Gå til innhold

Hvordan vet de hvem som skal vaksineres når?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det slik at det er fastlegene som må innrapportere hvem som er i hvilken gruppe, og så får man telefon med tilbud på bakgrunn av det? 

Anonymkode: 86cce...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I min kommune melder vi inn selv. Alder har de jo, men vi rapporterer selv inn evt risikofaktorer. Så prioriterer kommunen, og vi kalles inn med sms en uke før vaksinering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her i Oslo kan man registrere seg for at man vil ha vaksinen. Der blir man spurt om man har diverse risikodiagnoser også. Men man trenger ikke registrere seg for å få vaksinen, det er kun for å gjøre prosessen lettere for kommunen, feks ved å luke ut de som ikke vil ha den.

Også kan man registrere om man er villig til å stille opp på 30 minutters varsel, da kan man muligens få vaksine fortere. Jeg takket nei til det, fordi jeg ikke rekker å komme meg dit på 30 minutter.

Anonymkode: a7a1e...a70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det fastlegen som innrapporterer hvem som er i risikogruppen.  Så får en melding fra kommunen når en har fått time til vaksinering. Da må en gå inn på helse Norge. Der får en 3 svaralternativer. Vil ha, vil ikke ha eller vil ha senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Min sønn er 20- årene og i risikogruppa. Han har ikke rapportert inn noe som helst, men fikk sms om at han skal vaksineres 7 april. Ser ut til at systemet fungerer godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (37 minutter siden):

Min sønn er 20- årene og i risikogruppa. Han har ikke rapportert inn noe som helst, men fikk sms om at han skal vaksineres 7 april. Ser ut til at systemet fungerer godt. 

Jeg har heller ikke gjort noe som helst og jeg fikk melding forrige uke. Skal også få vaksinen 7 april. Jeg spurte fastlegen sist jeg var hos han og det var han som sa at de innrapporterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...