Gå til innhold

Vvektreduksjon og de positive bivirkningene av den

Anbefalte innlegg

merida

Jeg står foran en svært tøff tid på jobb. Denne uka skal jeg jobbe 6 fulle dager i tillegg til at jeg er på utrykningsvakt døgnet rundt fra onsdag til onsdag. Jeg har ikke fri før neste helg nå. 

Jeg hadde aldri klart dette før jeg gikk ned i vekt. Det ville blitt for tøft for meg. 

Nå tror jeg at jeg har energi nok til å klare det :) 

Det er også mange andre positive helsemessige bivirkninger av vekstreduksjon som jeg har blitt positivt overrasket over. Det er langt mer enn kort sagt utseende. 

Endret av merida
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • merida endret tittelen til Vvektreduksjon og de positive bivirkningene av den

Fortsetter under...

Gondor

Det må være herlig å oppleve å få mer energi! Hvilke andre positive bivirkninger legger du merke til? Lykke til på jobb!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
Marye skrev (2 minutter siden):

Det blir lettere å knyte skolissene og tørke seg bak

Ja og å ta på seg sokker. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
Gondor skrev (2 timer siden):

Det må være herlig å oppleve å få mer energi! Hvilke andre positive bivirkninger legger du merke til? Lykke til på jobb!

Ja, jeg har fått tilbake livet mitt og fritiden min. Svarer deg i morgen :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg håper jeg og kommer dit som deg en dag. Har nettopp begynt en prosess hos fastlegen for å bearbeide følelser knyttet til mat og vekt. Ønsker deg lykke til videre! 

På en måte litt synd at jeg ikke får lov til å bruke psykiatriforumet også, for mine problemer er også knyttet til psykiatri eller kanskje mer psykologi. men det andre forumet går fint det. 

Anonymkode: e351b...9ba

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg håper jeg og kommer dit som deg en dag. Har nettopp begynt en prosess hos fastlegen for å bearbeide følelser knyttet til mat og vekt. Ønsker deg lykke til videre! 

På en måte litt synd at jeg ikke får lov til å bruke psykiatriforumet også, for mine problemer er også knyttet til psykiatri eller kanskje mer psykologi. men det andre forumet går fint det. 

Får du ikke bruke psykiatri forumet? Er det noen som har sagt det? Overvekt er ofte knyttet til det psykiske. 

Så flott at du er i gang! Ønsker deg lykke til :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
stjernestøv skrev (47 minutter siden):

Får du ikke bruke psykiatri forumet? Er det noen som har sagt det? Overvekt er ofte knyttet til det psykiske. 

Så flott at du er i gang! Ønsker deg lykke til :) 

Det var feil av meg å ta dette opp igjen, men tusen takk! Ønsker deg lykke til også for jeg har fått med meg at du også er i gang! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Det var feil av meg å ta dette opp igjen, men tusen takk! Ønsker deg lykke til også for jeg har fått med meg at du også er i gang! :)

Ok hvis du mener det så. Jo takk for det :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
Gondor skrev (På 15.3.2021 den 11.01):

Det jeg kommer på i farta nå: 

- svetter nesten ingenting (var sterkt plaget før)

- betydelig mer energi 

- betydelig bedre kondis 

- bedre selvtillit 

- føler meg lettere til sinns 

- får masse komplimenter 

- jeg stråler 

- jeg føler meg sterkere 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gondor
merida skrev (1 time siden):

Det jeg kommer på i farta nå: 

- svetter nesten ingenting (var sterkt plaget før)

- betydelig mer energi 

- betydelig bedre kondis 

- bedre selvtillit 

- føler meg lettere til sinns 

- får masse komplimenter 

- jeg stråler 

- jeg føler meg sterkere 

For en inspirerende liste! Håper jeg kommer dit en dag jeg også.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
Gondor skrev (12 timer siden):

For en inspirerende liste! Håper jeg kommer dit en dag jeg også.

Ja, det er bare å stå på :) 

Jeg plagdes så mye at jeg ikke hadde ork til noen ting etter jobb. Fritiden var tussig.  Jeg kunne heller ikke dra på noe etter jobb uten å dusje først - jeg var gjennomsvett. Det første jeg gjorde etter jobb var å dusje, det var ekkelt å sette seg i sofaen. På jobb var jeg nesten rød som en tomat i ansiktet.

Det er iallefall dette og det at jeg har fått energi og bedre kondis som er de beste gevinstene hos meg. Det var defintivt verdt strevet.

Rent utseendemessig er jeg ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut fra magen og ned. Men det plager meg ikke nevneverdig.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Gondor
merida skrev (4 timer siden):

Ja, det er bare å stå på :) 

Jeg plagdes så mye at jeg ikke hadde ork til noen ting etter jobb. Fritiden var tussig.  Jeg kunne heller ikke dra på noe etter jobb uten å dusje først - jeg var gjennomsvett. Det første jeg gjorde etter jobb var å dusje, det var ekkelt å sette seg i sofaen. På jobb var jeg nesten rød som en tomat i ansiktet.

Det er iallefall dette og det at jeg har fått energi og bedre kondis som er de beste gevinstene hos meg. Det var defintivt verdt strevet.

Rent utseendemessig er jeg ikke fornøyd med hvordan jeg ser ut fra magen og ned. Men det plager meg ikke nevneverdig.  

Dette er virkelig noe å strekke seg etter. Jeg går til legen en gang i måneden nå for å veie meg, da får jeg litt press på meg. Jeg jobber med meg selv mentalt også. Jeg har f.eks hatt dårlig samvittighet for hver matbit jeg har fått i meg. Det har stresset meg opp og gjort at jeg har spist enda mer. Nå har jeg nesten overvunnet det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marye
Marye skrev (På 16.3.2021 den 13.31):

80,8 kg idag!! Det vil si jeg snart forhåpentligvis er under 80!!!0

Spist lite igår, men fikk opp til 81,4!!!! Fy faen. Og vekta viste forskjellige tall etter hver gang jeg trampet på den!! Er den kaputt! Bør jeg bruke en annen vekt??!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...