Gå til innhold

Myndighetene i Danmark har bestemt seg for å ikke lenger bruke AstraZeneca-vaksinen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da blir nok konklusjonen den samme her i landet også.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JJexq7/skroter-astrazeneca-vaksinen-i-danmark

De som allerede har fått den første dosen, skal få en annen vaksine. 

Det kom frem på en pressekonferanse onsdag.

– Vi fortsetter med vaksineutrullingen uten AstraZeneca-vaksinen, sier leder i Sundhedsstyrelsen i Danmark, Søren Brostrøm.

Å fjerne vaksinen fra programmet vil forsinke vaksineringen i Danmark med noen uker, skriver danske TV 2.

Anonymkode: 1135d...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da blir nok konklusjonen den samme her i landet også.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/JJexq7/skroter-astrazeneca-vaksinen-i-danmark

De som allerede har fått den første dosen, skal få en annen vaksine. 

Det kom frem på en pressekonferanse onsdag.

– Vi fortsetter med vaksineutrullingen uten AstraZeneca-vaksinen, sier leder i Sundhedsstyrelsen i Danmark, Søren Brostrøm.

Å fjerne vaksinen fra programmet vil forsinke vaksineringen i Danmark med noen uker, skriver danske TV 2.

Anonymkode: 1135d...557

Jeg støtter avgjørelsen til Danmark.  Men bivirkninger vil det alltid være med en vaksine. Men det er ikke alltid vaksinen er verdt risikoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Thebutterfly skrev (3 minutter siden):

Jeg støtter avgjørelsen til Danmark.  Men bivirkninger vil det alltid være med en vaksine. Men det er ikke alltid vaksinen er verdt risikoen. 

De mener de er verdt risikoen i Storbritannia.

Anonymkode: 1135d...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De mener de er verdt risikoen i Storbritannia.

Anonymkode: 1135d...557

Jeg klarer ikke å se det etter at i en viss aldersgruppe døde noen av blodpropp mulig av vaksinen i Norge. Hadde de fått korona, så hadde de mulig overlevd.  Men vet at andre land har andre erfaringer. Og at noen mener det er nesten ingen fare for farlige bivirkningene. 

Jeg håper på å bli tilbudt pfizer. Kommer til å takke nei til Astra og J&J. Noen sier at Sputnik er veldig god, men jeg er skeptisk  ;) .

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...