sorg over at det ikke blir dere eller ikke vil prøve på noe en gang?

Anonymkode: 85f74...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har seg slik at en mann får frem følelser i meg, men jeg skjønner bare ikke hvorfor det skjer slik det skjer. For geografisk sett har vi vært nær hverandre veldig lenge, jeg har aldri lagt merke til han. Jeg har vært forelsket i andre menn på ekte, og har brast i tårer og blitt utslitt av følelser av det. Men han her kom som et slags plaster på såret. Han her kan jeg ikke bli sammen med, for han er gift og kunne nesten vært faren min. Jeg har ingen sorg over han , jeg bare beundrer han veldig. Hva kalles det når man liker å se på en person, og du blir glad av vedkommende når du ser han, men ikke har noen sorg over at det ikke blir dere eller ikke vil prøve på noe en gang?

Anonymkode: 85f74...3d2

Dette kalles moral. Du ‘oppdaget’ ham, liker ham ig blitt betatt av ham. Men kroppen og hodet ditt lar deg ikke utvikle disse følelsene fordi du vet han er opptatt og at han kanskje uansett ville fungert godt sammen med deg med en så stor aldersforskjell. 
 

Du skal være glad og takknemlig for at du har den gode innbygde moralen. Det tyder på at du har ett godt sinn og god sjel (ett godt hjertet om du vil❤️).

Hadde alle vært som deg, ville der nok omtrent ikke vært utroskap i verden.

Anonymkode: bd5fe...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kalles moral. Du ‘oppdaget’ ham, liker ham ig blitt betatt av ham. Men kroppen og hodet ditt lar deg ikke utvikle disse følelsene fordi du vet han er opptatt og at han kanskje uansett ville fungert godt sammen med deg med en så stor aldersforskjell. 
 

Du skal være glad og takknemlig for at du har den gode innbygde moralen. Det tyder på at du har ett godt sinn og god sjel (ett godt hjertet om du vil❤️).

Hadde alle vært som deg, ville der nok omtrent ikke vært utroskap i verden.

Anonymkode: bd5fe...020

Konen til denne mannen har vært utro da. Mot sine ekser og inkludert han her. Han har også vært utro mot henne. Så jeg vet ærlig talt hva slags følelser de har for hverandre. Men jeg vet hun har vært sint på elskerinnene til mannen sin. 
Jeg gjør det ikke fordi jeg først og fremst har respekt for henne. Jeg vil ikke at hun skal bli sint på meg og føle at jeg bidrar til å ødelegge livet hennes. Jeg vil heller ikke fremstå som «den unge elskerinnen».  
 

Kanskje er det også bare fantasien min som holder følelsene. Det er ikke sikkert jeg hadde likt så han så godt om vi rotet.. men et forhold drømmer jeg absolutt ikke om. Og starter det på toppen av alt med utroskap så kanskje det slutter slik også.

Anonymkode: 85f74...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gondor skrev:

Kanskje han er en farsfigur for deg? 

Nei ?! Hvorfor skulle han det? Ingenting ved han minner om noe pappa

Anonymkode: 85f74...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ?! Hvorfor skulle han det? Ingenting ved han minner om noe pappa

Anonymkode: 85f74...3d2

Tenkte siden han er så mye eldre enn deg og du har de følelsene du har for ham.  Men jeg tar feil. Går for øvrig å legger meg så jeg logger av i tilfelle du svarer og ønsker svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har seg slik at en mann får frem følelser i meg, men jeg skjønner bare ikke hvorfor det skjer slik det skjer. For geografisk sett har vi vært nær hverandre veldig lenge, jeg har aldri lagt merke til han. Jeg har vært forelsket i andre menn på ekte, og har brast i tårer og blitt utslitt av følelser av det. Men han her kom som et slags plaster på såret. Han her kan jeg ikke bli sammen med, for han er gift og kunne nesten vært faren min. Jeg har ingen sorg over han , jeg bare beundrer han veldig. Hva kalles det når man liker å se på en person, og du blir glad av vedkommende når du ser han, men ikke har noen sorg over at det ikke blir dere eller ikke vil prøve på noe en gang?

Anonymkode: 85f74...3d2

For å svare direkte på spørsmålet ditt så kalles det ‘å være betatt’ av ham.

Altså du liker ham og han vekker noe av deg, men du er ikke direkte forelsket, bare ‘betatt’.

Anonymkode: bd5fe...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For å svare direkte på spørsmålet ditt så kalles det ‘å være betatt’ av ham.

Altså du liker ham og han vekker noe av deg, men du er ikke direkte forelsket, bare ‘betatt’.

Anonymkode: bd5fe...020

Og hadde du vært mann, ville det nok beskrevet som at han ‘tenner på‘ eller ‘har lyst på’ uten at han er forelsket..

Kanskje denne mannen ser litt ekstra på deg og viser at han har lyst på deg? Altså begjærer deg? Da vil disse signalene fanges opp, kanskje ubevisst hos deg og kroppen din reagerer slik du gjør uten at du klarer å sette fingen på hva det er. Men det en en form for begjær tilbake du kjenner på. Selv om du vet det aldri ville vært aktuelt.

Anonymkode: bd5fe...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hadde du vært mann, ville det nok beskrevet som at han ‘tenner på‘ eller ‘har lyst på’ uten at han er forelsket..

Kanskje denne mannen ser litt ekstra på deg og viser at han har lyst på deg? Altså begjærer deg? Da vil disse signalene fanges opp, kanskje ubevisst hos deg og kroppen din reagerer slik du gjør uten at du klarer å sette fingen på hva det er. Men det en en form for begjær tilbake du kjenner på. Selv om du vet det aldri ville vært aktuelt.

Anonymkode: bd5fe...020

Det kan kanskje være mulig. Så slike signaler kan fanges opp uten at man er sikker på dem altså. 
Er det vanlig at menn har lyst på damer 19 år yngre enn dem? Jeg er født på 90-tallet og han på 70-tallet

Anonymkode: 85f74...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan kanskje være mulig. Så slike signaler kan fanges opp uten at man er sikker på dem altså. 
Er det vanlig at menn har lyst på damer 19 år yngre enn dem? Jeg er født på 90-tallet og han på 70-tallet

Anonymkode: 85f74...3d2

Du lever da ikke under en stein, gjør du det? :) 

Anonymkode: d1b43...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du lever da ikke under en stein, gjør du det? :) 

Anonymkode: d1b43...5bf

Jo 😛 hvorfor  spør du om det? Jeg trodde man kunne være god på skjule slike signlaer..... jeg kan bare ikke forestille meg å tenne på noe 19 år yngre enn meg 

Anonymkode: 85f74...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

... jeg kan bare ikke forestille meg å tenne på noe 19 år yngre enn meg 

Anonymkode: 85f74...3d2

19 år yngre enn deg som er født på 90-tallet? Artig du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo 😛 hvorfor  spør du om det? Jeg trodde man kunne være god på skjule slike signlaer..... jeg kan bare ikke forestille meg å tenne på noe 19 år yngre enn meg 

Anonymkode: 85f74...3d2

For når du skriver dette: Er det vanlig at menn har lyst på damer 19 år yngre enn dem? Så fremstår det som om du lever under en stein. Ikke vondt ment (!!!) , men da kan du umulig følge spesielt mye med i samfunnet. 

Anonymkode: d1b43...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan kanskje være mulig. Så slike signaler kan fanges opp uten at man er sikker på dem altså. 
Er det vanlig at menn har lyst på damer 19 år yngre enn dem? Jeg er født på 90-tallet og han på 70-tallet

Anonymkode: 85f74...3d2

Har du asperger?

Anonymkode: 21466...e68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Kayia skrev:

19 år yngre enn deg som er født på 90-tallet? Artig du...

Altså jeg ser ikke engang på 20-åringer. Så 19 år blir litt mye 😛 men nå er han mann

Anonymkode: 85f74...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, kupton skrev:

Jeg kaller det vennskap.

vi kjenner ikke hverandre. har aldri snakket med hverandre. bare møtt blikket, et par ganger. Jeg ser han stort sett på avstand, men går ikke og prøver å møte blikket, men noen ganger har det jo bare skjedd. 
Møtte det på ganske nært hold i fjor novemeber og han smilte ikke. jeg så vekk ganske fort også. 
Jeg vet ikke om det var meg han så på for noen uker siden, men jeg var bare ute og han var plutselig tilfeldigvis i nærheten og da stod han bare der, men jeg så bort og han kjørte sakte forbi, men jeg så ikke om han så på meg.
Men vennskap blir nok litt å ta i.

Anonymkode: 85f74...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

vi kjenner ikke hverandre. har aldri snakket med hverandre. bare møtt blikket, et par ganger. Jeg ser han stort sett på avstand, men går ikke og prøver å møte blikket, men noen ganger har det jo bare skjedd. 
Møtte det på ganske nært hold i fjor novemeber og han smilte ikke. jeg så vekk ganske fort også. 
Jeg vet ikke om det var meg han så på for noen uker siden, men jeg var bare ute og han var plutselig tilfeldigvis i nærheten og da stod han bare der, men jeg så bort og han kjørte sakte forbi, men jeg så ikke om han så på meg.
Men vennskap blir nok litt å ta i.

Anonymkode: 85f74...3d2

Så strengt tatt vet han ikke at du eksisterer en gang? Jeg vil kalle det betatt eller litt avstandsforelsket kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...