Gå til innhold

Kampen om kiloene er i gang

merida

Anbefalte innlegg

merida

Idag startet jeg den samme kampen som jeg startet 3.august i fjor. Jeg sto på og ga full gass frem til jul. Bortsett fra fredagskos på jobb holdt jeg meg 100 % unna snop og spiste mindre mengder mat. Jeg gikk ned 26 kg. Fra 119-93 kg. Så la jeg på meg etter jul, og mistet mer og mer motivasjon. 

Jeg veide 98,5 kg i morges. Nå skal jeg kjempe meg nedover, kilo for kilo, og gjøre det samme som i høst. Jeg skal ikke la følelser stoppe meg, og jeg gir neg ikke før jeg er i mål (85), uansett hvor lang tid det tar.

Det er det eneste som funker for meg. Denne kampen skal jeg vinne. Kampen om helsa/kiloene. 

Endret av merida
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • merida endret tittelen til Kampen om kiloene er i gang

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ikke noe kritikk, men sååå mye enklere det hadde vært å følge reisen din om du samlet alle trådene i en dagbok tråd :) 

Anonymkode: fa16d...086

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Glitter

Det har jeg tro på at du klarer. :) Det er ingen rett vei når det kommer til å jobbe med tankemønster og livsstilsendringer. Det går opp og ned. Sånn er det for meg i forhold til vekt og mat, og uansett hvilken vekt eller hvor man er på BMI, så tenker jeg det går i mye av det samme. For noen er det en livslang kamp. Det tror jeg at det vil være for meg. For andre igjen så klarer de å jobbe seg så og si ut av det. Til å bli en person med et normalt forhold til kropp og vekt. Men lett er det ikke uansett. Likevel synes jeg du har gjort en veldig god jobb, og at det har gått litt oppover igjen ser ikke jeg som noe nederlag. Det er en del av prosessen. Det tror jeg du også vet. Det er jo derfor du setter deg på hesten igjen hver gang? Hvis det ikke var noe håp så hadde du jo ikke orket. Men det er håp, og derfor orker du. :) Tror jeg da. Det er jo bare mitt inntrykk. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
emilie321
merida skrev (41 minutter siden):

Idag startet jeg den samme kampen som jeg startet 3.august i fjor. Jeg sto på og ga full gass frem til jul. Bortsett fra fredagskos på jobb holdt jeg meg 100 % unna snop og spiste mindre mengder mat. Jeg gikk ned 26 kg. Fra 119-93 kg. Så la jeg på meg etter jul, og mistet mer og mer motivasjon. 

Jeg veide 98,5 kg i morges. Nå skal jeg kjempe meg nedover, kilo for kilo, og gjøre det samme som i høst. Jeg skal ikke la følelser stoppe meg, og jeg gir neg ikke før jeg er i mål (85), uansett hvor lang tid det tar.

Det er det eneste som funker for meg. Denne kampen skal jeg vinne. Kampen om helsa/kiloene. 

Jeg følger etter... begynte igjen i går etter å ha gått opp 2 kg i påsken.  Jeg mistet hue fullstendig og bare kjørte innpå. Jeg spiser også med følelsene + at jeg er mye sulten (også pga medisiner) 

Har jo begynt å veie meg hos fastlegen og det blir skikkelig flaut å komme dit og å ha gått opp. I beste fall stå stille (hvis jeg greier å gå ned det jeg har gått opp til neste time) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
 cilie

Uff, hele Korona-året har alt gått helt skeis her. Jeg klarer bare å holde i jobben. Sitter nå og googler PT-er, slankekurs, kostholdsfilosofier... samtidig som jeg jo kan alt dette - meget godt. Det dreier seg bare om hodet. Jeg er deppa over å bli «stygg og eldre», men det som ødelegger aller mest er jo den ekstra vekten. Samtidig virker det helt uoverkommelig å få det til nå. Jeg ryker på gang etter gang, og i påsken har det gått med enormt med søtsaker. Målet mitt var ned 10 kg på 10 uker nå, men det tok en halv dag før jeg sprakk på masse pølsebrød 🙈

Endret av cilie
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ja, det er du ikke alene om. Her er vi mange som sliter med vekt og psyke. Vi får stå sammen! :)

Anonymkode: b84b6...931

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke noe kritikk, men sååå mye enklere det hadde vært å følge reisen din om du samlet alle trådene i en dagbok tråd :) 

Anonymkode: fa16d...086

Det var en god ide!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida

Tusen takk for at dere fortsatt har troen på meg. Og det er fint å se at flere er med. Lettere for oss å stå sammen i denne kampen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
merida skrev (15 minutter siden):

Tusen takk for at dere fortsatt har troen på meg. Og det er fint å se at flere er med. Lettere for oss å stå sammen i denne kampen. 

Ja stå på videre du! Jeg er med selv om det er vanskelig, lettere når vi er flere i samme båt ja. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
merida skrev (3 timer siden):

Men står vi reelt sammen om det? Det blir liksom bare at vi forteller hverandre "nå har jeg gått ned", nå har jeg gått opp", "nå har jeg sprukket", nå har jeg gitt opp", nå begynner jeg igjen". Og hva videre liksom? Kommer vi noen vei videre av å bare formidle slike ting? Det er fint å støtte hverandre altså, men støtte over nett er nok ikke like effektivt som støtte i den virkelige verden. Mange av oss trenger et virkelig menneske å møte regelmessig, som feks en ernæringsfysiolog eller lege eller andre. Det forplikter mer også. Kanskje de fleste også trenger en terapeut siden dette er så tett knyttet til følelser. På nett blir det litt overfladisk, syns jeg da. På nett står man i realiteten ikke sammen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men står vi reelt sammen om det? Det blir liksom bare at vi forteller hverandre "nå har jeg gått ned", nå har jeg gått opp", "nå har jeg sprukket", nå har jeg gitt opp", nå begynner jeg igjen". Og hva videre liksom? Kommer vi noen vei videre av å bare formidle slike ting? Det er fint å støtte hverandre altså, men støtte over nett er nok ikke like effektivt som støtte i den virkelige verden. Mange av oss trenger et virkelig menneske å møte regelmessig, som feks en ernæringsfysiolog eller lege eller andre. Det forplikter mer også. Kanskje de fleste også trenger en terapeut siden dette er så tett knyttet til følelser. På nett blir det litt overfladisk, syns jeg da. På nett står man i realiteten ikke sammen. 

Det funker for meg. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
merida skrev (Akkurat nå):

Det funker for meg. 

Ja vi får hver og en gjøre det som funker for en selv :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida

Hvis det er av interesse, kan jeg fortelle at formen min begynte å bli dårligere igjen den siste mnd. Jeg begynte å bli som før mht slitenhet, tretthet, svetting, dårligere form, dårligere kondis, lavere selvtillit. Det er en av grunnene til at jeg valgte å ta meg sammen. Jeg har klart det før, og skal klare det igjen - denne gangen med en ny erfaring rikere, dvs jeg har fått prøvd det hvor mye dårligere jeg har det med den gamle livstilen. Jeg vil meg ikke selv så vondt lenger. Jeg vil ikke ha det sånn. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

merida

Håper formen bedres snart.. 

Jeg følger med på vekta hver dag nå den første uken. Og jeg har gått ned fra 98,5 til 97,2 kg. Er glad jeg er i gang igjen. Jeg er der jeg var. Fast bestemt på å holde meg 100 % unna snop. Jobber for avsukring, vet det er helt nødvendig for min del - da blir kampen også lettere etterpå, for da slipper jeg søtsug og sultfølelse. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
merida

Jeg veide 97 kg i morges. Ned 200 gr. Så det går rett vei.

Men jeg glemte meg på fredagskosen idag - tok 3 og ikke 1 porsjoner med is med peanutter og nonstop. 

Endret av merida
Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
merida skrev (38 minutter siden):

Men jeg glemte meg på fredagskosen idag - tok 3 og ikke 1 porsjoner med is med peanutter og nonstop. 

Flink du er :) Går jo fort nedover du.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ekstra

Flåsete digresjon:

Artig overskrift: "Kampen om kiloene".

Jeg trodde det var kampen MOT kiloene det dreide seg om, jeg :D 

God helg - dere er flinke!

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stjernestøv
Marye skrev (47 minutter siden):

Var 79,5 i morges, men nede i 79,1 senere på dagen

...

Flink :) Du har jo gått ned en del du nå. Går du fremdeles på de medisinene? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anbru
merida skrev (1 time siden):

Så flink du er! Ikke tenk nå at du har sprukket og at alt er ødelagt, bare fortsett videre på det gode arbeidet du igjen har startet! 😘

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...