Gå til innhold

Intens kløe i huden!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har i det siste året vært plaget med intens kløe i huden. Mest på hender og armer, men kan få det på hals og området rundt.  Jeg klør til jeg er helt sår og får stygge sår. Kløen er ekstrem intens. Hva kan hjelpe mot dette? Kan det være lurt å prøve med solarium?  Noen som har erfaring/kunnskap?

Anonymkode: fdfaa...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Antagelig er det skabb. Det er en skabb-epidemi her til lands. Gå til legen og få det vurdert. Finnes gode medisiner. 

https://forskning.no/sykdommer/vi-far-mer-skabb-til-tross-for-at-koronapandemien-holder-oss-fra-hverandre/1764657

Anonymkode: 28ec2...e25

Men det kommer og går. Det gjør vel ikke skabb? Kan være fin i en uke også begynner det bare igjen.

Anonymkode: fdfaa...6c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har i det siste året vært plaget med intens kløe i huden. Mest på hender og armer, men kan få det på hals og området rundt.  Jeg klør til jeg er helt sår og får stygge sår. Kløen er ekstrem intens. Hva kan hjelpe mot dette? Kan det være lurt å prøve med solarium?  Noen som har erfaring/kunnskap?

Anonymkode: fdfaa...6c5

Har du vært hos legen med dette? Legen kan i alle fall bekrefte eller avkrefte kjapt om det er skabb eller ikke. Vaskemidlet du bruker når du vasker klær? Skyllemiddel? Hudkrem? Såpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (På 10.4.2021 den 17.36):

Har du vært hos legen med dette? Legen kan i alle fall bekrefte eller avkrefte kjapt om det er skabb eller ikke. Vaskemidlet du bruker når du vasker klær? Skyllemiddel? Hudkrem? Såpe?

Jeg har hatt noe lignende kløende utslett. Legen sa at det var skabb og ga meg beskjed om å hvilke skabb-medisiner som jeg kunne bruke. Hun sa at hun var ganske sikker på at det var skabb men hvis jeg ville være 100 prosent sikker så kunne hun sende meg til en spesialist.  Jeg ville ikke ta skabbmedisinene og ville heller først få det erklært av en spesialist.  Spesialisten sa at jeg hadde overhodet ikke skabb. Jeg hadde hårrotsbetennelse og fikk da medisin for det og ble helt frisk igjen. 

Anonymkode: ce176...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...