Gå til innhold

Hva skal du gjøre i sommer ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (56 minutter siden):

Du tenker utenlandsferie ? Vi holder oss i Norge, så da tenker jeg det er går fint å planlegge. Jeg håper bare det klaffer med når jeg blir tilbudt vaksine. 

Nei, jeg ser ikke for meg at det blir mulig å reise utenlands denne sommeren. Men jeg har en bror og hans storfamilie boende i en annen del av landet og vil gjerne besøke dem. Det er dette jeg ikke synes det går an å planlegge foreløpig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av oss to har andre "kvalifikasjoner" enn alder, men vi er i forskjellige grupper, og det er mange i de gruppene i vår bydel. Men eldstemann har fått én dose og dato for den neste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (1 minutt siden):

Ingen av oss to har andre "kvalifikasjoner" enn alder, men vi er i forskjellige grupper, og det er mange i de gruppene i vår bydel. Men eldstemann har fått én dose og dato for den neste. 

Det med ulik aldersfordeling i de ulike bydelene, kan sikkert også være med på å forklare forskjellene i tempo. Har du sett noen tall på om det er ulik andel som sier ja til vaksine i ulike bydeler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (15 minutter siden):

Har du sett noen tall på om det er ulik andel som sier ja til vaksine i ulike bydeler?

Nei, men det blir nok registrert. Så får vi se om tallene blir offentlige når de er ferdige med å vaksinere, eller om de forblir hos kommunen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har de akkurat begynt med 75-65 + alvorlige underliggende sykdom, det går tregt.  Men man får vaksiner etter hvor mange eldre det er i kommunen og her er det mange unge mennesker.  Forøvrig er vi kommunen med høyest smittetrykk i landet så vi burde nok fått flere, men smitten er stort sett i barnehager og skole og nærmeste pårørende.  Nå fikk jeg min Pfeizer i dag så jeg skal ikke klage.

Sommeren aner jeg ingen ting om.  Vet ikke engang om mannen kommer hjem.  Han er ikke noe særlig lysten på noe karantene hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly

Jeg skal reise utenlands i sommer dersom karantene tar slutt i systemet/ regler. Men det spørs. Blir nok karantene til godt ut på høsten tenker jeg. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Dorthe skrev (På 15.4.2021 den 23.18):

Her har de akkurat begynt med 75-65 + alvorlige underliggende sykdom, det går tregt.  Men man får vaksiner etter hvor mange eldre det er i kommunen og her er det mange unge mennesker.  Forøvrig er vi kommunen med høyest smittetrykk i landet så vi burde nok fått flere, men smitten er stort sett i barnehager og skole og nærmeste pårørende.  Nå fikk jeg min Pfeizer i dag så jeg skal ikke klage.

Sommeren aner jeg ingen ting om.  Vet ikke engang om mannen kommer hjem.  Han er ikke noe særlig lysten på noe karantene hotell.

X-mannen fikk sin første vaksine på fredag. 63 år og ingen underliggende sykdommer. Bor på vestkanten. Virker som det er litt tilfeldig nå. Selv har jeg nå bestilt meg time for å ta en antistofftest. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

X-mannen fikk sin første vaksine på fredag. 63 år og ingen underliggende sykdommer. Bor på vestkanten. Virker som det er litt tilfeldig nå. Selv har jeg nå bestilt meg time for å ta en antistofftest. 

Kan ikke si at jeg er overrasket. Her har man såvidt begynt med 75 og ned, parallellt med de med underliggende sykdommer i yngre grupper. Når friske 63-åringer vaksineres i Oslo bør man på nytt diskutere valget om skjevfordeling av vaksiner på landsbasis, evt kreve at rutinene for vaksinering i Oslo skjerpes kraftig. Det skal ikke hjelpe å rope høyt i denne sammenhengen etter min mening, og det er skikkelig ustilig å snike i køen. Men som sagt, er ikke overrasket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (19 minutter siden):

Når friske 63-åringer vaksineres i Oslo bør man på nytt diskutere valget om skjevfordeling av vaksiner på landsbasis, evt kreve at rutinene for vaksinering i Oslo skjerpes kraftig.

Her i Oslo er det organisert bydelsvis, så det kan bli store variasjoner. Jeg er litt yngre enn eksen til Nickløs, men i samme vaksinegruppe. I min bydel er det lenge til de kommer til friske personer på ca. 60 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kayia skrev (1 time siden):

Kan ikke si at jeg er overrasket. Her har man såvidt begynt med 75 og ned, parallellt med de med underliggende sykdommer i yngre grupper. Når friske 63-åringer vaksineres i Oslo bør man på nytt diskutere valget om skjevfordeling av vaksiner på landsbasis, evt kreve at rutinene for vaksinering i Oslo skjerpes kraftig. Det skal ikke hjelpe å rope høyt i denne sammenhengen etter min mening, og det er skikkelig ustilig å snike i køen. Men som sagt, er ikke overrasket. 

Han ble oppringt fordi noen andre ikke hadde tatt telefonen. 

Det er helt riktig å skjevfordele, men jeg mener østkanten bør få først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...