Gå til innhold

Utestengt på livstid alle steder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at jeg ikke ser hva som er så galt med å skrive om diverse ting flere ganger.. 

Anonymkode: edc88...aa8

Jeg vet ikke hvilke tilbakemeldinger du har fått på Kvinneguiden og andre forum som antydes som "alle steder", og om du ev. er blant de som er noe ensartet i valg av emne på DOL i tillegg burde du ev. vurdere å få deg briller om du har unngått å få det med deg :) - Eva Sofies forsøk på humor... Om jeg tar utgangspunkt i tilbakemeldinger som jeg og svært mange andre har forklart, ikke bare en gang, men to og tre ganger, på flere måter og med ulike fremstillinger og "mentale bilder", så burde du ha forstått hva som er galt med å skrive om kun det samme emnet side opp og side ned dag etter dag. Vi NT-er (som jeg har lært at det heter) går lei kort og godt fordi vi har flere interesseområder vi favner om.

Når dette er sagt, kjenner jeg et par og vet om noen som har fordypet seg svært mye innen sitt interesseområde og er blitt utrolig dyktige - det må ikke være en ulempe og noen klarer også å utnytte det til sin fordel. Men du velger selv hvordan du vil bruke kortet du har fått tildelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo vi er fastlåste. Det er en del av symptombildet. 

Anonymkode: edc88...aa8

Ja det er det, men vi KAN utvikle oss. Det bare krever sannsynligvis mer. Går ikke akkurat fort hos meg heller, og enkelte ting er jeg svært rigid på. Men jeg motsier ikke alt alle sier likevel. Jeg er åpen for at det er jeg som er rigid med tunnellsyn, og at de andre er i bedre stand til å se det store bildet. Jeg er veldig detaljfokusert og mister dette store bildet. Noen ganger kan det til og med føles som at andre lyver, fordi det føles så virkelig for meg, men igjen så er jeg bevisst på at dette er svakheter hos meg, så jeg prøver å ta til meg det som blir sagt og jobbe utifra det. Det kan du også gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo vi er fastlåste. Det er en del av symptombildet. 

Anonymkode: edc88...aa8

Dette er vel gjerne en tennbrikett for enkelte - men aner jeg teften av et troll som egentlig ikke er interessert i annet enn å provosere? Jeg er åpen for at jeg tar feil, men du er så lite interesert i å kaste nye poeng på bordet og selv delta aktivt i diskusjonen... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men vi med autisme kan ikke bare bestemme oss for å bli mindre opphengt og rigide. Det er en del av symptombildet. Og det er livsvarig. 

Anonymkode: edc88...aa8

Hei. Jeg må bare si at mennesker med autismen er ganske så forskjellige. Min datter har Asperger og har blitt anbefalt personer og kurs som kan gi råd om hvordan best mulig leve med diagnosen. Psykologen som utredet henne mente at mange med Asperger blir bedre i voksen alder og blir mer moden med tiden. Jeg ønsker å holde håpet opp for min datter og tro at man kan innarbeide ferdigheter og kunnskap som gjør livet lettere.

Anonymkode: c9eb2...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg må bare si at mennesker med autismen er ganske så forskjellige. Min datter har Asperger og har blitt anbefalt personer og kurs som kan gi råd om hvordan best mulig leve med diagnosen. Psykologen som utredet henne mente at mange med Asperger blir bedre i voksen alder og blir mer moden med tiden. Jeg ønsker å holde håpet opp for min datter og tro at man kan innarbeide ferdigheter og kunnskap som gjør livet lettere.

Anonymkode: c9eb2...fb1

Jeg syntes det bare blir vanskeligere med årene, og regresserer med alderen.

Anonymkode: 45ee8...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er jo at jeg ikke ser hva som er så galt med å skrive om diverse ting flere ganger.. 

Anonymkode: edc88...aa8

Det er vel ikke uvanlig at man må følge en regel selv om man ikke selv ser hva som skulle være så galt med å bryte den? Det gjelder oss alle. Jeg kan nevne i fleng fartsgrenser, parkeringsbestemmelser, regler i organisasjoner, borettslag / boligsameier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg må bare si at mennesker med autismen er ganske så forskjellige. Min datter har Asperger og har blitt anbefalt personer og kurs som kan gi råd om hvordan best mulig leve med diagnosen. Psykologen som utredet henne mente at mange med Asperger blir bedre i voksen alder og blir mer moden med tiden. Jeg ønsker å holde håpet opp for min datter og tro at man kan innarbeide ferdigheter og kunnskap som gjør livet lettere.

Anonymkode: c9eb2...fb1

Jeg syns også autismen har blitt verre med årene. Verre livskvalitet. Og en henger lenger og lenger unna de andre jenvnaldrene. 

Anonymkode: edc88...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne diskusjonen er litt som å si:

«Jeg slår partneren min. Det er sånn jeg er, og jeg kan ikke noe for det. Men jeg synes det er jævlig urettferdig at jenter ikke liker meg». 

Autister må også følge samfunnets regler. Og suicidale må også betale regningene sine hvis de ikke skal gå til inkasso. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns også autismen har blitt verre med årene. Verre livskvalitet. Og en henger lenger og lenger unna de andre jenvnaldrene. 

Anonymkode: edc88...aa8

Jeg vet ikke om du forstår hvordan svaret ditt til meg fremstår?  Jeg prøver å holde håpet oppe for min datter med Asperger og du sier at det bare bli verre. Kanskje du må måle livet ut fra deg selv og ikke andre. At du kan gjøre fremsteg og få det bedre uansett om andre gjør større fremsteg og gjør det enda bedre. En uten diagnose kan også finne mange å sammenligne seg med og føle at de ikke er bra nok. Kanskje lykken ikke er å være som andre? Jeg prøver ikke å bagatellisere din diagnose men skulle ønske at du kan se at du på tross av alt også har et liv som er verdt å leve.  

Anonymkode: c9eb2...fb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om du forstår hvordan svaret ditt til meg fremstår?  Jeg prøver å holde håpet oppe for min datter med Asperger og du sier at det bare bli verre. Kanskje du må måle livet ut fra deg selv og ikke andre. At du kan gjøre fremsteg og få det bedre uansett om andre gjør større fremsteg og gjør det enda bedre. En uten diagnose kan også finne mange å sammenligne seg med og føle at de ikke er bra nok. Kanskje lykken ikke er å være som andre? Jeg prøver ikke å bagatellisere din diagnose men skulle ønske at du kan se at du på tross av alt også har et liv som er verdt å leve.  

Anonymkode: c9eb2...fb1

Ja for i mitt tilfelle (og i personen lenger opps tilfelle) så ble det verre med årene. Men det betyr ikke at din datter ikke kan få et bra liv. Med rett hjelp klarer mange seg forholdsvis bra sikkert. 

Anonymkode: edc88...aa8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært noe så mildt som ADHD så hadde jeg forstått alle som ber TS skjerpe seg. Men jeg forstår ikke de som prøver å si det til noen med autisme. Gir det mening da liksom?

Anonymkode: 07407...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har flere på forumet med autisme. Jeg kan tenke på flere bra folk, og en eller to skikkelige kjipinger.

Noen er frekke, andre er bare koselige på en innadvendt måte.

Jeg skal ikke nevne noen nick.

Anonymkode: 106f5...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mange tråder som nevner autisme og Asperger! Synes det er rart at du skal bli utestengt bare av den grunn. Har du fått noen andre konkrete tilbakemeldinger om noe som er upassende? Har du lagt ut selvmordstråder, personopplysninger eller noe annet som ikke er ok? 

 

Anonymkode: 762ab...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har flere på forumet med autisme. Jeg kan tenke på flere bra folk, og en eller to skikkelige kjipinger.

Noen er frekke, andre er bare koselige på en innadvendt måte.

Jeg skal ikke nevne noen nick.

Anonymkode: 106f5...583

Man tenker sitt.

Anonymkode: 45ee8...f5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert ikke uten grunn at du har blitt utestengt fra flere steder. De som ikke klarer å følge reglene på de forskjellige stedene vil bli utestengt uavhengig om de har aspergers eller ikke. Jeg kjenner noen med aspergers og felles for de er at de har normal folkeskikk og klarer å kommunisere med andre på en grei måte. Ingen av de gjemmer seg bak diagnosen. De vet om begrensningene sin og det gjør mange av de rundt dem. De har flere venner fordi de ikke oser av negativitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...