Gå til innhold

Så blir det total nedstengning av Oslo igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

påskelilje
Ikkeanonymnok skrev (53 minutter siden):

De i tøy er etter min mening mer komfortable ja, men ganske tunge å puste gjennom. Går fint en tur på butikken e.l. men jeg hadde ikke klart å bruke de over tid, da blir det engangsmunnbind i stede. :) 

Både Sparkjøp og Obs har svarte tøymunnbind med filter til en grei pris.

Takk for tips! Da tar jeg meg en tur dit en dag 🙂 Har begge i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
påskelilje skrev (44 minutter siden):

Takk for tips! Da tar jeg meg en tur dit en dag 🙂 Har begge i nærheten.

Er det ikke stengt hos dere nå da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Nicklusheletida skrev (17 minutter siden):

Er det ikke stengt hos dere nå da ?

Nei, ikke butikker og kjøpesentere - foreløpig. Men mulig det blir strammet ytterligere inn etter i morgen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (19 timer siden):

Til alle som ønsker å ta vaksina har fått den, så sannsynligvis til sommeren.

Er vel estimert at det vil ta 8 år med dagens tempo og med tanke på den udugelige jobbe politikerne har gjort for å skaffe nok vaksiner så får satse på i 2030 en gang :(. 

Anonymkode: 7b561...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er vel estimert at det vil ta 8 år med dagens tempo og med tanke på den udugelige jobbe politikerne har gjort for å skaffe nok vaksiner så får satse på i 2030 en gang :(. 

Anonymkode: 7b561...26c

Så langt er 160.000 fullvaksinert. Det er i underkant av 3% av befolkningen. Hvordan FHI mener at alle skal være fullvaksinert innen utgangen av august i år forstår jeg ikke helt. 😷

Anonymkode: 4acc9...fa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Så langt er 160.000 fullvaksinert. Det er i underkant av 3% av befolkningen. Hvordan FHI mener at alle skal være fullvaksinert innen utgangen av august i år forstår jeg ikke helt. 😷

Anonymkode: 4acc9...fa6

Hva feiler det mennesker? Hvorfor går det tregt? Og nå er det snart påske. Sommeren kommer til å være ødelagt pga disse jævla folka som absolutt skal feste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly
påskelilje skrev (18 timer siden):

Har du noen å anbefale? Kjøper du på nett eller i butikk/apotek? Jeg reiste med buss og tog i 11 timer på onsdag, med munnbind, følte  det kriblet i halsen... var nok pga papiret. Men det gikk greit da.

Jeg har kjøpt noen av denne typen. Synes de puster ganske godt. 
 

https://www.woweffekt.no/produkt/wow-losninger/maske-med-karbonfilter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (53 minutter siden):

Hva feiler det mennesker? Hvorfor går det tregt? Og nå er det snart påske. Sommeren kommer til å være ødelagt pga disse jævla folka som absolutt skal feste. 

De neste årene kommer til å være ødelagt.

Anonymkode: cb628...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (4 minutter siden):

Takk for tips! Grei pris. Tar du ut filteret når du vasker masken, og setter det inn igjen neste gang? Eller... nei, da vil jo virusene bli med videre? Forklar!

Syntes jeg puster mye bedre men medisinsk engangsmunnbind enn de der. Ville heller hatt med flere engangsmunnbind og byttet oftere, de er ikke ment å ha på i mange timer av gangen. 

Anonymkode: 7b561...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly
påskelilje skrev (20 minutter siden):

Takk for tips! Grei pris. Tar du ut filteret når du vasker masken, og setter det inn igjen neste gang? Eller... nei, da vil jo virusene bli med videre? Forklar!

Jeg har brukt filterne som engangs. Tar dem ut før vasking.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
mariaflyfly skrev (1 time siden):

Jeg har brukt filterne som engangs. Tar dem ut før vasking.

 

Ok. Men da bruker en kanskje ikke tøymaske hvis en bare skal 5 min inn på butikken? Kjedelig å bruke opp et filter på så kort tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.2.2021 den 19.43):

Staten Sverige kommer til å tjene på dette når de svakeste eldste er blitt borte. Ihvertfall noen år til neste bølge med syke og svake eldre over 85 skal ha sykehjemsplasser. 

Anonymkode: 71069...228

Det verste av alt er at du har et poeng her...Og jeg tror ikke du er noen kald facist selv om du tørr si det høyt.
 

Men bak et anonymt nick kan slike ærlige og direkte påstander uten å utdype din egen mening bak, tolkes ganske kynisk og kaldt.

Anonymkode: 45656...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (På 28.2.2021 den 20.02):

Er du med i NSDAP? Er du nazist?

Ser hvordan du tenker, men personen med den kommentaren var inne på et skremmende tema det ikke er noe folk snakker høyt om. Selv om vedkommende gjemmer seg bak anonymt nick med denne påstanden og sier det så direkte og ufiltrert betyr det ikke at h*n tenker selv at dette er noe som ønskes. Verken av h*n selv eller den svenske staten.
 

Men fakta er at vi antagelig ikke vil ha nok helsepersonell til å ta imot den ekstremt store eldrebølgen som vil komme innen de neste 20 årene. Og en pandemi som tar store antall de eldste og svakeste over 65-70 først hjelper på mot dette dillemaet i framtiden😶

Anonymkode: 45656...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det verste av alt er at du har et poeng her...Og jeg tror ikke du er noen kald facist selv om du tørr si det høyt.
 

Men bak et anonymt nick kan slike ærlige og direkte påstander uten å utdype din egen mening bak, tolkes ganske kynisk og kaldt.

Anonymkode: 45656...650

Jeg synes det virker litt for kynisk å snakke om at Sverige sparer penger. Det tror jeg virkelig ikke er intensjonen til Tegnell eller andre.

Det har kommet frem en del ting under pandemien som har overrasket meg litt fordi jeg ikke jobber i helsevesenet:

1. Man har aldri prøvd veldig hard å redde 85 åringer på sykehjem når de får en dødelig sykdom. Man har latt naturen gå sin gang.

2. Helsemyndighetene måler noen ganger verdien av behandling i forventede gjenværende leveår. Altså kan man bruke 10x så mye penger på en som har 20 leveår igjen, fremfor en som har 2 år igjen.

3. Ikke nok med det: Noen snakker om kvalitetsjusterte leveår. Altså vil man favorisere yngre i enda større grad enn pkt 2 tilsier.

https://no.wikipedia.org/wiki/Kvalitetsjusterte_leveår

Jeg ville heller dødd som 90 åring enn som 30 åring. Altså føler jeg at det er riktig å bør bruke mye mer resurser på å redde en på 30. Det gjør man jo også. Det strider litt mot det man er oppdratt til, nemlig at alle er like mye verd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly
påskelilje skrev (13 timer siden):

Ok. Men da bruker en kanskje ikke tøymaske hvis en bare skal 5 min inn på butikken? Kjedelig å bruke opp et filter på så kort tid...

Nei, jeg bruker alltid engangs på butikken. Den av tøy bruker jeg dersom jeg må bruke munnbindet lenge av gangen, enten hvis jeg må ut og inn av flere butikker i samme slengen eller på t-banen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...