Gå til innhold

Hvordan føles det å være et kjønn ? Er jeg "non-binary"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kom over et ord jeg ikke ante hva var "non binary", så jeg måtte sjekke på wikipedia hva det var, og tydeligvis betyr det at du ikke føler deg som et spesifikt kjønn,  "mann" eller "kvinne". 

Men hvordan vet jeg (som person med penis) hvordan det er å føle seg som en kvinne/mann? Hvordan føler kvinner seg? Hvordan føler menn seg? Jeg har aldri tenkt noe over dette, aldri følt meg som en "mann" egentlig (hva slags følelse er det?), bare føler meg som meg selv, jeg vet ikke hvordan andre "menn" føler seg ? Er jeg dermed "non binary", ettersom jeg ikke "føler" meg som "mann" ?

Hvordan skal jeg kunne vite om jeg føler meg som en kvinne, når jeg ikke aner hvordan det skal føles å være kvinne?. På seg selv kjenner en bare seg selv... Hvordan skal jeg vite hvordan andre menn føler seg ? Uten å vite det er det umulig å vite om jeg føler meg slik andre menn føler seg, eller ikke.

Og hva om du er kvinne, men føler deg tiltrukket av kvinner, hvordan vet du da om du er homoseksuell, eller om du egentlig er en mann, i kvinnekropp, og dermed er heteroseksuell egentlig siden du da er kvinne tiltrukket av menn... o.0

Synes disse greiene virker fryktelig kompliserte ? Noen "woke" personer som kan utdype ?

Anonymkode: 88b57...05f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

First world problems.... Slik trenger de ikke bekymre seg for i Afrika.

 

Se deg i speilet, ser du en mann eller en kvinne? Har du vagina eller penis? Dette vil være clues som kan hjelpe deg å finne ut hva du er.

Anonymkode: 4d3b8...525

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønn er ingen følelse. Mine kromosomer, reproduktive organer og hormoner gjør at jeg er kvinne. 

Anonymkode: bb2e2...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 En lesbisk kvinne føler seg som kvinne og er tiltrukket til kvinner. Hun vet hun er kvinne og føler seg som kvinne. Samme med homofile menn. Men begge kjønn har det maskuline og det feminine i seg, noen mer enn andre. Det er ikke hvilket kjønn som du er tiltrukket av som definere kjønnet du føler deg som, så enkelt er det ikke.

Noer er født med "feil" kjønn og noen føler seg som begge deler. Trenger ikke være så komplisert. Jeg og mange andre har ingen problem med mennesker som føler seg som det ene eller andre kjønn  eller begge deler. Det er den personens identitetsfølelse og den er privat. Ingen skal trenge å definere seg for andre.

Anonymkode: bed20...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kjønn er ingen følelse. Mine kromosomer, reproduktive organer og hormoner gjør at jeg er kvinne. 

Anonymkode: bb2e2...1b1

Hva er det da hvis noen føler seg som det motsatte kjønn enn hva man er? Jeg skiller mellom kropp og sjel. Vi er ikke dyr, selv om noen oppfører seg sånn. Vi har alle en kjønnsidentitet,

Visste du at noen er født med uklare kjønnskarakteristika? Det kan være ganske vanskelig i noen tilfeller å fastslå et kjønn og barnet trenger behandling i form av hormoner o.l og kromosomene er en blanding av begge kjønn. Hva vil du kalle et barn med uklart kjønn? 

Anonymkode: bed20...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva er det da hvis noen føler seg som det motsatte kjønn enn hva man er? Jeg skiller mellom kropp og sjel. Vi er ikke dyr, selv om noen oppfører seg sånn. Vi har alle en kjønnsidentitet,

Visste du at noen er født med uklare kjønnskarakteristika? Det kan være ganske vanskelig i noen tilfeller å fastslå et kjønn og barnet trenger behandling i form av hormoner o.l og kromosomene er en blanding av begge kjønn. Hva vil du kalle et barn med uklart kjønn? 

Anonymkode: bed20...aca

Det gjelder ytterst få, ikke disse psykiatriske tilfellene.

Anonymkode: 29fff...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det gjelder ytterst få, ikke disse psykiatriske tilfellene.

Anonymkode: 29fff...811

Du svarte ikke på spørsmålet. Men tenker du ikke har et fornuftig svar. 

Anonymkode: bed20...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du svarte ikke på spørsmålet. Men tenker du ikke har et fornuftig svar. 

Anonymkode: bed20...aca

Jeg tenker folk som identifiere seg som hva de vil, enten det er det motsatte kjønn, katt, tre eller same, men ikke forvent at andre skal ta hensyn til dette.

Anonymkode: 29fff...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg tenker folk som identifiere seg som hva de vil, enten det er det motsatte kjønn, katt, tre eller same, men ikke forvent at andre skal ta hensyn til dette.

Anonymkode: 29fff...811

Hva mener du med hensyn? Trenger de noen spesielle hensyn? Hvilke hensyn er det du ikke tar da?

Anonymkode: bed20...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det er kontroversielt å si i disse tider, men følelser er ikke det samme som fakta. 

Anonymkode: bb2e2...1b1

Det der sier vel stort sett bare narsissister.

Anonymkode: bed20...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det der sier vel stort sett bare narsissister.

Anonymkode: bed20...aca

Nei. 

Anonymkode: bb2e2...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hva mener du med hensyn? Trenger de noen spesielle hensyn? Hvilke hensyn er det du ikke tar da?

Anonymkode: bed20...aca

Bruk av personlig pronomen fex.

Anonymkode: 29fff...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Kjønnsrollene er med og gjør at vi føler oss som et kjønn. Men disse skal generasjon z drive å ødelegge nå. 
Ellers har vi jo mensen -_- pupper og innovertiss.... lysere stemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg tenker dette bør regnes som en psykisk sykdom. 

Anonymkode: 29fff...811

Ikke i følge WHO, men du vet sikkert bedre enn dem ;)

Anonymkode: 271a9...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Bruk av personlig pronomen fex.

Anonymkode: 29fff...811

Andre eksempel?

Anonymkode: bed20...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ikke i følge WHO, men du vet sikkert bedre enn dem ;)

Anonymkode: 271a9...87a

Ja han vet sikkert bedre enn alle andre. Han burde jobbet i WHO faktisk.

Anonymkode: bed20...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...