Gå til innhold

Det går fremover :)

Anbefalte innlegg

merida
Skrevet (endret)

Jeg er godt i gang med vektreduksjonen igjen. Jeg har valgt destruktive løsninger den siste mnd og brukt mat og snop til å takle vonde følelser. Jeg ble vekket denne uka. 

Jeg har en overvektlg kollega som har de samme plagene som jeg hadde for 26 kg siden - hun er mye sliten og orker lite etter jobb og i helger pluss at hun svetter mye. Jeg vil ikke ha dette livet tilbake. Hvis man fyller en sekk med 26 kg sand og går med denne på seg hele tiden kan en tenke seg hvor tungt det har vært, ikke rart kroppen protesterer med å være både sliten og svett.   

Når jeg har nådd målet mitt (85kg) skal jeg fortsette med å hode meg unna snop slik alkoholikere holder seg unna alkohol. Jeg kom så langt i høst at jeg ble avsukret og ikke hadde lyst på snop. Dessuten gjør sukker noe med hele meg, både fysisk og mentalt - jeg blir tungsinnet og det er tyngre å komme i gang med ting og å gjøre ting. 

Tusen takk til alle som har vært med meg på denne reisen. Jeg fortsetter å gå veien mot målet mitt. 

Endret av merida
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Du har rette innstillingen. :) Jeg sliter selv med maten for tiden. Prøver å stoppe meg selv, men vonde følelser har en tendens til å ta over. Enten det er rus, mat eller selvskading som blir "løsningen". Destruktivt er det nå uansett. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
emilie321

Tar av meg hatten for deg🎩   Du er bare så utrolig flink👏

For tiden så sliter jeg ekstra mye med maten. Det å følge deg gir både inspirasjon og håp. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anbru
Skrevet (endret)
merida skrev (2 timer siden):

Jeg fortsetter å gå veien mot målet mitt. 

Visste jo det da! 😉😘Kjempebra! 

Endret av Anbru
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Anbru
Anbru skrev (46 minutter siden):

Visste jo det da! 😉😘Kjempebra! 

Altså, jeg visste at du ville komme deg opp på hesten igjen! 😊

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida

Takk 😃 og det gleder meg at jeg kan inspirere andre. 

Med den destruktive adferden min gikk jeg opp fra 93,5 til 96 kg (som jeg nå har gått ned igjen, men som flere her har sagt  hadde jeg nok ikke lagt det på meg). Jeg skal jobbe hardt for å takle følelser på andre måter og ikke starte å grave meg ned igjen. Jeg har vært fastlåst etter jul, men er korrigert inn på rett spor igjen nå, og skal gjøre så godt jeg kan for å holde meg der.

Jeg spiser nå 2 brødskiver til frokost kl 0530, 2 til lunsj kl 1030, kålrot til kaffe kl 13, en porsjon middag til kl 15 og 1-2 brødskive til kvelds kl 18. I går kveld spiste jeg også kålrotstaver mens min mann spiste sjokolade (det gikk helt fint, jeg hadde ikke lyst på en gang, for nå er jeg like målrettet som jeg var i høst, og jeg har også blitt delvis avsukret eller på vei til å bli det). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
laban
merida skrev (9 minutter siden):

Jeg spiser nå 2 brødskiver til frokost kl 0530, 2 til lunsj kl 1030, kålrot til kaffe kl 13, en porsjon middag til kl 15 og 1-2 brødskive til kvelds kl 18.

Hvis du trenger variasjon fra brødskivene, finnes det mye godt knekkebrød nå. Mange flere sorter enn tidligere (som ikke smaker bare papp).

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
merida skrev (11 timer siden):

Jeg er godt i gang med vektreduksjonen igjen. Jeg har valgt destruktive løsninger den siste mnd og brukt mat og snop til å takle vonde følelser. Jeg ble vekket denne uka. 

Jeg har en overvektlg kollega som har de samme plagene som jeg hadde for 26 kg siden - hun er mye sliten og orker lite etter jobb og i helger pluss at hun svetter mye. Jeg vil ikke ha dette livet tilbake. Hvis man fyller en sekk med 26 kg sand og går med denne på seg hele tiden kan en tenke seg hvor tungt det har vært, ikke rart kroppen protesterer med å være både sliten og svett.   

Når jeg har nådd målet mitt (85kg) skal jeg fortsette med å hode meg unna snop slik alkoholikere holder seg unna alkohol. Jeg kom så langt i høst at jeg ble avsukret og ikke hadde lyst på snop. Dessuten gjør sukker noe med hele meg, både fysisk og mentalt - jeg blir tungsinnet og det er tyngre å komme i gang med ting og å gjøre ting. 

Tusen takk til alle som har vært med meg på denne reisen. Jeg fortsetter å gå veien mot målet mitt. 

Bra! Du er flink som står på videre :) 26 kilo er mye å bære på ja, var nok godt å bli kvitt de. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
laban skrev (1 time siden):

Hvis du trenger variasjon fra brødskivene, finnes det mye godt knekkebrød nå. Mange flere sorter enn tidligere (som ikke smaker bare papp).

Jeg blir liksom ikke mett av knekkebrød føler jeg.. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
laban
merida skrev (10 minutter siden):

Jeg blir liksom ikke mett av knekkebrød føler jeg.. 

Da holder du deg til grovt brød.

Men knekkebrød med magert pålegg kan være en grei løsning de gangene man bare må ha noe før man legger seg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida

Jeg fikk en så fin kompliment av min mann idag; han har fått seg ny dame 😆❤️

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

merida

Da ble det to kg ned siden forrige mandag. Har jobba hardt for det og stått i mot en del samtidig som det gradvis blir lettere som følge av avsukring. Avsukring er mitt trumfkort i denne kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
Skrevet (endret)

93 kg idag...

Så det går rett vei. 

Endret av merida
Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida

Idag var det en kollega som sa til meg at det er mange som ikke lykkes slik jeg har gjort.. men jeg tenker; stemmer det? 
Det er sukkeret som ødelegger for mange, sa hun. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
merida skrev (9 minutter siden):

Idag var det en kollega som sa til meg at det er mange som ikke lykkes slik jeg har gjort.. men jeg tenker; stemmer det? 
Det er sukkeret som ødelegger for mange, sa hun. 

problemet er ikke å gå ned, men å holde seg der . 

Anonymkode: acc0f...5c2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

problemet er ikke å gå ned, men å holde seg der . 

Anonymkode: acc0f...5c2

For noen - ikke alle. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida

Tror ikke jeg kommer til å satse på noen rask vektreduksjon fremover. Jeg har det ikke travelt, jeg gjør dette for helsa si skyld og ikke «sommerkroppen». 
Men målet er BMI like under 30 - jeg gir meg ikke før jeg er der, det er jo pga helsa at det er målet mitt, selv om mange sier jeg ikke må gå ned mer. Folk får «sjokk» når jeg sier hvor tung jeg har vært og er, for de synes ikke jeg har vært SÅ stor sier de (men jeg vet ikke om jeg er så enig i det). 

Jeg tror at jeg heller skal jobbe mer for stabilisering og en liten vektreduksjon i tillegg til stabilisering fremover. Hva tenker dere om det?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...