Gå til innhold

Det går fremover :)

Anbefalte innlegg

laban
merida skrev (11 timer siden):

Jeg tror at jeg heller skal jobbe mer for stabilisering og en liten vektreduksjon i tillegg til stabilisering fremover. Hva tenker dere om det?

Jeg tror det er lurt, og det har jeg vel vært inne på i andre svar til deg i det siste. Forsøk å holde på de gode vanene, men unn deg litt mer mat (av det sunne slaget) innimellom. 

Jeg tror noe av det viktigste man kan oppnå ved en langvarig omlegging av spisevaner, er at det går an å stoppe. Det er ingen dødssynd å smake på f.eks. det som er i snacksbollen fredag kveld. Problemet er at mange tømmer den hvis de først starter. Her må man finne ut selv hva som er best - "totalavhold" eller smakebiter. Sukker ville jeg styrt helt unna, det finnes mye "godt" som ikke trigger søtsuget. 

Pass på at du ikke blir skuffet og stresset hvis det blir noen variasjoner oppover også - det er helt normalt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glitter

Tror ikke jeg kommer til å satse på noen rask vektreduksjon fremover. Jeg har det ikke travelt, jeg gjør dette for helsa si skyld og ikke «sommerkroppen». 
Men målet er BMI like under 30 - jeg gir meg ikke før jeg er der, det er jo pga helsa at det er målet mitt, selv om mange sier jeg ikke må gå ned mer. Folk får «sjokk» når jeg sier hvor tung jeg har vært og er, for de synes ikke jeg har vært SÅ stor sier de (men jeg vet ikke om jeg er så enig i det). 

Jeg tror at jeg heller skal jobbe mer for stabilisering og en liten vektreduksjon i tillegg til stabilisering fremover. Hva tenker dere om det?

Synes det høres fornuftig ut jeg. Du har jo allerede en lettere hverdag fysisk sett så hvorfor stresse. Tror det er bedre for psyken din å ta siste rest mer gradvis. Da blir det kanskje lettere å stabilisere helt når du er ferdig å gå ned i vekt? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
Skrevet (endret)

Jeg fikk en svært vanskelig dag (men som startet svært bra og med ett kakestykke og bare en brødskive på jobb pga dette kakestykket). 

Så kom jeg hjem og fikk en skikkelig nedtur som endte med en halv grandis, en halv boks krokanis og en halv pose peanutter. Taklet det ikke på noe annet vis. Føler meg elendig og har mange tanker. 

Endret av merida
Lenke til innlegg
Del på andre sider
frosken
merida skrev (1 time siden):

Jeg fikk en svært vanskelig dag (men som startet svært bra og med ett kakestykke og bare en brødskive på jobb pga dette kakestykket). 

Så kom jeg hjem og fikk en skikkelig nedtur som endte med en halv grandis, en halv boks krokanis og en halv pose peanutter. Taklet det ikke på noe annet vis. Føler meg elendig og har mange tanker. 

Heldigvis kommer en ny dag og nye muligheter i morgen, og om det går dårlig da også, så kommer enda en ny dag - for de fleste:-)  Alf Prøysen - Du Ska Få En Dag i Mårå (1966) - YouTube

Lenke til innlegg
Del på andre sider
laban

Så kom jeg hjem og fikk en skikkelig nedtur som endte med en halv grandis, en halv boks krokanis og en halv pose peanutter.

Da har du spist "helgekosen" på fredag kveld, i hvert fall mesteparten av den, noe som er helt greit.

Is er ikke det verste valget hvis man skal unne seg noe godt. 

God helg 😉

Endret av laban
Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
laban skrev (13 timer siden):

Da har du spist "helgekosen" på fredag kveld, i hvert fall mesteparten av den, noe som er helt greit.

Is er ikke det verste valget hvis man skal unne seg noe godt. 

God helg 😉

frosken skrev (22 timer siden):

Heldigvis kommer en ny dag og nye muligheter i morgen, og om det går dårlig da også, så kommer enda en ny dag - for de fleste:-)  Alf Prøysen - Du Ska Få En Dag i Mårå (1966) - YouTube

Jeg kjøpte meg en bukse i str medium idag 😃

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 3 uker senere...

Annonse

Anonym 2
merida skrev (På 5.3.2021 den 21.28):

Jeg er godt i gang med vektreduksjonen igjen. Jeg har valgt destruktive løsninger den siste mnd og brukt mat og snop til å takle vonde følelser. Jeg ble vekket denne uka. 

Jeg har en overvektlg kollega som har de samme plagene som jeg hadde for 26 kg siden - hun er mye sliten og orker lite etter jobb og i helger pluss at hun svetter mye. Jeg vil ikke ha dette livet tilbake. Hvis man fyller en sekk med 26 kg sand og går med denne på seg hele tiden kan en tenke seg hvor tungt det har vært, ikke rart kroppen protesterer med å være både sliten og svett.   

Når jeg har nådd målet mitt (85kg) skal jeg fortsette med å hode meg unna snop slik alkoholikere holder seg unna alkohol. Jeg kom så langt i høst at jeg ble avsukret og ikke hadde lyst på snop. Dessuten gjør sukker noe med hele meg, både fysisk og mentalt - jeg blir tungsinnet og det er tyngre å komme i gang med ting og å gjøre ting. 

Tusen takk til alle som har vært med meg på denne reisen. Jeg fortsetter å gå veien mot målet mitt. 

Så flink du er. Jeg har lagt på meg rett og slett av for mye sjokolade til kaffen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme ut av den vonde sirkelen. Jeg tror det er medisinen som gjør det, til sommeren slutter jeg med medisinen,  så da håper jeg at jeg klarer å få en annen vane. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
Anonym 2 skrev (5 timer siden):

Så flink du er. Jeg har lagt på meg rett og slett av for mye sjokolade til kaffen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal komme ut av den vonde sirkelen. Jeg tror det er medisinen som gjør det, til sommeren slutter jeg med medisinen,  så da håper jeg at jeg klarer å få en annen vane. 

Jeg tror vi bare må bestemme oss og så holde ut. Stå i det til vi er avsukret. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...