Gå til innhold

Så blir det total nedstengning av Oslo igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Mulig jeg misforstår altså, men skal jeg fårstå deg slik at du ikke vil i arbeid, men heller flytte til Oslo slik at du kan fortsette å være uten arbeid ?

Hæ? Blir jeg uten arbeid da? Nei jeg har det ikke bra i hjembyen, for det første ble jeg mobbet der for det andre er det nesten bare gamle mennesker der og for det tredje så er det ikke bra for den sosiale treninga mi. I Oslo kan man være anonym og jeg har bodd der før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Hæ? Blir jeg uten arbeid da? Nei jeg har det ikke bra i hjembyen, for det første ble jeg mobbet der for det andre er det nesten bare gamle mennesker der og for det tredje så er det ikke bra for den sosiale treninga mi. I Oslo kan man være anonym og jeg har bodd der før

Da er det bare å begynne å søke jobb i Oslo da i konkuranse med flere og flere andre. Du kan jo ikke flytte uten å ha en jobb først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Nicklusheletida skrev (7 minutter siden):

Da er det bare å begynne å søke jobb i Oslo da i konkuranse med flere og flere andre. Du kan jo ikke flytte uten å ha en jobb først.

Jo det kan jeg da. Jeg er på aap nå og nav har sagt at jeg kan flytte. Men slik tenker jeg hele tiden. Jeg kommer til å bli værende der jeg er resten av livet for jeg stiller bakerst i kø uansett hvor jeg søker. 
 

Ikke alle av oss er født for å være lykkelig tror jeg. Angrer mer og mer på at jeg ikke gikk for den tyrkiske mannen. Havnet tilbake i hjembygda og må være slik som mobberne . Vi hører tydeligvis sammen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Nedsteningen gjelder i Oslo. Du bor vel ikke der ?

 

Det er veldig mange som ikke bor i Oslo som blir sterkt berørt av den kontinuerlige nedstigningen i Oslo. 

Jeg håper virkelig Oslo blir prioritert i vaksinekøen. 

Anonymkode: b2857...585

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Kristiansand også. Hjemmeskole for vgs mandag og tirsdag, derettee veksling på rødt nivå mellom hjemme og skole.  Så nå blir vi igjen 3 stk hjemme her på dagtid, som regel. 

Restauranter og skjenkesteder er stengt, det samme er treningssentere og kulturting.

Jeg har i løpet av 5 dager prøvd å venne meg til bruk av munnbind. En kveld i vestlandsbygda der vi var i ferien, måtte jeg handle mat uten munnbind (hadde ikke med i bilen, hadde ikke planlagt handling), og var den eneste av rundt 20 kunder uten munnbind. Flaut! I dag, på vei hjem , var jeg den eneste av rundt 20 kunder med munnbind da vi stoppet på en bensinstasjon på fjellet 😮

Nå må vi prøve å bremse denne bølgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Her i Kristiansand også. Hjemmeskole for vgs mandag og tirsdag, derettee veksling på rødt nivå mellom hjemme og skole.  Så nå blir vi igjen 3 stk hjemme her på dagtid, som regel. 

Restauranter og skjenkesteder er stengt, det samme er treningssentere og kulturting.

Jeg har i løpet av 5 dager prøvd å venne meg til bruk av munnbind. En kveld i vestlandsbygda der vi var i ferien, måtte jeg handle mat uten munnbind (hadde ikke med i bilen, hadde ikke planlagt handling), og var den eneste av rundt 20 kunder uten munnbind. Flaut! I dag, på vei hjem , var jeg den eneste av rundt 20 kunder med munnbind da vi stoppet på en bensinstasjon på fjellet 😮

Nå må vi prøve å bremse denne bølgen!

Velkommen etter 🙂 Du kommer til å bli fort vant til munnbind. Snart drar du ikke et eneste sted uten har du har det med deg. Like selvfølgelig som at du har på deg sko på beina når du går ut 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (4 minutter siden):

Her i Kristiansand også. Hjemmeskole for vgs mandag og tirsdag, derettee veksling på rødt nivå mellom hjemme og skole.  Så nå blir vi igjen 3 stk hjemme her på dagtid, som regel. 

Restauranter og skjenkesteder er stengt, det samme er treningssentere og kulturting.

Jeg har i løpet av 5 dager prøvd å venne meg til bruk av munnbind. En kveld i vestlandsbygda der vi var i ferien, måtte jeg handle mat uten munnbind (hadde ikke med i bilen, hadde ikke planlagt handling), og var den eneste av rundt 20 kunder uten munnbind. Flaut! I dag, på vei hjem , var jeg den eneste av rundt 20 kunder med munnbind da vi stoppet på en bensinstasjon på fjellet 😮

Nå må vi prøve å bremse denne bølgen!

Det er ikke mulig å stoppe den. 

Anonymkode: cb628...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Velkommen etter 🙂 Du kommer til å bli fort vant til munnbind. Snart drar du ikke et eneste sted uten har du har det med deg. Like selvfølgelig som at du har på deg sko på beina når du går ut 🙂

Best å venne seg til det. Kommer til å bli tvunget til å bruke det i årevis fremover.

Anonymkode: cb628...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Velkommen etter 🙂 Du kommer til å bli fort vant til munnbind. Snart drar du ikke et eneste sted uten har du har det med deg. Like selvfølgelig som at du har på deg sko på beina når du går ut 🙂

Nei, jeg skjønner det. Må få kjøpt noen av tøy. De ser jo mer komfortable ut. Stemmer det? Stemmer det for brillebrukere også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke mulig å stoppe den. 

Anonymkode: cb628...80f

Jeg tror det er mulig. Så vidt jeg forstod var bare 4 av de siste med ukjent smittevei. Kristiansand har hatt samme antall smittede per 100.000 som Oslo de siste dagene 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Best å venne seg til det. Kommer til å bli tvunget til å bruke det i årevis fremover.

Anonymkode: cb628...80f

Det føles slik nå når vi er som mest slitne, men det kommer til å ta slutt en gang. Spanskesyken tok slutt den også, selv uten vaksine. Jeg synes mest synd på de unge (kanskje du er en av de) Det er lettere å isolere seg over tid for oss som er litt eldre. De unge som ikke får treffe venner over mange måneder, synes jeg synd på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg skjønner det. Må få kjøpt noen av tøy. De ser jo mer komfortable ut. Stemmer det? Stemmer det for brillebrukere også?

Jeg bruker begge deler. Har bare prøvd med solbriller. Går helt fint det 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (13 minutter siden):

Nei, jeg skjønner det. Må få kjøpt noen av tøy. De ser jo mer komfortable ut. Stemmer det? Stemmer det for brillebrukere også?

Jeg tåler ikke de av papir, kjøp skikkelige stoffmunnbind.  Tyngre å puste gjennom, særlig hvis du bruker filter i, men jeg plages ikke av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (Akkurat nå):

Jeg tåler ikke de av papir, kjøp skikkelige stoffmunnbind.  Tyngre å puste gjennom, særlig hvis du bruker filter i, men jeg plages ikke av det.

Har du noen å anbefale? Kjøper du på nett eller i butikk/apotek? Jeg reiste med buss og tog i 11 timer på onsdag, med munnbind, følte  det kriblet i halsen... var nok pga papiret. Men det gikk greit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (Akkurat nå):

Har du noen å anbefale? Kjøper du på nett eller i butikk/apotek? Jeg reiste med buss og tog i 11 timer på onsdag, med munnbind, følte  det kriblet i halsen... var nok pga papiret. Men det gikk greit da.

Jeg har kjøpt mine i Spania.  Det viktigste er det er metalltråd over nesa og setter du brillene utenpå tråden.  Mine er doble og det er mulig å legge filter i dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (3 minutter siden):

Har du noen å anbefale? Kjøper du på nett eller i butikk/apotek? Jeg reiste med buss og tog i 11 timer på onsdag, med munnbind, følte  det kriblet i halsen... var nok pga papiret. Men det gikk greit da.

De medisinske munnbindene har lettere for å gli ned synes jeg, så må hele tiden dra dem opp. De kiler litt også. Fikk et i stoff av jobben. Det sitter godt, men blir fortere svett. 

Jeg bruker dem uansett ikke over lenger tid. Omtrent kun når jeg skal på matbutikken. Det er det vi får lov til, å dra på matbutikken 🙂 Noe annet gjør vi jo ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.ao.no/politiet-slo-til-mot-tre-klubber-med-ulovlige-folkeansamlinger-pa-gronland/s/5-128-54286

Søndag kveld var 15 personer samlet i et lokale i Motzfeldts gate. I Olafiagangen ble to arrangementer med til sammen 82 personer stoppet.

Samlingen i klubblokalet i Motzfeldts gate ble oppdaget av politiet omtrent samtidig som byrådsleder Raymond Johansen  presenterte en ytterlige innstramning av smittevernstiltakene i hovedstaden.

I det resten av Oslo feirer et år med sosial isolasjon og i stedet for vaksine får beskjed om å utstå ytterligere innstramminger, samles 33 menn for å spille kort og 49 menn for å se på fotball i to medlemsklubber på Grønland - for henholdsvis somaliere og kurdere.
Nå er det lett å tenke at disse gruppene gir fan i smittevern. Men da må vi huske at de bor trangt, ikke har råd til kortstokk og TV, ikke kan påregnes å vite hva som foregår i samfunnet rundt dem, og ikke har fått med seg korona-informasjonen på sitt eget språk som ligger lett tilgjengelig på helsenorge.no., Oslo kommunes hjemmesider og nrk.no. Her har storsamfunnet sviktet IGJEN.

Anonymkode: cb628...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

https://www.ao.no/politiet-slo-til-mot-tre-klubber-med-ulovlige-folkeansamlinger-pa-gronland/s/5-128-54286

Søndag kveld var 15 personer samlet i et lokale i Motzfeldts gate. I Olafiagangen ble to arrangementer med til sammen 82 personer stoppet.

Samlingen i klubblokalet i Motzfeldts gate ble oppdaget av politiet omtrent samtidig som byrådsleder Raymond Johansen  presenterte en ytterlige innstramning av smittevernstiltakene i hovedstaden.

I det resten av Oslo feirer et år med sosial isolasjon og i stedet for vaksine får beskjed om å utstå ytterligere innstramminger, samles 33 menn for å spille kort og 49 menn for å se på fotball i to medlemsklubber på Grønland - for henholdsvis somaliere og kurdere.
Nå er det lett å tenke at disse gruppene gir fan i smittevern. Men da må vi huske at de bor trangt, ikke har råd til kortstokk og TV, ikke kan påregnes å vite hva som foregår i samfunnet rundt dem, og ikke har fått med seg korona-informasjonen på sitt eget språk som ligger lett tilgjengelig på helsenorge.no., Oslo kommunes hjemmesider og nrk.no. Her har storsamfunnet sviktet IGJEN.

Anonymkode: cb628...80f

Ja, sånn.er det over hele landet. Jeg begynner selv også å lete etter uveier / , rømningsveier jeg . Kjenner på en slags desperasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
påskelilje skrev (12 timer siden):

Nei, jeg skjønner det. Må få kjøpt noen av tøy. De ser jo mer komfortable ut. Stemmer det? Stemmer det for brillebrukere også?

De i tøy er etter min mening mer komfortable ja, men ganske tunge å puste gjennom. Går fint en tur på butikken e.l. men jeg hadde ikke klart å bruke de over tid, da blir det engangsmunnbind i stede. :) 

Både Sparkjøp og Obs har svarte tøymunnbind med filter til en grei pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...