Gå til innhold

Nervøs over hva andre måtte tenke om meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (29 minutter siden):

Jeg forsøkte å få frem at ingen kan bli likt av alle - noen liker en, noen liker en ikke og de fleste bryr seg stort sett ikke. Og jeg skriver da også at det like gjerne kan være jeg som var dusten i den historien. :) 

Hvis episoden du nevner skjedde i jobbsammenheng, synes jeg dette blir annerledes. I jobber med kunde/innbyggerkontakt må vi alltid beholde roen og være vennlige og høflige, selv om kunden er både vanskelig og urimelig. Vi må så å si ta på oss en profesjonell maske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lillemus skrev (4 timer siden):

Jeg forsøkte å få frem at ingen kan bli likt av alle - noen liker en, noen liker en ikke og de fleste bryr seg stort sett ikke. Og jeg skriver da også at det like gjerne kan være jeg som var dusten i den historien. :) 

Det spiller ingen rolle hvem som er dusten i denne historien, men du skriver som han er det.

 

Lillemus skrev (På 11.4.2021 den 8.56):

Så har jeg minst en som ikke tåler trynet på meg. *haha*

Hva skal ellers haha bety her?

Det er mange yrker som jobber tett på mennesker -lærere, sykepleiere, leger, prester, barnevern ansatte osv. osv.  Det er mange som må tåle mange mennesker som ikke har det bra.  Det er kort vei til å mislike alle rundt seg.  Jeg er overrasket hvis du likte alle lærere du hadde, eller dine barn

Når man snakker om angst for å bli likt så handler det ikke om en enkelt episode i livet.  Det handler om mye mer enn det.

Du kommer med at det er mange som vil snakke med deg, men han ene "dusten" gjør det ikke hahaha.  Ler kollegaene sammen med deg?  Dette er noe naivt.  Du kunne ha skrevet med store bokstaver JEG ER FLINK PÅ TROSS AV DEN DUSTEN DER.

Anonymkode: e7172...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 7.57):

 Mulig jeg er redd for å bli behandlet dårlig dersom folk missliker meg. 

Jeg er redd for å bli misforstått i ord som jeg sier osv. Altså at folk skal missforstå  meg / mine hensikter osv . Men jeg må lære meg å gi blaffen i det. Livet er for kort til å tenke så mye på det.  Du har mye bekymringer og tid spart i å ikke tenke på det. 

 

Anonymkode: 76bbb...165

Sånn har jeg det hver dag. Får masse stygge meldinger over nettet. Folk er så stygge i dag og truer alt og alle. De truer syklister på veien, de truer kvinner over nettet, truer barn i turløypa etc. jeg bryr meg egt ikke om hva folk synes, men synes det er veldig plagsomt og ekkelt at noen kan klikke eller true en så fort en går ut døra, dette er vanlig i dag og stygge meldinger over nettet.

Anonymkode: fec7f...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...