Gå til innhold

Snoking på barnas mobil/nett


Fru2020

Anbefalte innlegg

Jeg hadde lovet meg selv at jeg aldri skulle snike i sønnens mobil, men pga en konflikt på skolen så jeg meg nødt til å gjøre det idag og det jeg fant var ikke ok.

Hvordan gjør dere det? Sjekker dere hva barna deres skriver på mobil/nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da barna var små hadde vi en avtale om at vi fulgte med. Tror ikke det varte så lenge, de var ikke så aktive, nå er det også en stund siden.

 

En nøtt om han hadde grunn til å tro at telefonen var helt privat. Men om det er veldig graverende ville jeg tatt det opp med ham, tror jeg. Var det bare en sleivete kommentar tror jeg at jeg ville forsøkt å ta det mer i generelle ordelag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fru2020 skrev (38 minutter siden):

Jeg hadde lovet meg selv at jeg aldri skulle snike i sønnens mobil, men pga en konflikt på skolen så jeg meg nødt til å gjøre det idag og det jeg fant var ikke ok.

Hvordan gjør dere det? Sjekker dere hva barna deres skriver på mobil/nett?

Gjelder det barn på 8 eller 17? :) 

Anonymkode: 9964f...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (54 minutter siden):

Da barna var små hadde vi en avtale om at vi fulgte med. Tror ikke det varte så lenge, de var ikke så aktive, nå er det også en stund siden.

 

En nøtt om han hadde grunn til å tro at telefonen var helt privat. Men om det er veldig graverende ville jeg tatt det opp med ham, tror jeg. Var det bare en sleivete kommentar tror jeg at jeg ville forsøkt å ta det mer i generelle ordelag.

Vi hadde ikke snakket om jeg kunne få lese. Det jeg fant var ikke fint, og jeg var overrasket over at kan kunne slikt språk for å være ærlig. Har tatt det opp med han og han er helt knust og gruer seg til skolen i morgen. 

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Gjelder det barn på 8 eller 17? :) 

Anonymkode: 9964f...91b

Han er ti år. Hadde nok ikke sjekket om han var 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enodiax skrev (14 timer siden):

Hvorfor grudde han seg til skolen?

Hvorfor avtalte du ikke med ham om å snoke på mobilen hans?

 

 

Saken har blitt mye større og verre enn den var da jeg skrev innlegget og jeg er glad for at jeg snoket slik at jeg kunne begynne å forstå omfanget av problemet. 

Jeg burde absolutt ha snakket med han på forhånd, det skjedde bare helt impulsivt. Nå har jeg sagt at jeg kommer til å se på mobilen hans innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kommer selvsagt helt an på alder og hvis man føler det er grunn for det. Tror mange foreldre skulle ha sjekket sosiale medier innimellom med tanke på all mobbing som foregår.

Tenker at ingen barn kan gå gjennom ungdommen på sosiale medier uten en sjekk nå og da. 

Anonymkode: ffb0f...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...uansett bør det avtales - om man skal gå igjennom en annens mobil.

Tror ikke alle barn trenger noen som sjekker ens sosiale medier - alle barn (og voksne) er forskjellige...er ikke noen fasit.

Noen må følges etter i sømmene i mer enn sosiale medier, andre ikke.

Kommunikasjon er vel et stikkord...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Enodiax skrev (4 minutter siden):

...uansett bør det avtales - om man skal gå igjennom en annens mobil.

Tror ikke alle barn trenger noen som sjekker ens sosiale medier - alle barn (og voksne) er forskjellige...er ikke noen fasit.

Noen må følges etter i sømmene i mer enn sosiale medier, andre ikke.

Kommunikasjon er vel et stikkord...

...nei det er jo alltid de som ikke tror barnet deres gjør noe galt.

Anonymkode: ffb0f...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Fru2020 skrev (På 9.3.2021 den 17.46):

Jeg hadde lovet meg selv at jeg aldri skulle snike i sønnens mobil, men pga en konflikt på skolen så jeg meg nødt til å gjøre det idag og det jeg fant var ikke ok.

Hvordan gjør dere det? Sjekker dere hva barna deres skriver på mobil/nett?

Er nok lurt å følge litt med så lenge de er under 18 år  

Anonymkode: 1f7df...f3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...