Gå til innhold

Hva skal du gjøre på i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tenker å trene, gå på butikken, og se film og ellers bare slappe av. Hva skal du gjøre på? 

Anonymkode: 6ba61...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker å trene, gå på butikken, og se film og ellers bare slappe av. Hva skal du gjøre på? 

Anonymkode: 6ba61...a7a

Jeg skal på jobb, i det som nesten er den verste værmeldinga jeg kan huske å ha sett noen gang! Heldigvis jobber jeg innendørs, men må ut og kjøre noen mil hver vei da. Gleder meg ikke til kjøreturen, men det går vel bra, bare å ta det pent og rolig. Etterpå skal jeg gjøre så lite som mulig resten av dagen! :D Har et syprosjekt jeg kanskje skal få begynt med, men det er så drepende kjedelig å tegne av mønsteret først, akkurat denne modellen har ikke sydd før så jeg må tegne av mønsteret først nemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ut i det fine været. Burde gjort unna litt jobb også. 

Ambefaler å se Exit 2 om dere likte Exit 1. Så alle episodene i natt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Være støtteapparat i skiskytterrenn. Prøve å få med meg litt langrenn på tv også.

Pusse våpen og preppe ski til i morgen.

Ellers ligger det an til biff, rødvin, litt godteri og TV. 

Anonymkode: ca703...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

"Gjøre på"? 

Anonymkode: 1a8a6...f6d

Uttrykk man bruker flere steder i Norge.

Vanlig i Bergen har jeg inntrykk av, men har også hørt det på Østlandet. 

Anonymkode: ca703...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal en tur innom bruktbutikken, handle mat, vaske bilen, øvelseskjøre med sønnen og så jobbe noen timer. Det blir lite tid til å slappe av i dag, men i morgen er det gode muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare handle litt mat og stelle med noen dyr. Er dyrepasser noen dager, så det er ikke så mye annet jeg får gjort. Skal prøve å få gått en tur da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (1 time siden):

Det blir nok ut i det fine været. Burde gjort unna litt jobb også. 

Ambefaler å se Exit 2 om dere likte Exit 1. Så alle episodene i natt. 

Finvær???? Her skal de sludde og være opptil 24 m/s vindkast... Jo takk. Glad jeg ikke jobber ute i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (5 minutter siden):

Finvær???? Her skal de sludde og være opptil 24 m/s vindkast... Jo takk. Glad jeg ikke jobber ute i dag.

Såpass😬 Ble ikke så fint jeg håpet her heller😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Uttrykk man bruker flere steder i Norge.

Vanlig i Bergen har jeg inntrykk av, men har også hørt det på Østlandet. 

Anonymkode: ca703...ae0

Brukes ikke "gjøre på" overalt i Norge? Det var nytt for meg at utrykket ikke brukes annet enn visse steder... 

Anonymkode: 6ba61...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Brukes ikke "gjøre på" overalt i Norge? Det var nytt for meg at utrykket ikke brukes annet enn visse steder... 

Anonymkode: 6ba61...a7a

Uttykket ligger i en god del dialekter - selv om man ikke snakker "bred" dialekt, hvis du skjønner hva jeg mener. Men for mange er det naturilg å si bare "hva skal du gjøre i dag?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Brukes ikke "gjøre på" overalt i Norge? Det var nytt for meg at utrykket ikke brukes annet enn visse steder... 

Anonymkode: 6ba61...a7a

Aldri hørt noen si det her jeg bor, men har registrert at det brukes enkelte steder. 

 

Til tema: Jeg har som mål å komme meg ut to ganger per dag for tiden. Har vært ute i 20 min hittil i dag og skal prøve på det samme i ettermiddag. Ellers skjer det lite på denne fronten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 minutt siden):

Uttykket ligger i en god del dialekter - selv om man ikke snakker "bred" dialekt, hvis du skjønner hva jeg mener. Men for mange er det naturilg å si bare "hva skal du gjøre i dag?"

Ja, vi har nok ulike måter å si ting på i Norge. Ulike utrykk :)

Anonymkode: 6ba61...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Aldri hørt noen si det her jeg bor, men har registrert at det brukes enkelte steder. 

 

Til tema: Jeg har som mål å komme meg ut to ganger per dag for tiden. Har vært ute i 20 min hittil i dag og skal prøve på det samme i ettermiddag. Ellers skjer det lite på denne fronten. 

Jeg har vært på butikken. Er ca 25 minutter å gå fram og tilbake til butikken så får jo samtidig litt trening. Men tenker på å ta en tur til ut :)

Anonymkode: 6ba61...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har vært på butikken. Er ca 25 minutter å gå fram og tilbake til butikken så får jo samtidig litt trening. Men tenker på å ta en tur til ut :)

Anonymkode: 6ba61...a7a

Det er bra. :) Jeg pleier også å ta noe av dagens tur ut sammen med å handle på butikken. Er lettere å komme seg ut når det er fordi jeg må handle. Framfor å gå ut bare for å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Uttrykk man bruker flere steder i Norge.

Vanlig i Bergen har jeg inntrykk av, men har også hørt det på Østlandet. 

Anonymkode: ca703...ae0

Aldri hørt før. 

Order "på" er totalt overflødig og helt unyttig i denne sammenhengen.

Anonymkode: 1a8a6...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Brukes ikke "gjøre på" overalt i Norge? Det var nytt for meg at utrykket ikke brukes annet enn visse steder... 

Anonymkode: 6ba61...a7a

Nei, det er ikke vanlig i Trøndelag i alle fall. Det skjærer meg i ørene når jeg hører det og det ser helt feil ut når jeg ser det skrevet. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...