Gå til innhold

Hva er en dyr leie i følge deg? Tar imot økonomiske råd

90tallsbarn

Anbefalte innlegg

90tallsbarn
1 time siden, Anbru skrev:

Hvordan ser du på det å bo i kollektiv? Datteren min leier sammen med tre andre i en leilighet i "beste" Oslo. Leien er 18.000 pr mnd. Delt på fire blir det veldig lite for å bo så bra og sentralt. 

Må legge til at hun er ung og er student da. Det samme gjelder de hun leier med. 

Jeg er voksen og føler meg veldig dårlig på enkelte visninger. Når de spør hva jeg driver med så sier jeg at jeg er arbeidssøker. De er gjerne studenter, har nettopp kjøpt leilighet og skal flytte (yngre enn meg) osv og. 
Jeg ser ikke engang på sånne kollektiv der vi er 4-5 og rommet er 7km2 sammen med studenter på 20 nei. 

Leiligheten kan fint være liten om den er ren, ny og ligger attraktivt og jeg bor alene. Eller hybel om man kan kalle det.

Har jeg stort rom 12km ca, og leiligheten er stor og ny og det bor ryddige og ganske voksne folk så går det og. Jeg kan sikkert velge å bo alene i en 20km2 men da blir det jo fort 12.000 + 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020

Jeg bor i en kommune i nærheten av en by og betaler 11500 for en leilighet på 64m2.  

Men hva som er dyrt for deg kommer vel an på inntekten din. Tåler du 8000 så kan du jo velge en av de leilighetene du har sett på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
90tallsbarn
7 minutter siden, Fru2020 skrev:

Jeg bor i en kommune i nærheten av en by og betaler 11500 for en leilighet på 64m2.  

Men hva som er dyrt for deg kommer vel an på inntekten din. Tåler du 8000 så kan du jo velge en av de leilighetene du har sett på.

Jeg vet ikke.. jeg har oppspart og får litt over 6000 hver 2. uke. Jeg tenkte å ta en operasjon som jeg ikke får dekket og den koster 22000, men det er engangs. Jeg innbiller meg at jeg er råflott når jeg gjør det...? Men 22000 er vel egentlig ikke SÅ mye. Hadde det vært 50.000 så hadde jeg ikke tenkt på det en gang. Men jeg tenker det er best å kanskje ta det nå før det evt blir dyrere? 
Og så var det studering da.. skal jeg studere så blir jo det også jævla dyrt. Er det noe med at en får tilbake en viss prosent dersom man består eksamen? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...