Gå til innhold

Når du har selvmords tanker eller planer, har det skjedd noe i forkant som har forårsaket det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når du har selvmords tanker eller planer, har det skjedd noe i forkant som har forårsaket det?

Jeg bruker som oftest å få spørsmål om det har skjedd noe i forkant av at tankene kom, men for meg bruker det bare å være helt tilfeldig egentlig. Verre om jeg begynner å bli deprimert, men er heller ikke noe som bruker å utløse depresjon.

Hvordan er det med dere?

Anonymkode: eed4d...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge deler vil jeg si. Jeg har vært veldig deprimert, også har det skjedd noe som har tippet meg over. Eller så har det ikke skjedd noe, men likevel så har jeg blitt så dårlig. Tror kanskje også jeg har reagert akutt på veldig vanskelig hendelse uten at jeg i utgangspunktet var så deprimert at jeg hadde slike tanker. Hendelsen fikk meg til å føle at det var eneste utvei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg har det kommet enten av enkelthendelser eller bare kommet etter litt lenger tid med nedstemthet uten noen spesiell hendelse i forkant av tankene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somregel et det ingen enkelthendelser som trigger tankene eller planene. Det kommer når alt blir for vanskelig å håndtere. Noen ganger kommer det som lyn fra blå himmel på dager da jeg egentlig har det bra. De tankene lever sitt eget liv og jeg føler jeg har lite kontroll på dem.

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av de siste 10 årene har jeg fått selvmordstanker innimellom.  Da har jeg enten gått ned på eller sluttet på ad eller så har jeg bare blitt veldig deprimert uten noen spesiell grunn. Blir som regel raskt veldig deprimert, men så kan det også gi seg nesten like plutselig. De gangene hvor jeg har trappet ned/sluttet på ad, så må jeg begynne på'n  igjen før jeg blir bedre.

Har hatt noen tøffe hendelser de siste 10 årene ( bl.a  selvmord i familien og alvorlig sykdom) , men det har jeg taklet og bare blitt normalt lei meg.

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...