Gå til innhold

Begynner å bli gammel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har fått høre den kommentaren mye i det siste. Begynner å bli gammel. Og jeg er ikke fyllt 45 år engang. 

Hører du slike kommentarer? 

Noen har sagt at jeg ser ut som om jeg er 38 år og. Og det er jo ikke gammelt spør du meg. Og ikke alderen i betraktning heller. Men ok man begynner vel gradvis å eldes. ;)

Hvilke tanker har du om begrepet gammel? 

Anonymkode: 934b0...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har fått høre den kommentaren mye i det siste. Begynner å bli gammel. Og jeg er ikke fyllt 45 år engang. 

Hører du slike kommentarer? 

Noen har sagt at jeg ser ut som om jeg er 38 år og. Og det er jo ikke gammelt spør du meg. Og ikke alderen i betraktning heller. Men ok man begynner vel gradvis å eldes. ;)

Hvilke tanker har du om begrepet gammel? 

Anonymkode: 934b0...6f2

Jeg er noen år eldre enn deg og føler meg på ingen måte gammel! :D Om noen hadde sagt at jeg begynner å bli gammel så hadde jeg bare svart at "Alternativet er da mye verre!" ;) Selvfølgelig ser jeg ikke frem til å bli gammel om helsen svikter og alt det der, men om jeg får beholde helsen så ser jeg lyst på fremtiden. Har mange planer om ting jeg har lyst til å gjøre og pusle med fremover så egentlig har jeg ikke tid til å jobbe omtrent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg er noen år eldre enn deg og føler meg på ingen måte gammel! :D Om noen hadde sagt at jeg begynner å bli gammel så hadde jeg bare svart at "Alternativet er da mye verre!" ;) Selvfølgelig ser jeg ikke frem til å bli gammel om helsen svikter og alt det der, men om jeg får beholde helsen så ser jeg lyst på fremtiden. Har mange planer om ting jeg har lyst til å gjøre og pusle med fremover så egentlig har jeg ikke tid til å jobbe omtrent!

Jeg føler meg heller overhodet ikke noe gammel 🙂.  Men det er sant som du sier. Alternativet er jo mye verre. 

Huden min er helt fin og. Har ikke grå hår ennå.... Har fortsatt jevn menstruasjon .. Men er plaget med såre tørre fingre pga mye bruk av fingrene i jobben. Og fikk høre at årsaken til det er at fingrene begynner å bli gammel hehe. Men føler meg på ingen måte gammel ellers ihvertfall.  

Anonymkode: 934b0...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (12 minutter siden):

Jeg er noen år eldre enn deg og føler meg på ingen måte gammel! :D Om noen hadde sagt at jeg begynner å bli gammel så hadde jeg bare svart at "Alternativet er da mye verre!" ;) Selvfølgelig ser jeg ikke frem til å bli gammel om helsen svikter og alt det der, men om jeg får beholde helsen så ser jeg lyst på fremtiden. Har mange planer om ting jeg har lyst til å gjøre og pusle med fremover så egentlig har jeg ikke tid til å jobbe omtrent!

Det sies at det første aldringstegnet er hendene og fingrene. Vet ikke om det stemmer? ;)

Anonymkode: 934b0...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det sies at det første aldringstegnet er hendene og fingrene. Vet ikke om det stemmer? ;)

Anonymkode: 934b0...6f2

Jeg har alltid vært litt revmatisk og de siste årene har hendene fått det mer og mer, så på meg kan det stemme. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Nei, det er bare jeg selv som sier det til meg selv når jeg tenker på at jeg er midt mellom 50 og 60 år. 

Det er helt forferdelig å tenke på tallet 60. Bare litt over 5 år til og jeg vet hvor fort 5 år går. Jeg klarer ikke å tenke på meg selv som så gammel. Jeg driver fortsatt og jobber med den sommerkroppen som jeg gjør hver vår og nekter liksom å gi opp 😂 

Jeg føler meg ung og prøver så godt jeg kan å holde meg i form. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er omtrentlig jevngammel med deg, og jeg begynner å føle meg gammel. Det er noe skremmende i å se ulike forandringer på kroppen, og jeg hadde en liten periode hvor jeg nesten var litt panisk ift det. Men nå tar jeg det hele litt mer med ro. Jeg går ikke gjennom dette aleine, og det er tross alt alles lodd å eldes. Er jo en liten trøst i det ;)

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det sies at det første aldringstegnet er hendene og fingrene. Vet ikke om det stemmer? ;)

Anonymkode: 934b0...6f2

Jeg så her for noen måneder siden at jeg har fått to små "senilflekker" på den ene håndbaken. Mannen min trøster og sier "Neida, det er fregner!" 😂😅 Nei, noen ganger tenker jeg at jeg er nærmere grava enn livet. Spesielt når jeg er litt deppa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Og apropo det med å prøve å holde seg i form. Manualene mine som jeg trener armene med i coronatiden, ligger på gulvet her. Under fredagsvasken klarte jeg å sparke foten inn i manualene og det gjorde så sinnsykt vondt. Nå må jeg gå på hæla. Lurer på om tåen er brukket og vi som skal på lang gåtur i morgen 😢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (8 timer siden):

Jeg har alltid vært litt revmatisk og de siste årene har hendene fått det mer og mer, så på meg kan det stemme. 😁

Jeg var hos legen for å sjekke noen klumper på fingrene som jeg synes så merkelig og oppsvulmet ut. Trodde at jeg hadde fått leddgikt. Men da jeg kom så sa han at de er der pga jeg begynner å bli gammel. Følte meg dum da. Gå til legen med et alderstegn liksom. Trodde det skyldtes annen irritasjon. 

 

Anonymkode: 934b0...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anbru skrev (8 timer siden):

Er omtrentlig jevngammel med deg, og jeg begynner å føle meg gammel. Det er noe skremmende i å se ulike forandringer på kroppen, og jeg hadde en liten periode hvor jeg nesten var litt panisk ift det. Men nå tar jeg det hele litt mer med ro. Jeg går ikke gjennom dette aleine, og det er tross alt alles lodd å eldes. Er jo en liten trøst i det ;)

Jeg så her for noen måneder siden at jeg har fått to små "senilflekker" på den ene håndbaken. Mannen min trøster og sier "Neida, det er fregner!" 😂😅 Nei, noen ganger tenker jeg at jeg er nærmere grava enn livet. Spesielt når jeg er litt deppa. 

Jeg føler meg ganske bra ellers. Men har en del plager med smerter i bein og slikt. Men det kan skyldes at jeg bruker beina mye i jobbsammenheng.. 

Eneste som er vanskelig med å tenke på at jeg nærmer meg 45 er om jeg skulle bli singel igjen. Er ikke akkurat så lysten på å gå på date igjen.  

Anonymkode: 934b0...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var hos legen for å sjekke noen klumper på fingrene som jeg synes så merkelig og oppsvulmet ut. Trodde at jeg hadde fått leddgikt. Men da jeg kom så sa han at de er der pga jeg begynner å bli gammel. Følte meg dum da. Gå til legen med et alderstegn liksom. Trodde det skyldtes annen irritasjon. 

 

Anonymkode: 934b0...6f2

Er det i leddene disse klumpene sitter? Er fingrene stive, ømme? Tok legen noen blodprøver i forhold til revmatisme? Hvis klumpene sitter i leddene og du etterhvert får innskrenket bevegelighet i hendene, ikke slå deg til ro med at det bare er alderen. Det kan være artrose (slitasjegikt, aldersforandringer), men det kan også være leddgikt.

Man kan også ha leddgikt uten at dette slår ut på blodprøver, da kalles det sero-negativ leddgikt.

Jeg fikk klumpete ledd ganske tidlig. Blodprøver gav aldri utslag, selv om hendene etterhvert ble smertefulle. Fastlegen mente det var bare å leve med det, ikke noe å gjøre. En annen årvåken lege sendte meg til revmatismesykehuset der jeg ble skikkelig undersøkt, og en MR viste at jeg har sero-negativ leddgikt og har hatt det i mange år.Nesten alle leddene i fingrene på begge hendene er helt ødelagt. Neste uke begynner jeg på metotrexat og etterhvert antagelig  på biologisk medisin i tillegg.

Så ikke slå deg til ro med at det bare er alderen hvis du selv føler at det ikke stemmer.

Anonymkode: 2c04b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg utsetter bekymringen til jeg er 80. Da bør man kanskje begynne å tenke på at det går litt nedover, men ikke før. Mine foreldre og svigerforeldre er over 75 og lever livet. Jeg gidder ikke å bekymre meg i 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg syns det er utrolig forskjell på folk mellom 35-ish og 50. Noen er du sikker på er eldre enn de ser ut og noen er du sikker på er yngre. Mye har med stil å gjøre syns jeg. Uansett er vakre folk vakre uansett om de er 20 eller 50-60-70. Syns uansett er naturlig dame på 50 er mye finere enn de i 20-30 årene som fikser på bryn, vipper, fillers både her og der. Spesielt sånne ducklips, grøss og gru.  Alle ser jo helt like ut! Og jeg får ingen inntrykk av egentlig ansiktsform og naturlig skjønnhet.

Er helt greit at folk på 40 pluss bruker litt botox og fillers bare det ser naturlig ut. Når du ser damer på 40 pluss med blank skinnende rynkefri panne med null mimikk, så vet du jo at den er full av botox.  Syns bare det ser rart ut. 

Selv om du begynner å se eldre ut så betyr ikke det at du ikke er vakker, men det krever bare litt mer innsats enn når du var 20 år.😉Også er det alltid noen som bare blir finere med alderen.

Anonymkode: 1e008...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er det i leddene disse klumpene sitter? Er fingrene stive, ømme? Tok legen noen blodprøver i forhold til revmatisme? Hvis klumpene sitter i leddene og du etterhvert får innskrenket bevegelighet i hendene, ikke slå deg til ro med at det bare er alderen. Det kan være artrose (slitasjegikt, aldersforandringer), men det kan også være leddgikt.

Man kan også ha leddgikt uten at dette slår ut på blodprøver, da kalles det sero-negativ leddgikt.

Jeg fikk klumpete ledd ganske tidlig. Blodprøver gav aldri utslag, selv om hendene etterhvert ble smertefulle. Fastlegen mente det var bare å leve med det, ikke noe å gjøre. En annen årvåken lege sendte meg til revmatismesykehuset der jeg ble skikkelig undersøkt, og en MR viste at jeg har sero-negativ leddgikt og har hatt det i mange år.Nesten alle leddene i fingrene på begge hendene er helt ødelagt. Neste uke begynner jeg på metotrexat og etterhvert antagelig  på biologisk medisin i tillegg.

Så ikke slå deg til ro med at det bare er alderen hvis du selv føler at det ikke stemmer.

Anonymkode: 2c04b...ca5

I leddene på fingrene ja. Pip leddene som man kaller det. Jeg klarer ikke å tro at disse leddene er blitt sånn pga alder. Jeg er under 45 år. Er ikke gammel ennå etter min mening. 

Jeg har brent meg på leddene for lenge siden i en rykende varm ovn. Har også en jobb der jeg stadig utsetter hendene for kraftig påkjenning. Jobber mye på enten kalde rom eller på varme områder.  Bare det i seg selv får meg til å tro mer på at det er skader.  Men revmatisme kan nok også komme snikende... 

Anonymkode: 934b0...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg syns det er utrolig forskjell på folk mellom 35-ish og 50. Noen er du sikker på er eldre enn de ser ut og noen er du sikker på er yngre. Mye har med stil å gjøre syns jeg. Uansett er vakre folk vakre uansett om de er 20 eller 50-60-70. Syns uansett er naturlig dame på 50 er mye finere enn de i 20-30 årene som fikser på bryn, vipper, fillers både her og der. Spesielt sånne ducklips, grøss og gru.  Alle ser jo helt like ut! Og jeg får ingen inntrykk av egentlig ansiktsform og naturlig skjønnhet.

Er helt greit at folk på 40 pluss bruker litt botox og fillers bare det ser naturlig ut. Når du ser damer på 40 pluss med blank skinnende rynkefri panne med null mimikk, så vet du jo at den er full av botox.  Syns bare det ser rart ut. 

Selv om du begynner å se eldre ut så betyr ikke det at du ikke er vakker, men det krever bare litt mer innsats enn når du var 20 år.😉Også er det alltid noen som bare blir finere med alderen.

Anonymkode: 1e008...6ff

Vil ikke tro at jeg ser så gammel ut. Er folk som også sier at jeg ser ut som jeg er 38. Men synes at en kommentar om at jeg begynner å bli gammel er litt tullete å si av en lege. Hvordan vet han det? Alderen som er under 45 eller fordi jeg har noen hevelser på leddene ? 

 

Grendel skrev (8 timer siden):

Jeg tror jeg utsetter bekymringen til jeg er 80. Da bør man kanskje begynne å tenke på at det går litt nedover, men ikke før. Mine foreldre og svigerforeldre er over 75 og lever livet. Jeg gidder ikke å bekymre meg i 30 år.

Jeg og. Man er hva man føler seg som litt og. Begynner man å tro at man begynner å bli gammel begynner man å føle seg gammel og. 

Anonymkode: 934b0...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg føler meg ganske bra ellers. Men har en del plager med smerter i bein og slikt. Men det kan skyldes at jeg bruker beina mye i jobbsammenheng.. 

Eneste som er vanskelig med å tenke på at jeg nærmer meg 45 er om jeg skulle bli singel igjen. Er ikke akkurat så lysten på å gå på date igjen.  

Anonymkode: 934b0...6f2

Man har det uansett bedre som singel enn i et dårlig forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg føler meg ganske bra ellers. Men har en del plager med smerter i bein og slikt. Men det kan skyldes at jeg bruker beina mye i jobbsammenheng.. 

Eneste som er vanskelig med å tenke på at jeg nærmer meg 45 er om jeg skulle bli singel igjen. Er ikke akkurat så lysten på å gå på date igjen.  

Anonymkode: 934b0...6f2

Du hadde kanskje blitt lysten på date hvis du ble singel. 

Anonymkode: 1e008...6ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...