Gå til innhold

Hvordan bli mer «flott»?


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
1 minutt siden, Grendel skrev:

Ikke prøv å være elegant hvis du ikke er det. Skal du få noen form for sjarm må du være deg selv og ikke prøve å kopiere noen.

Du må være en positiv versjon av deg selv vel å merke. 

Hvor kommer bevegelsene våre fra? Jeg er bare litt lei av at jeg har blitt skapt så feil. De fleste kvinner er elegant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hvor kommer bevegelsene våre fra? Jeg er bare litt lei av at jeg har blitt skapt så feil. De fleste kvinner er elegant. 

Noen kvinner er elegante. Andre er tøffe og "gutteaktige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde blitt mer flott, lært å snakke pent, fått en høy utdannelse, beveget deg elegant, blitt likt av alle, hadde du blitt lykkelig da? Neppe! For mye vil ha mer, fanden vil ha fler`. Og du hadde ikke vært deg selv. Jeg tror du får mer igjen for det, dersom du bruker energien på å se verdiene i deg, akkurat slik som du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Men er det ikke narsissistisk å tenke at man selv er flott? Eller er det jeg som har drittfolk rundt meg? Eller hadde.. 

 

Nei det er ikke narsissistisk å være glad i seg selv og synes at man er bra nok. Om du er i tvil kan du Google narsissisme, og se at det handler om å tro at man er mye bedre, flinkere, penere og mer verdifull enn andre, ikke at man er akkurat like verdifull og god. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Grendel skrev:

Noen kvinner er elegante. Andre er tøffe og "gutteaktige".

Ja takk til elegant, feminin osv. Jeg har aldri skjønt behovet som noen medsøstre har til å være «tøff og gutteaktig». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cilie skrev:

Ja takk til elegant, feminin osv. Jeg har aldri skjønt behovet som noen medsøstre har til å være «tøff og gutteaktig». 

Hva med oss som langt fra er elegante da? 😂 Jeg har ikke fått utdelt ett eneste elegant-gene! Ikke ett. Bryr meg for øvrig der jeg er høyest når jeg plukker poteter, som min mor ville sagt. :) Feminin vil vel folk kalle meg, jeg går mest i skjørt eller kjoler og har kvinnelige former så det rekker, men da jeg var 8-12-årsalderen ville jeg vært gjerne være gutt. Guttene var jo mye tøffere, men jeg klatret i trær og var litt gutteaktig den gangen, likte å leke indianer og sånt - og jeg var ikke Månestråle! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Lillemus skrev:

Hva med oss som langt fra er elegante da? 😂 Jeg har ikke fått utdelt ett eneste elegant-gene! Ikke ett. Bryr meg for øvrig der jeg er høyest når jeg plukker poteter, som min mor ville sagt. :) Feminin vil vel folk kalle meg, jeg går mest i skjørt eller kjoler og har kvinnelige former så det rekker, men da jeg var 8-12-årsalderen ville jeg vært gjerne være gutt. Guttene var jo mye tøffere, men jeg klatret i trær og var litt gutteaktig den gangen, likte å leke indianer og sånt - og jeg var ikke Månestråle! ;) 

Hva er elegant-gene da? Jeg tenker jo det om skjørt, kjoler osv. 
Tøff, gutteaktig tenker jeg helt usminket, kort hår og «gutteklær.»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, cilie skrev:

Ja takk til elegant, feminin osv. Jeg har aldri skjønt behovet som noen medsøstre har til å være «tøff og gutteaktig». 

Jeg vet ikke om det er et "behov" akkurat. Noen bare er sånn og gidder ikke late som noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, cilie skrev:

Ja takk til elegant, feminin osv. Jeg har aldri skjønt behovet som noen medsøstre har til å være «tøff og gutteaktig». 

Ja takk begge deler, dvs hver til sitt bruk. Gutteaktig høres jo negativt ut for en dame, men gi meg selvstendig, sporty og selvhjulpen, så er det det jeg ønsker å være, snarere enn underdanig, forsiktig og typisk feminin (da litt i negativt fortegn).

 

Når det er sagt husker jeg at de små og feminine venninnene gjerne hadde mer draget på byen, i hine hårde dager. Noen av oss fikk gjerne blikk, men virket kanskje litt avskrekkende 😌.

 
 

Men det betyr ikke at man ikke kan pynte seg og tre i hæler, kjole og sminke - sånn i mellom i hvertfall 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
40 minutter siden, Kayia skrev:

Nei det er ikke narsissistisk å være glad i seg selv og synes at man er bra nok. Om du er i tvil kan du Google narsissisme, og se at det handler om å tro at man er mye bedre, flinkere, penere og mer verdifull enn andre, ikke at man er akkurat like verdifull og god. 

Men jeg føler meg mindreverdig veldig ofte. Jeg måler meg i hva slags jobb jeg har og har hatt, hvor mange venner jeg har, hvem som tar først kontakt, hva jeg har av utdannelse, hva jeg har av inntekt og ting, utseende og kunnskap. Hvor mange avvisninger jeg har fått (ikke kjærlighet). 
Det kjennes nesten som man faktisk er født med et tall som sier din verdighet. Noen får ekstremt mye intelligens feks, så de blir rike men så mangler de kanskje helse og utseende. Noen får litt av alt. Noen blir veldig uheldige. 
Jeg feks, fikk nesten topp utseende og god helse men ingen intelligens, evne til vennskap og psyke nok, så jeg havner selv langt ned på listen..  

Jeg ser meg altså som ganske mindreverdig veldig mange fordi de nå har hus, kjæreste, fast jobb. 
Men så føler jeg meg bedre og mer verdifull enn de som mobbet meg. Jeg er mye penere, har større grunn til å leve med luksus så kan de sitte igjen med det vanlige A4 livet. Jeg blir ikke så motivert til å klare noe når de klarer det liksom. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
59 minutter siden, Trine skrev:

Hvis du hadde blitt mer flott, lært å snakke pent, fått en høy utdannelse, beveget deg elegant, blitt likt av alle, hadde du blitt lykkelig da? Neppe! For mye vil ha mer, fanden vil ha fler`. Og du hadde ikke vært deg selv. Jeg tror du får mer igjen for det, dersom du bruker energien på å se verdiene i deg, akkurat slik som du er. 

Men vil verdiene i meg føre meg dit jeg vil da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, cilie skrev:

Hva er elegant-gene da? Jeg tenker jo det om skjørt, kjoler osv. 
Tøff, gutteaktig tenker jeg helt usminket, kort hår og «gutteklær.»

Jeg blir ikke elegant samme hvor lekker kjole du henger på meg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg blir ikke elegant samme hvor lekker kjole du henger på meg. :) 

Samme her. Er vel litt mer en guttejente og sånn er det bare. Men liker å være jente da😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Men jeg føler meg mindreverdig veldig ofte. Jeg måler meg i hva slags jobb jeg har og har hatt, hvor mange venner jeg har, hvem som tar først kontakt, hva jeg har av utdannelse, hva jeg har av inntekt og ting, utseende og kunnskap. Hvor mange avvisninger jeg har fått (ikke kjærlighet). 
Det kjennes nesten som man faktisk er født med et tall som sier din verdighet. Noen får ekstremt mye intelligens feks, så de blir rike men så mangler de kanskje helse og utseende. Noen får litt av alt. Noen blir veldig uheldige. 
Jeg feks, fikk nesten topp utseende og god helse men ingen intelligens, evne til vennskap og psyke nok, så jeg havner selv langt ned på listen..  

Jeg ser meg altså som ganske mindreverdig veldig mange fordi de nå har hus, kjæreste, fast jobb. 
Men så føler jeg meg bedre og mer verdifull enn de som mobbet meg. Jeg er mye penere, har større grunn til å leve med luksus så kan de sitte igjen med det vanlige A4 livet. Jeg blir ikke så motivert til å klare noe når de klarer det liksom. 
 

 

Dette var et sterkt og annerledes innlegg fra deg, og det gjør inntrykk på meg å lese hvor grunnleggende lite godt du syns om deg selv. Jeg er sikker på at dersom jeg eller andre sier til deg hva vi syns du er god på, så vil det bare prelle av. Du er så sikker selv på at det ikke stemmer, og at det vil forbli sånn. Det er trist å lese. 

Går du til behandling nå? Om du gjør det - kan du ikke vise fram denne tråden til vedkommende? Jeg er så sikker på at du kan ha nytte av å skille mellom det du kan endre og det du ikke kan gjøre noe med, og  å forsone deg med hvordan du er som menneske - på godt og vondt. Min soleklare oppfordring er å be om hjelp til å snu fokuset fra selvforakt via aksept til egenkjærlighet. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ekstra skrev:

Ja takk begge deler, dvs hver til sitt bruk. Gutteaktig høres jo negativt ut for en dame, men gi meg selvstendig, sporty og selvhjulpen, så er det det jeg ønsker å være, snarere enn underdanig, forsiktig og typisk feminin (da litt i negativt fortegn).

 

Når det er sagt husker jeg at de små og feminine venninnene gjerne hadde mer draget på byen, i hine hårde dager. Noen av oss fikk gjerne blikk, men virket kanskje litt avskrekkende 😌.

 
 

Men det betyr ikke at man ikke kan pynte seg og tre i hæler, kjole og sminke - sånn i mellom i hvertfall 😜

Nå snakker jeg om stil her. Det være seg klær, accessories, hårfrisyre osv. Her har alle et valg. Det er ingen motsetning mot selvstendig osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg blir ikke elegant samme hvor lekker kjole du henger på meg. :) 

Mulig vi snakker forbi hverandre her. Jeg tenker elegant om man bruker en pen kåpe, et pent skjerf over en kjole feks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, cilie skrev:

Mulig vi snakker forbi hverandre her. Jeg tenker elegant om man bruker en pen kåpe, et pent skjerf over en kjole feks. 

Jeg tenker elegant som i en slags medfødt eleganse - hvordan man fører seg og ter seg, da er man gjerne elegant selv om man er iført en striesekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg tenker elegant som i en slags medfødt eleganse - hvordan man fører seg og ter seg, da er man gjerne elegant selv om man er iført en striesekk.

Det ene kan forsterke det andre i en el annen retning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Jeg feks, fikk nesten topp utseende og god helse men ingen intelligens, evne til vennskap og psyke nok, så jeg havner selv langt ned på listen.

Jeg er helt sikker på at mange misunner deg de egenskapene. Har man store helseproblemer, kan det sette en stopper for mye av det man ellers ville klart.

Det stemmer jo ikke at du ikke har fått noen intelligens, men som vi har forsøkt å fortelle deg til det kjedsommelige: Alle har sterke og svake sider. Det er vanskelig å kjempe mot de som trer sterkest fram - man kan undertrykke egenskapene sine og jobbe med de man liker dårligst, men sjelden få snudd alt fullstendig på hodet. Ofte ser man noen dominerende evner og interesser peke seg tydelig ut allerede hos veldig små barn. Det var i hvert fall tilfellet med mine to.  

Av samme grunn skal jeg ikke svare på overskriften din, for jeg er ikke det minste flott eller elegant. Men jeg har nå kommet meg gjennom livet allikevel. 

Jeg synes du skal tenke over det @Trine skriver. Hun har utfordringer som likner på dine, men har f.eks. skaffet seg en hobby som gjør at hun har glede av sine spesielle egenskaper og treffer folk som aksepterer henne fordi de har denne felles interessen. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får man noen som spør om råd, får råd, men ikke klarer å ta det til seg til å prøve? Nytter ikke vet du. Du er her for å få bekreftelse på den du selv syns du er.  Foreslår du går til en coach, ikke psykolog.

Anonymkode: e6218...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...