Gå til innhold

Nervøs over hva andre måtte tenke om meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har du den typen angst? Jeg tenker iblant på det. Hva andre måtte tenke om meg. Er det en normal angst å ha? Har det ikke hele tiden og får de tankene spesiellt rundt enkelte personer. 

Anonymkode: 76bbb...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du den typen angst? Jeg tenker iblant på det. Hva andre måtte tenke om meg. Er det en normal angst å ha? Har det ikke hele tiden og får de tankene spesiellt rundt enkelte personer. 

Anonymkode: 76bbb...165

Det er nok en del som er redd for hva andre skal tenke om en, ja. Jeg har blitt så gammel og er så gjennomsnittlig og kjedelig at det ikke bryr meg. Hva er det du er redd for at de tenker om deg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (55 minutter siden):

Det er nok en del som er redd for hva andre skal tenke om en, ja. Jeg har blitt så gammel og er så gjennomsnittlig og kjedelig at det ikke bryr meg. Hva er det du er redd for at de tenker om deg da? 

 Mulig jeg er redd for å bli behandlet dårlig dersom folk missliker meg. 

Jeg er redd for å bli misforstått i ord som jeg sier osv. Altså at folk skal missforstå  meg / mine hensikter osv . Men jeg må lære meg å gi blaffen i det. Livet er for kort til å tenke så mye på det.  Du har mye bekymringer og tid spart i å ikke tenke på det. 

 

Anonymkode: 76bbb...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg slet veldig med dette før. Har sosial angst. Men terapi har lært meg til å gi mer blaffen. 

Anonymkode: f641d...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg slet veldig med dette før. Har sosial angst. Men terapi har lært meg til å gi mer blaffen. 

Anonymkode: f641d...851

Det beste er å gi blaffen for det er så irriterende å ha det sånn. 

Hvilke tanker tenker dere slik at dere unngår å tenke slike tanker? 

Jeg tenker at det beste må være å bare tenke at folk må få tenke det de vil og ikke bry meg. Men lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: 76bbb...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tanker er også bare tanker. Men man vet jo at folk danner inntrykk og det er lett å bli redd for hvilke inntrykk folk kan sitte med. Men hvorfor bry seg? 

Anonymkode: 76bbb...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det beste er å gi blaffen for det er så irriterende å ha det sånn. 

Hvilke tanker tenker dere slik at dere unngår å tenke slike tanker? 

Jeg tenker at det beste må være å bare tenke at folk må få tenke det de vil og ikke bry meg. Men lettere sagt enn gjort. 

Anonymkode: 76bbb...165

Ikke skyv den bort, ikke mat den. La den bare være der. Til slutt drar den sin vei fordi den ikke får oppmerksomhet. 

Anonymkode: f641d...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

 Mulig jeg er redd for å bli behandlet dårlig dersom folk missliker meg. 

Jeg er redd for å bli misforstått i ord som jeg sier osv. Altså at folk skal missforstå  meg / mine hensikter osv . Men jeg må lære meg å gi blaffen i det. Livet er for kort til å tenke så mye på det.  Du har mye bekymringer og tid spart i å ikke tenke på det. 

 

Anonymkode: 76bbb...165

Forhold deg til folk du vet liker deg og gi blaffen i de du tror misliker deg. :) Ingen blir likt av alle.

På jobben min møter jeg all slags mennesker, de fleste forholder seg til meg helt vanlig og det betyr ingenting for dem om det er meg de snakker med eller en av mine kolleger. Andre igjen vil helst snakke med meg fordi vi har samme smak innen litteratur og kan utveksle boktips og prater godt sammen. Så har jeg minst en som ikke tåler trynet på meg. *haha* Vi kom totalt i tottene på hverandre en gang, jeg husker ikke hva jeg svarte på hans spørsmål, men det falt i alle all ikke i smak så han gikk rett i taket gitt! Var rene sirkuset i minst en halvtime! Etterpå har han elegant oversett meg når han er innom, og det er han ofte! Helt greit for meg, jeg bare smiler for meg selv og lurer litt på hvem av oss som er mest dust... (det kan være meg også!) Men jeg tenker overhodet ikke på ham annet enn når jeg ser ham og jeg driter i at han mener at jeg ikke bør jobbe der, ja, jeg bør ikke jobbe med mennesker i det hele tatt, faktisk! Heldigvis veier alle de andre hyggelige gjestene godt opp for denne fyren.

Så forhold deg til og tenk på alle de du går godt sammen med og som gir deg noe positivt tilbake - vi har alle noen som ikke liker oss, men ikke la dem få forsure livet vårt! Det er de definitivt ikke verdt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Har du den typen angst? Jeg tenker iblant på det. Hva andre måtte tenke om meg. Er det en normal angst å ha? Har det ikke hele tiden og får de tankene spesiellt rundt enkelte personer. 

Anonymkode: 76bbb...165

Ja jeg har denne typen angst.  Jeg ble mobbet som ungdom, og trakassert på jobb som voksen.  Jeg bryr meg mindre enn før, men selvtilliten går ofte ned.

Anonymkode: e7172...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (11 timer siden):

Forhold deg til folk du vet liker deg og gi blaffen i de du tror misliker deg. :) Ingen blir likt av alle.

På jobben min møter jeg all slags mennesker, de fleste forholder seg til meg helt vanlig og det betyr ingenting for dem om det er meg de snakker med eller en av mine kolleger. Andre igjen vil helst snakke med meg fordi vi har samme smak innen litteratur og kan utveksle boktips og prater godt sammen. Så har jeg minst en som ikke tåler trynet på meg. *haha* Vi kom totalt i tottene på hverandre en gang, jeg husker ikke hva jeg svarte på hans spørsmål, men det falt i alle all ikke i smak så han gikk rett i taket gitt! Var rene sirkuset i minst en halvtime! Etterpå har han elegant oversett meg når han er innom, og det er han ofte! Helt greit for meg, jeg bare smiler for meg selv og lurer litt på hvem av oss som er mest dust... (det kan være meg også!) Men jeg tenker overhodet ikke på ham annet enn når jeg ser ham og jeg driter i at han mener at jeg ikke bør jobbe der, ja, jeg bør ikke jobbe med mennesker i det hele tatt, faktisk! Heldigvis veier alle de andre hyggelige gjestene godt opp for denne fyren.

Så forhold deg til og tenk på alle de du går godt sammen med og som gir deg noe positivt tilbake - vi har alle noen som ikke liker oss, men ikke la dem få forsure livet vårt! Det er de definitivt ikke verdt!

 

Jeg forstår ikke hva du vil med denne historien.  Det er tydelig at du bryr deg om denne episoden,

Anonymkode: e7172...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår ikke hva du vil med denne historien.  Det er tydelig at du bryr deg om denne episoden,

Anonymkode: e7172...8ed

Overhodet ikke. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 8.14):

Jeg slet veldig med dette før. Har sosial angst. Men terapi har lært meg til å gi mer blaffen. 

Anonymkode: f641d...851

I dag stoppet jeg å mate tanken med en gang den kom. Det hjalp for meg. :)

Anonymkode: 76bbb...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 6.46):

Har du den typen angst? Jeg tenker iblant på det. Hva andre måtte tenke om meg. Er det en normal angst å ha? Har det ikke hele tiden og får de tankene spesiellt rundt enkelte personer. 

Anonymkode: 76bbb...165

Jeg har det også sånn. Kan gruble meg ihjel og være engstelig og redd for hva andre tror og tenker, mener og synes om meg. Spesielt hvis jeg har skrevet noe  her og hvis jeg har sagt noe til noen i rl. Hos meg er det også sånn at det ofte gjelder bestemte personer. Jeg tillegger det sosialangsten min og den dårlige selvtilliten min som herjer voldsomt med meg til tider. Har også en pf som kan forklare en god del. 

Tror det viktigste er som du sier selv, at vi må prøve å ikke tenke så mye over slike ting. Prøve å ikke bry oss så mye, og slutte å mate tankene og følelsene de gir når de dukker opp. :)

Anonymkode: 1525a...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har det også sånn. Kan gruble meg ihjel og være engstelig og redd for hva andre tror og tenker, mener og synes om meg. Spesielt hvis jeg har skrevet noe  her og hvis jeg har sagt noe til noen i rl. Hos meg er det også sånn at det ofte gjelder bestemte personer. Jeg tillegger det sosialangsten min og den dårlige selvtilliten min som herjer voldsomt med meg til tider. Har også en pf som kan forklare en god del. 

Tror det viktigste er som du sier selv, at vi må prøve å ikke tenke så mye over slike ting. Prøve å ikke bry oss så mye, og slutte å mate tankene og følelsene de gir når de dukker opp. :)

Anonymkode: 1525a...8c9

Det er nok nøkkelen. Kaste tanken i søppelet når den dukker opp på en måte.  :)Ja det er nok en sosialangst. 

Anonymkode: 76bbb...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor kaller dere dette angst? Det er helt vanlig og normalt å være selvbevisst og tenke på hva andre mener om en, i større eller mindre grad. Det har jo gått fullstendig inflasjon i ordet angst og det utvannes jo mer og mer. Angst er faktisk en diagnose.

Anonymkode: f1b73...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvorfor kaller dere dette angst? Det er helt vanlig og normalt å være selvbevisst og tenke på hva andre mener om en, i større eller mindre grad. Det har jo gått fullstendig inflasjon i ordet angst og det utvannes jo mer og mer. Angst er faktisk en diagnose.

Anonymkode: f1b73...944

Fordi dette er angst når det blir i større grad.  Dette er innenfor diagnosen angst når dette blir plagsomt.  Ikke undervurder det.

Anonymkode: e7172...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (På 11.4.2021 den 22.08):

Overhodet ikke. :) 

Hvorfor trekker du den historien frem?  Det er umulig å vite hvorfor mannen ikke likte deg og hva lå bak her.  Trenger du å få frem  hvor dum han er og hvor smart du er?

Anonymkode: e7172...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Fordi dette er angst når det blir i større grad.  Dette er innenfor diagnosen angst når dette blir plagsomt.  Ikke undervurder det.

Anonymkode: e7172...8ed

Ja, for min del opptrer det i plagsom grad. Foreks : jeg går på jobb. Kollega prater med meg. Jeg tenker over hele samtalen og om hvilke inntrykk kollega fikk av meg. Så kommer det en ny kollega og vi prater,  og tankene ruller igjen. Jeg går hjem fra jobb og tankene ruller og jeg sliter med å sove. Tenker på om hvordan andre oppfatter meg ... sa jeg alt på rett og fin måte uten at de kan missforstå osv osv... masse sånne tanker. Jeg vil kalle det angst når det blir mye av det. 

Anonymkode: 76bbb...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor trekker du den historien frem?  Det er umulig å vite hvorfor mannen ikke likte deg og hva lå bak her.  Trenger du å få frem  hvor dum han er og hvor smart du er?

Anonymkode: e7172...8ed

Jeg forsøkte å få frem at ingen kan bli likt av alle - noen liker en, noen liker en ikke og de fleste bryr seg stort sett ikke. Og jeg skriver da også at det like gjerne kan være jeg som var dusten i den historien. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...