Gå til innhold

Tar du celleprøven hos fastlegen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har alltid tatt den hos en mannlig fastlege som jeg går til. Men det er like pinlig og kleint hver gang. Håper på at jeg ikke er den eneste som tar celleprøven hos han.  Hva med deg? 

Anonymkode: 7ec0c...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt underlivscyster flere ganger, så jeg vil ta den et sted de har ultralyd, og det har ikke fastlegen, Så jeg tar den hos gynekolog. Men det er bare derfor.

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Håper på at jeg ikke er den eneste som tar celleprøven hos han. 

Helt sikkert ikke, det er jo enklest å gjøre det hos fastlegen sin.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Men det er like pinlig og kleint hver gang.

Jeg tror leger blir ferdige med alt som likner på pinlige følelser rundt sånt, allerede på et tidlig tidspunkt under utdannelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har alltid gjort det. Har hatt kvinnelig fastlege i 20 år, men hun gikk av med pensjon i fjor eller forfjor, så nå har jeg en kjekk mannlig 35-40 åring som fastlege. Må innrømme at det var litt "kleint" å ta celleprøve hos ham i vinter, men jeg snakket strengt til meg selv (inni meg) og sa at jeg måtte skjerpe meg. Gikk veldig fint 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har alltid gjort det. Har hatt kvinnelig fastlege i 20 år, men hun gikk av med pensjon i fjor eller forfjor, så nå har jeg en kjekk mannlig 35-40 åring som fastlege. Må innrømme at det var litt "kleint" å ta celleprøve hos ham i vinter, men jeg snakket strengt til meg selv (inni meg) og sa at jeg måtte skjerpe meg. Gikk veldig fint 😊

Godt å høre at noen våger seg igjennom det med å bruke fastlegen også. Ja det er jo det rimeligste alternativet.  Vil koste en del hos privat gynekolog. Får bare bite tennene sammen og komme meg igjennom det hos fastlegen denne gangen også.  ;) . For ellers vil det koste en god del. 

Anonymkode: 7ec0c...276

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Godt å høre at noen våger seg igjennom det med å bruke fastlegen også. Ja det er jo det rimeligste alternativet.  Vil koste en del hos privat gynekolog. Får bare bite tennene sammen og komme meg igjennom det hos fastlegen denne gangen også.  ;) . For ellers vil det koste en god del. 

Anonymkode: 7ec0c...276

Koster ikke mer enn annet om du finner gyn med avtale

Anonymkode: 49fa8...a4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har alltid tatt den hos en mannlig fastlege som jeg går til. Men det er like pinlig og kleint hver gang. Håper på at jeg ikke er den eneste som tar celleprøven hos han.  Hva med deg? 

Anonymkode: 7ec0c...276

Det har jeg alltid gjort. Min forrige fastlege var like gammel som meg og det gikk unna på 2 min. Min nye er 15 år yngre (ja, jeg angrer litt på akkurat det valget...) og var ikke så dreven, jeg har noe bakoverliggende livmorhals og han strevde fælt! Var ikke noe moro for noen av oss, men han fikk da tatt den prøven til slutt. Det er jo ikke det morsomste jeg gjør, men det går helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...