Gå til innhold

Timelønn til voksen barnevakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet hva som er vanlig å betale pr time for voksen barnevakt i Oslo? Barnevakten skal hente en to-åring i barnehagen 2-3 ganger i uken, så vedkommende skal ha betalt for 8-10 timer pr uke. 

Barnevakten er 25 år, studerer et teknisk fag og har erfaring med å ta ansvar for barn. 

Anonymkode: f9bd5...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen som vet hva som er vanlig å betale pr time for voksen barnevakt i Oslo? Barnevakten skal hente en to-åring i barnehagen 2-3 ganger i uken, så vedkommende skal ha betalt for 8-10 timer pr uke. 

Barnevakten er 25 år, studerer et teknisk fag og har erfaring med å ta ansvar for barn. 

Anonymkode: f9bd5...73b

Hvitt eller svart? Ikke at jeg har noen som helst formening om barnevaktpriser uansett altså. :) Har du sjekket om det ligger noe som kan gi deg en prisantydning på Mitt anbud eller finn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Noen som vet hva som er vanlig å betale pr time for voksen barnevakt i Oslo? Barnevakten skal hente en to-åring i barnehagen 2-3 ganger i uken, så vedkommende skal ha betalt for 8-10 timer pr uke. 

Barnevakten er 25 år, studerer et teknisk fag og har erfaring med å ta ansvar for barn. 

Anonymkode: f9bd5...73b

Skal barnevakten gi barnet å spise og legge det om kvelden?  Har du sjekket timelønn for omsorgsarbeidere?

Anonymkode: e81f5...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal barnevakten gi barnet å spise og legge det om kvelden?  Har du sjekket timelønn for omsorgsarbeidere?

Anonymkode: e81f5...a4b

Timelønn for omsorgsarbeidere er da vitterlig noe helt annet enn timelønn for barnevakt! 

Til ts: Jeg ville ha gitt 800- 1000 kr.

Anonymkode: 1a326...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Timelønn for omsorgsarbeidere er da vitterlig noe helt annet enn timelønn for barnevakt! 

Til ts: Jeg ville ha gitt 800- 1000 kr.

Anonymkode: 1a326...35a

Pr uke vel og merke. Ikke i timen. 

Anonymkode: 1a326...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Timelønn for omsorgsarbeidere er da vitterlig noe helt annet enn timelønn for barnevakt! 

Til ts: Jeg ville ha gitt 800- 1000 kr.

Anonymkode: 1a326...35a

Det er jo ingenting, 100 kr i timen.. Da tror jeg at jeg heller hadde stått over den jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fionys skrev (38 minutter siden):

Det er jo ingenting, 100 kr i timen.. Da tror jeg at jeg heller hadde stått over den jobben.

I linken over står det at vanlig timelønn for barnevakter er fra 50 til 150. Da er ikke 100 så verst. 

Anonymkode: 1a326...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Fionys skrev (9 timer siden):

Skal barnevakten også gjøre noe husarbeid som f.eks. matlaging, rydding eller lignende? 

Vedkommende har i utgangspunktet sagt seg villig til det, men siden det er snakk om en toåring, så vil vel mesteparten av tiden de første ukene gå med til å ivareta barnet. 

Anonymkode: f9bd5...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (8 timer siden):

Hvitt eller svart? Ikke at jeg har noen som helst formening om barnevaktpriser uansett altså. :) Har du sjekket om det ligger noe som kan gi deg en prisantydning på Mitt anbud eller finn?

Hvitt. 

Anonymkode: f9bd5...73b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Timelønn for omsorgsarbeidere er da vitterlig noe helt annet enn timelønn for barnevakt! 

Til ts: Jeg ville ha gitt 800- 1000 kr.

Anonymkode: 1a326...35a

100,- timen altså? 10 timer i uka er vel ca. 29% stilling, 4000,- i mnd for en 29% stilling er mildt sagt luselønn. Jeg skjønner jo at man ikke kan betale vedkommende full lønn, men dog. Men om man finner noen som går med på å jobbe for så lite så... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Timelønn for omsorgsarbeidere er da vitterlig noe helt annet enn timelønn for barnevakt! 

Til ts: Jeg ville ha gitt 800- 1000 kr.

Anonymkode: 1a326...35a

Det er noe annet, men for å ha noen ideer kan det være greit å sjekke.  100 kr i timen for et voksent menneske om ettermiddagen er ikke lønn.  Det er ikke snakk om tenåringer som sitter barnevakt av og til.  Å jobbe ti timer i uka for 1000 kr før skatt tror jeg ikke mange sier seg villig til.

Anonymkode: e81f5...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville betalt 130 kr timen. Det er samme minstelønn som i butikk/restaurant bransjen. I hvor mange måneder skal dette foregå. Overskrides 6000 kr regel slik at det må skattes? I såfall får du også fradrag på skatten for dette:)

Anonymkode: a7459...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...