Gå til innhold

Nå, hva synes dere følkens? Transdebatt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.tv2.no/nyheter/13909347?fbclid=IwAR3mBWQIhIxX6W-ZX7ZFw_EwlXiIXsJQwYQNthRb4qHy67McGz36WLumjs0 

Var det galt å henstille denne personen som har kjønnskarakteristika som en jente til å bruke damegarderobe? 

Selv må jeg innrømme at jeg blir en smule provosert over at vedkommende fikk 2.5 mill for å ha blitt "krenket". 

Anonymkode: c7dd7...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er USA så ikke overrasket. Personen som saksøkte mcdonalds for varm kaffe fikk vel 650.000 dollar den gangen på 1990 tallet.

Ellers tenker jeg saken er reel, ganske kjip som jente å ha en som har byttet kjønn til gutt i garderoben, hvertfall om han har kommet i puberteten!

Anonymkode: 85403...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.tv2.no/nyheter/13909347?fbclid=IwAR3mBWQIhIxX6W-ZX7ZFw_EwlXiIXsJQwYQNthRb4qHy67McGz36WLumjs0 

Var det galt å henstille denne personen som har kjønnskarakteristika som en jente til å bruke damegarderobe? 

Selv må jeg innrømme at jeg blir en smule provosert over at vedkommende fikk 2.5 mill for å ha blitt "krenket". 

Anonymkode: c7dd7...7a2

Jeg synes det er veldig rart at de selv ikke skjønner at andre synes det er ubehagelig å ha det "andre kroppslige kjønn" i sin garderobe, samme hvor mye h*n føler seg som det en eller det andre kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (9 minutter siden):

Jeg synes det er veldig rart at de selv ikke skjønner at andre synes det er ubehagelig å ha det "andre kroppslige kjønn" i sin garderobe, samme hvor mye h*n føler seg som det en eller det andre kjønn.

Vet. Alt for mye krenking ute og går. Noen later som å være krenket også bare for å statuere et eksempel og for å se hvor langt samfunnet er villig til å gå. 

Anonymkode: c7dd7...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den enkleste måten å løse dette på vil jo også hjelpe ganske mange andre som sliter med å skifte i garderober og i badehaller, nemlig garderober for en og en. Jeg har f.eks ikke vært i en svømmehall på mange, mange år fordi jeg takler rett og slett ikke å dusje foran andre!

Anonymkode: 85403...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Lurer på hvor langt dette må gå før folk skjønner hvor sjukt det er. Jeg visste ikke at menn og deres nyttige idioiter (visse damer), ga så totalt faen i kvinners rettigheter. 

Anonymkode: 81d62...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurere på hva utfallet hadde blitt hvis en mann som identifiserer seg som kvinne var i damegarderoben med stor stå saksøkte skolen for å ha blitt kastet ut.

Anonymkode: 75eea...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Lurere på hva utfallet hadde blitt hvis en mann som identifiserer seg som kvinne var i damegarderoben med stor stå saksøkte skolen for å ha blitt kastet ut.

Anonymkode: 75eea...9c6

Jeg er litt nysgjerrig på hvor ofte folk møter disse type menneskene som beskrevet her. Jeg har tilgode å møte noen som er uopperert trans som ønsker å dele garderobe med noen som helst av de andre kjønnene. På toalette er det jo noe annet, men det er ikke akkurat som at man bare kan sende inn en søknad for å bytte kjønn og ferdig med de :)

Anonymkode: 85403...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

men det er ikke akkurat som at man bare kan sende inn en søknad for å bytte kjønn og ferdig med de :)

Jo, det er det. Det er bare til å gi beskjed til folkeregisteret at du nå heretter vil være kvinne/mann og så endrer de det for deg og du går nytt personnummer. Så enkelt er det. 

Anonymkode: c7dd7...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jo, det er det. Det er bare til å gi beskjed til folkeregisteret at du nå heretter vil være kvinne/mann og så endrer de det for deg og du går nytt personnummer. Så enkelt er det. 

Anonymkode: c7dd7...7a2

Men det er jo galskap!

Anonymkode: 62ed8...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bodd i USA og brukt svømmehaller og treningssentre.  Der var privat dusj og privat muligheter å skifte for alle.  Jeg kan ikke påstå at det gjelder alle steder i USA, men i hvert fall alle steder hvor jeg kjenner.

Det er noe her som jeg ikke forstår.  Dette kan ikke være noe tilsvarende med varmt kaffe på McDonalds.

Anonymkode: f63db...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har bodd i USA og brukt svømmehaller og treningssentre.  Der var privat dusj og privat muligheter å skifte for alle.  Jeg kan ikke påstå at det gjelder alle steder i USA, men i hvert fall alle steder hvor jeg kjenner.

Det er noe her som jeg ikke forstår.  Dette kan ikke være noe tilsvarende med varmt kaffe på McDonalds.

Anonymkode: f63db...6bd

Tenker det er annerledes i skolegarderober.

Anonymkode: 62ed8...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker det er annerledes i skolegarderober.

Anonymkode: 62ed8...31a

Jeg snakker om skolegarderober.

Anonymkode: f63db...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jo, det er det. Det er bare til å gi beskjed til folkeregisteret at du nå heretter vil være kvinne/mann og så endrer de det for deg og du går nytt personnummer. Så enkelt er det. 

Anonymkode: c7dd7...7a2

Juruidisk ja, men de har aldri sjekket fødselsnummeret mitt eller antatt kjønn når jeg dro i svømmehallen sisst, mulig de har forandret på dette. Jeg som kvinne kunne altså valse inn i herregarderoben om jeg ville, ingen som kun ga meg adgang til en ting.

Anonymkode: 85403...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har bodd i USA og brukt svømmehaller og treningssentre.  Der var privat dusj og privat muligheter å skifte for alle.  Jeg kan ikke påstå at det gjelder alle steder i USA, men i hvert fall alle steder hvor jeg kjenner.

Det er noe her som jeg ikke forstår.  Dette kan ikke være noe tilsvarende med varmt kaffe på McDonalds.

Anonymkode: f63db...6bd

I USA har de fleste stater slik vi hadde det før, altså man måtte bekrefte kjønnskifte operasjon før man fikk byttet juridisk kjønn. Søkte opp minnesota og ser de må enten har enn rettskjennelse på det (hvordan man får denne sto det ikke noe om) eller skriv fra psykologen om at man vil bytte kjønn og man har gått igjennom ett vist løp.

Men det enkleste hadde nok vært om man hadde private muligheter for alle. Mange vegrer seg for å dusje uten badetøy før svømmehaller fordi det føler det er ubehagelig, så vinn vinn ville det vært!

Når det gjaldt kaffen var det mer sammenligning på summen, det var jo ren idioti mens dette er systematisk mobbing og hetsing mot familien.

Anonymkode: 85403...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jo, det er det. Det er bare til å gi beskjed til folkeregisteret at du nå heretter vil være kvinne/mann og så endrer de det for deg og du går nytt personnummer. Så enkelt er det. 

Anonymkode: c7dd7...7a2

Ja og og når man går fra mann til kvinne får man innkallelse til celleprøve ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg er en lesbisk kvinne fanget i en mannskropp. Så jeg skal ta å gå i damegarderoben neste gang. Det er nok greit for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (5 timer siden):

Jeg er en lesbisk kvinne fanget i en mannskropp. Så jeg skal ta å gå i damegarderoben neste gang. Det er nok greit for alle.

Det er ikke greit for meg hvis en person med penis og brysthår skifter ved siden av meg i garderoben.  Jeg har ikke opplevd det, men hvis så hadde jeg ikke begynt å spørre om navn og nummer.  Jeg hadde fjernet meg.

Det bør finnes private garderober hvor funksjonshemmede og transpersoner kan skifte.  En person i rullestol bør kunne ha med seg ledsager av annet kjønn, og også de som er sterkt utviklingshemmede.

Jeg forstår ikke hvorfor en transpersons følelser er viktigere her enn mine følelser og alle de andres som befinner seg i garderober.  Hvordan kan en person med penis synes at det er greit at alle kvinner i damegarderoben føler seg ille til mote, kun fordi hen føler seg som kvinne?

Anonymkode: f63db...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...