Gå til innhold

Hva er en dyr leie i følge deg? Tar imot økonomiske råd


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva

Som dere vet er jeg på aap. Jeg er ingen storforbruker av penger. Jeg kjøper mat, og med høy forbrenning går det nok mest på det. Har søkt resept på ernæringsdrikk, men får sikkert ikke. Har innsett at jeg må spise mer når jeg er ute på ting for jeg tror mine psykiske problemer har vært økt pga at jeg sultet for mye. 
 

Jeg har kontantkort på mobil. Ringer og SMSer neste aldri. Alt går over wifi. Så der er det kanskje 800,- i året eller mindre. 
 

Kjøper aldri sminke. Roter ikke bort hårstrikken mine. 
 

Har oppspart på konto. Må finne leilighet nå ellers må jeg nok begynne aap der jeg bor noe som ikke er bra for psyken. Alt er gjennomsiktig og en del mobbere holder til der. Jeg må til en større by og har allerede sett på. Man kan få fine enormt til 8000,- mnd. Er dette dyrt synes du? 
Jar også sett på bofellesskap men det kommer veldig an på alder og sånt på de som bor der. Hygiene og kjønn osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Som dere vet er jeg på aap. Jeg er ingen storforbruker av penger. Jeg kjøper mat, og med høy forbrenning går det nok mest på det. Har søkt resept på ernæringsdrikk, men får sikkert ikke. Har innsett at jeg må spise mer når jeg er ute på ting for jeg tror mine psykiske problemer har vært økt pga at jeg sultet for mye. 
 

Jeg har kontantkort på mobil. Ringer og SMSer neste aldri. Alt går over wifi. Så der er det kanskje 800,- i året eller mindre. 
 

Kjøper aldri sminke. Roter ikke bort hårstrikken mine. 
 

Har oppspart på konto. Må finne leilighet nå ellers må jeg nok begynne aap der jeg bor noe som ikke er bra for psyken. Alt er gjennomsiktig og en del mobbere holder til der. Jeg må til en større by og har allerede sett på. Man kan få fine enormt til 8000,- mnd. Er dette dyrt synes du? 

Det høres ganske normalt ut. 

Anonymkode: 88766...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

8000,- mnd

Det er umulig å generalisere hva som er dyrt, da det naturlig nok varierer etter flere variabler. 
 

Når det er sagt, høres ikke 8000kr dyrt hvis dette er i omegn til Oslo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 90tallsbarn skrev:

Hva er normalt? 

Hvis dette er i Oslo-området er det en helt normal pris, faktisk under snittet vil jeg tro.

Anonymkode: 88766...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo er det lav pris for 1-roms, avhengig av hvor du bor.

Du bør sjekke om hva som er inkludert. I noen blokker er det inkludert oppvarming med radiator og varmt vann. Hva med internett? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
3 minutter siden, merida skrev:

Hvor mange m2? 

Det viktigste for meg er at det er lyst og nytt. Jeg liker ikke sånne gamle farger. 
Husker ikke m2 på alle. Men kan fint ha lite rom og dele stor leilighet med ryddige folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
25 minutter siden, merida skrev:

Ok. Da synes jeg 8.000 er dyrt, men det er her jeg bor. Min datter leier en 2-roms leilighet i en av Norges største byer og betaler 8000 for den. 

 

Men synes du det er dyrt for henne? Hvis dette er en ettroms i Oslo og veldig ny feks? Eller i Bærum 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 90tallsbarn skrev:

Det viktigste for meg er at det er lyst og nytt.

Hvis det er nytt / i god stand og sentralt, evt. med god kommunikasjon til sentrum, er det ikke dyrt til Osloområdet å være. Men sjekk hva som kommer i tillegg av faste utgifter (oppvarming, nett osv.) og spør hva dette typisk ligger på pr mnd. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du skrevet om dette i månedsvis?  Hvor bor du nå og må du flytte, eller er dette noen fantasier?

Anonymkode: 8d559...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke du skrevet om dette i månedsvis?  Hvor bor du nå og må du flytte, eller er dette noen fantasier?

Anonymkode: 8d559...e20

Jeg er på aap. Jeg vil ikke begynne å jobbe der jeg kommer fra så ja, da må jeg flytte. Og mye av angsten forsvinner når jeg får andre ting å tenke på. Å måtte omgås nye folk igjen. Er vel ikke noe særlig for diagnosen min å bare se mamma et helt år eller? Ikke rart man blir gående i en fantasi liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, 90tallsbarn skrev:

Som dere vet er jeg på aap. Jeg er ingen storforbruker av penger. Jeg kjøper mat, og med høy forbrenning går det nok mest på det. Har søkt resept på ernæringsdrikk, men får sikkert ikke. Har innsett at jeg må spise mer når jeg er ute på ting for jeg tror mine psykiske problemer har vært økt pga at jeg sultet for mye. 
 

Jeg har kontantkort på mobil. Ringer og SMSer neste aldri. Alt går over wifi. Så der er det kanskje 800,- i året eller mindre. 
 

Kjøper aldri sminke. Roter ikke bort hårstrikken mine. 
 

Har oppspart på konto. Må finne leilighet nå ellers må jeg nok begynne aap der jeg bor noe som ikke er bra for psyken. Alt er gjennomsiktig og en del mobbere holder til der. Jeg må til en større by og har allerede sett på. Man kan få fine enormt til 8000,- mnd. Er dette dyrt synes du? 
Jar også sett på bofellesskap men det kommer veldig an på alder og sånt på de som bor der. Hygiene og kjønn osv. 

Hvor gammel er du? 

Anonymkode: 5015f...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Hva tenker dere om kortidsleie? Jeg har funnet en kjempe fin leil men hvordan blir dette da med adressebytte? Man får et tilhørende nav kontor også.. og så tror jeg en kan bytte adresse bare et visst antall ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, 90tallsbarn skrev:

Hva tenker dere om kortidsleie? Jeg har funnet en kjempe fin leil men hvordan blir dette da med adressebytte? Man får et tilhørende nav kontor også.. og så tror jeg en kan bytte adresse bare et visst antall ganger?

Du kan bytte adresse så mange ganger du vil. Er ingen regel for det.

Anonymkode: 5015f...76f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser du på det å bo i kollektiv? Datteren min leier sammen med tre andre i en leilighet i "beste" Oslo. Leien er 18.000 pr mnd. Delt på fire blir det veldig lite for å bo så bra og sentralt. 

Må legge til at hun er ung og er student da. Det samme gjelder de hun leier med. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
1 time siden, Anbru skrev:

Hvordan ser du på det å bo i kollektiv? Datteren min leier sammen med tre andre i en leilighet i "beste" Oslo. Leien er 18.000 pr mnd. Delt på fire blir det veldig lite for å bo så bra og sentralt. 

Må legge til at hun er ung og er student da. Det samme gjelder de hun leier med. 

Jeg er voksen og føler meg veldig dårlig på enkelte visninger. Når de spør hva jeg driver med så sier jeg at jeg er arbeidssøker. De er gjerne studenter, har nettopp kjøpt leilighet og skal flytte (yngre enn meg) osv og. 
Jeg ser ikke engang på sånne kollektiv der vi er 4-5 og rommet er 7km2 sammen med studenter på 20 nei. 
 

Leiligheten kan fint være liten om den er ren, ny og ligger attraktivt og jeg bor alene. Eller hybel om man kan kalle det.

Har jeg stort rom 12km ca, og leiligheten er stor og ny og det bor ryddige og ganske voksne folk så går det og. Jeg kan sikkert velge å bo alene i en 20km2 men da blir det jo fort 12.000 + 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en kommune i nærheten av en by og betaler 11500 for en leilighet på 64m2.  

Men hva som er dyrt for deg kommer vel an på inntekten din. Tåler du 8000 så kan du jo velge en av de leilighetene du har sett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
7 minutter siden, Fru2020 skrev:

Jeg bor i en kommune i nærheten av en by og betaler 11500 for en leilighet på 64m2.  

Men hva som er dyrt for deg kommer vel an på inntekten din. Tåler du 8000 så kan du jo velge en av de leilighetene du har sett på.

Jeg vet ikke.. jeg har oppspart og får litt over 6000 hver 2. uke. Jeg tenkte å ta en operasjon som jeg ikke får dekket og den koster 22000, men det er engangs. Jeg innbiller meg at jeg er råflott når jeg gjør det...? Men 22000 er vel egentlig ikke SÅ mye. Hadde det vært 50.000 så hadde jeg ikke tenkt på det en gang. Men jeg tenker det er best å kanskje ta det nå før det evt blir dyrere? 
Og så var det studering da.. skal jeg studere så blir jo det også jævla dyrt. Er det noe med at en får tilbake en viss prosent dersom man består eksamen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...