Gå til innhold

Er så jælva trist og lei, livet har stått stille i over 20 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er autist og føler seg forsatt som 15 år. Har ikke hatt vennter, ikke kjæreste, aldri vært på fest, aldri på kino, disco eller konsert, aldri jobbet, aldri noen ting. Det er så vondt å se (lusking på facebok) "skolekamerater" ("kamerater", for hadde aldri noe med dem å gjøre enn å tilfeldigvis gå i samme klasse) ha livet på stell med alt som vanlige folk mener hører med. Enda tristere å se den yngre garde i famillien studere og få kjæreste og planlegge jobb og hus mens jeg har stått på stedet vil i mer enn 20 år. Hva er poenget med dette? Det blir aldri bedre.

Anonymkode: b2842...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har det på samme måte. Men jeg har bare asperger da, men likevel så har jeg aldri greid dette med vennskap eller å ha kjæreste. Dvs jeg har ingen venner eller kjæreste. Jobb har jeg heller ikke. Ufør sofaslask kan man kalle meg. Hjernen blir bare mer og mer råtten for hvert år. Hva er vitsen med livet? 

Anonymkode: 40e4c...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er trist å høre. Føler jeg også svinner mer og mer hen. Kjemper stadig vekk, men innvendig blir jeg mer og mer mørk. Samtidig som mye av handlekraften rundt å rømme vekk fra alt blir svakere, så er lidelsestrykket likevel like ille eller større. Jeg har blitt flinkere til å ikke ta helt av med det destruktive, men det har ikke gjort livet mindre vondt likevel. Så da lurer jeg på hvorfor jeg egentlig kjemper så hardt i mot det destruktive.

Det er vondt å stå så mye på utsiden av samfunnet og livet generelt. Kjenner jeg har gitt opp på mange måter. Men så prøver jeg likevel, fordi hvis jeg skal leve videre så kan det ikke være sånn her. 

Håper ting kan bli bedre for oss alle.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bærer på et enormt hat mot mine foreldre for at de valgte å få barn. Lillesøsteren min er frisk og har alt det jeg selv lengter etter ( mann, barn, eier egen bolig, jobb, høyt utdannet, god økonomi, god helse ) mens jeg måtte få Asperger og også ett par andre hemmende sykdommer som har ført meg inn i fattigdom. Nå har ensomheten blitt så sterk at jeg har kjøpt meg en stor og lang "bodypillow " som jeg holder rundt når jeg lukker øynene og fantaserer om at det er en kjæreste, og at jeg har et helt annet liv. Orker knapt å stå opp av sengen mer og føler meg mye lykkeligere i fantasien en i virkeligheten.

 

Anonymkode: 74d1d...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg bærer på et enormt hat mot mine foreldre for at de valgte å få barn. Lillesøsteren min er frisk og har alt det jeg selv lengter etter ( mann, barn, eier egen bolig, jobb, høyt utdannet, god økonomi, god helse ) mens jeg måtte få Asperger og også ett par andre hemmende sykdommer som har ført meg inn i fattigdom. Nå har ensomheten blitt så sterk at jeg har kjøpt meg en stor og lang "bodypillow " som jeg holder rundt når jeg lukker øynene og fantaserer om at det er en kjæreste, og at jeg har et helt annet liv. Orker knapt å stå opp av sengen mer og føler meg mye lykkeligere i fantasien en i virkeligheten.

 

Anonymkode: 74d1d...e6c

Hvilke andre hemmende sykdommer har du? Er det ikke mulig å gå i terapi? 

Anonymkode: 245f8...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har det på samme måte. Men jeg har bare asperger da, 

Anonymkode: 40e4c...286

Asperger er autisme.

Anonymkode: 1608a...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke en kan vente på at andre skal sette livet sitt i bevegelse, du må nok gjøre noe selv. Gjør en alltid det samme som en har gjort får en det mye av det samme... Det er i hvert fall min dyrkjøpte erfaring.

Du må finne ut hva du vil også finne ut hvordan du kan bevege deg i den retningen du ønsker eller hva som må til for at du skal kunne gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AJP skrev (43 minutter siden):

Jeg tror ikke en kan vente på at andre skal sette livet sitt i bevegelse, du må nok gjøre noe selv. Gjør en alltid det samme som en har gjort får en det mye av det samme... Det er i hvert fall min dyrkjøpte erfaring.

Du må finne ut hva du vil også finne ut hvordan du kan bevege deg i den retningen du ønsker eller hva som må til for at du skal kunne gjøre det.

Dette er bare svada. Og du aner åpenbart ikke hvor hemmende autisme/asperger er. 

Anonymkode: 1608a...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilke andre hemmende sykdommer har du? Er det ikke mulig å gå i terapi? 

Anonymkode: 245f8...852

Har gått i terapi i mange, mange år. 

Anonymkode: 74d1d...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Dette er bare svada. Og du aner åpenbart ikke hvor hemmende autisme/asperger er. 

Anonymkode: 1608a...215

Med den innstillingen der osv. Men de siste har du rett i, har ikke peiling på autisme, det var et generelt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Enda tristere å se den yngre garde i famillien studere og få kjæreste og planlegge jobb og hus mens jeg har stått på stedet vil i mer enn 20 år. Hva er poenget med dette? Det blir aldri bedre.

Anonymkode: b2842...522

Jeg har to spørsmål til deg: 

1. Har du et ønske om å oppleve det samme som den yngre garde i familien din gjør, og hva har du i så fall gjort for å realisere ønsket de siste 5 årene?

2. Hva har du gjort i dag, og hva er planene dine for resten av dagen? Hva er planen din for resten av uken? 

Minner ellers om at den eneste måten å spise en elefant på er å ta en bit av gangen. Dette gjelder for alle, også for personer med en lidelse eller diagnose.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (49 minutter siden):

Jeg har to spørsmål til deg: 

1. Har du et ønske om å oppleve det samme som den yngre garde i familien din gjør, og hva har du i så fall gjort for å realisere ønsket de siste 5 årene?

2. Hva har du gjort i dag, og hva er planene dine for resten av dagen? Hva er planen din for resten av uken? 

Minner ellers om at den eneste måten å spise en elefant på er å ta en bit av gangen. Dette gjelder for alle, også for personer med en lidelse eller diagnose.

Hadde jeg visst hva jeg skulle gjør med det hadde jeg gjort det!

Anonymkode: b2842...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde jeg visst hva jeg skulle gjør med det hadde jeg gjort det!

Anonymkode: b2842...522

Jeg forstår det er ekstra utfordrende å skape innhold og mening i livet med autisme. Like fullt: Kayia stiller relevante og viktige spørsmål. Du trenger ikke svare for vår del, men å prøve å tenke over hva du faktisk kan gjøre, er viktig og vesentlig.

Alle strever med noe her i livet, og for de fleste krever det en betydelig innsats for å oppnå resultater og mål. 

Anonymkode: 49711...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette er bare svada. Og du aner åpenbart ikke hvor hemmende autisme/asperger er. 

Anonymkode: 1608a...215

Det er andre sykdommer som også er hemmende, virker ikke helt som enkelte med asperger forstår det. Enkelte har bare fokus på seg og sitt, skjønner ikke at andre er dårlige. Men det er vel en del av sykdomsbildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AJP skrev (4 timer siden):

Med den innstillingen der osv. Men de siste har du rett i, har ikke peiling på autisme, det var et generelt råd.

Jeg har lært meg å holde meg langt unna å gi noen råd til de som er autister på dette forumet unntatt Glitter og Trine. Du blir bare skutt i huet uansett hvis du prøver. Får en følelse av at det er bedre å klage enn å være konstruktiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (43 minutter siden):

Jeg har lært meg å holde meg langt unna å gi noen råd til de som er autister på dette forumet unntatt Glitter og Trine. Du blir bare skutt i huet uansett hvis du prøver. Får en følelse av at det er bedre å klage enn å være konstruktiv. 

Og se ting i svar og hvitt, kun fra én side, er typisk autistisk, vel. Det samme er kverulering (og du nevne en av forumets største kverulanter). Så sånn er nok det.

Anonymkode: 1608a...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Det er andre sykdommer som også er hemmende, virker ikke helt som enkelte med asperger forstår det. Enkelte har bare fokus på seg og sitt, skjønner ikke at andre er dårlige. Men det er vel en del av sykdomsbildet. 

Du klager ellers ukentlig om egne vonter og symptomer.

Anonymkode: 1608a...215

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Det er andre sykdommer som også er hemmende, virker ikke helt som enkelte med asperger forstår det. Enkelte har bare fokus på seg og sitt, skjønner ikke at andre er dårlige. Men det er vel en del av sykdomsbildet. 

Bare fordi en klager over egne problemer så betyr ikke det at den personen ikke skjønner at andre også kan ha det ille. 

Du virker bare bitter over at andre virker å ha det verre enn deg selv. 

Få å legg deg! 

Anonymkode: 40e4c...286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bare fordi en klager over egne problemer så betyr ikke det at den personen ikke skjønner at andre også kan ha det ille. 

Du virker bare bitter over at andre virker å ha det verre enn deg selv. 

Få å legg deg! 

Anonymkode: 40e4c...286

Tror nok de fleste psykiske lidelser har i sin natur at en kan bli selvopptatt. Man går gjerne og kjenner etter symptomene sine og blir opptatt av hvor vonde og vanskelige de er, noe som i og for seg er helt naturlig når symptomtrykket er høyt. Likevel er det sånn for de aller fleste av oss at vi på tross av egne problemer kan klare å identifisere oss med andre som har det vondt og leit, og gi oppmuntring og trøst. Jeg tror stjernestøv har rett i at det er autister som oftest og mest har problemer med å forstå andres utfordringer her inne, men ikke alle med diagnosen har like store problemer med det selvsagt. Noen med diagnosen her inne har høy grad av empati. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...