Gå til innhold

Gode resultater med ny behandling av hælsmerter


trickortreate

Anbefalte innlegg

trickortreate

I denne artikkelen står det beskrevet en ny metode for behandling av Plantar Facitt. Jeg har hatt plager i  begge føtter i 8-10 år. Jeg har prøvd hælkapper, kortison-innsprøytninger (minst 4 ganger) trykkbølgebehandling + laserbehandling og daglige øvelser over lang tid. Alt dette uten at det har hjulpet noe særlig. Jeg er nysgjerrig på metoden som Marius Molund beskriver og hvor jeg eventuelt kan få mer informasjon? Kan denne operasjonen gjøres privat, kan den gjennomføres i Oslo-området og har metoden et navn? For meg ser det ut som den kalles gastrocnemius tightness in foot pathology Operasjon, stemmer det? På forhånd takk for hjelpen! 

 

Med vennlig hilsen

Marianne Langlete Hage 

Screenshot 2021-03-27 at 11.33.27.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sleit også med hælsmerter i mange år, prøvde alt av behandlinger uten bedring. Jeg hadde riktignok ikke Plantar Facitt, men smerter fra achillesfeste på hælen som gjorde at slimposen under var konstant betent. 

Jeg fikk hjelp på ortopedisk på Ullevål sykehus. Der ble det drøftet å forlenge legg muskulatur etc. med operasjon. 
Jeg endte opp med å bli operert på Aker, der freste de bort deler av hælen for å lage bedre plass til achillessenen  og slimposen.

Jeg er nå nesten 100%, fra å bare kunne gå 50 uten smerter kan jeg nå gå og løpe ubegrenset, det eneste som kan gjøre vondt er hvis jeg står stille over lengre tid. 

Anonymkode: 4cbcd...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter mye med hælsmerter. Fettposene under hælene er ødelagte, så jeg har ikke støtdemping. Jeg kan ikke stå eller gå på hardt/flatt underlag særlig lenge. Jeg merker at smertene blir verre dersom leggmusklene er stramme. Da hjelper det å strekke dem litt. Men før hjalp det overhode ikke å tøye. Trolig fordi belastningen var betydelig større i jobben jeg hadde. 

Du kan jo bli henvist til sykehuset i Østfold. Men det er kanskje litt for langt unna Oslo. Du kan sikkert kontakte dem og høre om de vet om andre som utfører operasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...