Gå til innhold

Kjærvik-drapet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Ja, men hun sier at det gikk bra med han frem til slutten av 2019. Etter dette hadde ikke jobb lenger. Så kom coronaen. Nei, jeg skal ikke spekulere mer. Helt forferdig trist sak . For alle parter.

Forferdelig trist og nok mer bak her som nok ikke vil komme frem i media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
MiaMaia skrev (1 minutt siden):

Ja du ville ha han hos deg men villa han ja deg der? Tenker at om moren ikke har hatt kontakt men han at hun nok har ønsket men at han har avvist henne. 

Ja, jeg vil ikke spekulere mer og i hvert fall ikke sammenligne. Det er to forskjellige historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg vil ikke spekulere mer og i hvert fall ikke sammenligne. Det er to forskjellige historier.

Ja helt klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaMaia skrev (Akkurat nå):

Ja helt klart. 

Han har en historie, hun har en. Så er det noe midt i mellom som er sannheten/oppfatningen til allmenheten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
MiaMaia skrev (1 minutt siden):

Han har en historie, hun har en. Så er det noe midt i mellom som er sannheten/oppfatningen til allmenheten 

Jeg får veldig vondt av alle parter i denne saken. Kan nesten ikke tenke meg noe verre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

Tror du sikter til meg her, men hvis du leser ordentlig , så korrigerer jeg meg selv litt etter hvert. 

Likevel, 2 år uten å forsøke å få kontakt ? 

 

Tenker på dette med 2 år uten kontakt og. Vil ikke en mor forsøke å få kontakt på nytt noen ganger i løpet av de 2 årene? Ja, tenker jeg. Man vil ikke gi opp barnet sitt. Men det kan være at moren har forsøkt og gjort alt hun kan klare. 

Det er lett å spekulere pga pressen legger ut moren sin side av situasjonen. Og da lurer man lett på spørsmål rundt det som ble lagt ut. 

Men for alt vi vet så kan dette ha biologiske årsaker. Vi har ikke et svar på alt i denne saken. Det er det rettsvesenet/ politi som må finne svar på. Hva var motivet? Osv... 

Anonymkode: 8639a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (3 minutter siden):

Jeg får veldig vondt av alle parter i denne saken. Kan nesten ikke tenke meg noe verre. 

Jeg får akkurat det samme. Får vondt på vegne av alle parter i saken. 

Anonymkode: 8639a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenker på dette med 2 år uten kontakt og. Vil ikke en mor forsøke å få kontakt på nytt noen ganger i løpet av de 2 årene? Ja, tenker jeg. Man vil ikke gi opp barnet sitt. Men det kan være at moren har forsøkt og gjort alt hun kan klare. 

Det er lett å spekulere pga pressen legger ut moren sin side av situasjonen. Og da lurer man lett på spørsmål rundt det som ble lagt ut. 

Men for alt vi vet så kan dette ha biologiske årsaker. Vi har ikke et svar på alt i denne saken. Det er det rettsvesenet/ politi som må finne svar på. Hva var motivet? Osv... 

Anonymkode: 8639a...e96

Vi kan ikke stole på om media gjengir historien riktig heller. Media er ofte unøyaktige i ting de skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Likevel, 2 år uten å forsøke å få kontakt? 

Har hun sagt at hun ikke har forsøkt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (14 timer siden):

Jeg reagerte på det samme. Da min egen sønn var syk, ville jeg ha han hos meg og det eneste jeg tenkte på dag og natt var han ,og det eneste fokuset jeg hadde, var å få han frisk.Han skulle ha hjelp og han skulle bli frisk.

Moren hans sier : Jeg tror han kan ha hatt psykose. Hva f... da ? Hvor har foreldrene vært ?

Hjertet mitt gråter for han. Hvor ensom har han vært ?

Jeg kjenner ikke historien, men noe skurrer veldig her.

 

Sønnen ville ikke ha kontakt. Moren var redd for sønnen. Hun sa det like gjerne kunne være hun som ble drept. Hun hadde prøvd å skaffe han hjelp, men det var vanskelig å få hjelp. Hun mener at korona gjorde det verre for han, at han ble mer isolert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Alle gjør feil. Men jeg tror ikke at det kun er sønnen som var problematisk her. Jeg er enig med deg i at det kan virke som om noe skurrer i familieforholdet hans. Det kan virke som han på en måte har blitt "glemt" av foreldrene sine i oppveksten. Omsorgssvikt eller noe. Men jeg vet ikke svaret. Kan jo være at de har vært helt supre gode omsorgsfulle foreldre for alt jeg vet. Men jeg tviler sterkt på at sønnen har store psykiske problemer uten noe bakomliggende.  

Det kan være mulig at moren ikke klarte å få kontakt med sin sønn fordi han ville ikke ha kontakt. Men jeg tenker at det kan være en grunn for det... 

Anonymkode: 8639a...e96

Ifølge dagbladet hadde han slitt med psykiske problemer hele livet, angst og tvangshandlinger. En periode greide han seg bedre, var sjef i egen butikk, hadde samboer, men så gikk butikken konkurs og han fikk problemer med å finne arbeid. Han sluttet i arbeid på slutten av 2019. Da hadde han hatt noen deltidsjobber i butikk. Moren forteller at sønnen hadde et stort temperament og kunne bli sint for bagateller. Lurer på om hun går ut med dette for at han skal bli erklært utilregnelig? Dette er trist, en familietragedie. Jeg tenkte at noe slikt kom til å skje under korona, siden helsehjelpen har vært begrenset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (13 timer siden):

Etter å ha lest intervjuet med moren så er det i alle fall lett å tenke at psykisk sykdom har noe med saken å gjøre. 

Moren beskriver ham som en ganske vanskelig og aggressiv person, selv om han også hadde gode sider.

Han kuttet kontakten med moren for noen år siden. Umulig for oss å vite om hun burde gjort mer eller om "noe skurrer". 

Hun sier selv at hun har gjort det hun kunne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje hun ikke orket mer. Kanskje han var  aggressiv og voldelig. 

Anonymkode: 67cb3...7f5

Ja, hun var redd for han. Hun sa det like gjerne kunne være hun som ble drept. Hvorfor går hun ut med denne informasjonen? Er det ikke det privat? Kanskje det er bedre å vite at det var sykdom som gjorde han slik, og ikke at han er et ondt mennesket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
tjohei1 skrev (5 timer siden):

Ja, hun var redd for han. Hun sa det like gjerne kunne være hun som ble drept. Hvorfor går hun ut med denne informasjonen? Er det ikke det privat? Kanskje det er bedre å vite at det var sykdom som gjorde han slik, og ikke at han er et ondt mennesket?

Men kan man være sikker på at det som moren sier stemmer? Fins alltid flere sider av en sak. Men dersom det er slik som mor sier så har det nok vært veldig vanskelig situasjon for familien. Dette er uansett en familietragedie.  

Anonymkode: 8639a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (8 timer siden):

Har hun sagt at hun ikke har forsøkt

Men har hun sagt at hun har forsøkt? Jeg hørte en telefonsamtale i går på tv der mor forklarte seg. Moren sier at hun er glad i sønnen sin og at han må ha vært forferdelig syk for å ha kunne gjøre det han har gjort. Fikk inntrykk at dette er en familietragedie.  Og at moren er ubetinget glad i sønnen sin. Og det er naturlig å være. 

Anonymkode: 8639a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men kan man være sikker på at det som moren sier stemmer? Fins alltid flere sider av en sak.

Vi kan aldri være sikre på at noens personlige oppfatning av en konfliktfylt situasjon er helt korrekt. Men jeg synes det er altfor enkelt å tro at det er mors skyld at den alvorlige psykisk syke sønnen på over 30 år ikke ønsket kontakt med henne. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men har hun sagt at hun har forsøkt?

Jeg har ikke lest så mye om saken, jeg er ikke så opptatt av hva media klarer å presse ut av den. Men hun har sagt at det var sønnen som til slutt brøt kontakten helt. 

Poenget mitt er at vi ikke har noen grunn til å tro at hun ikke har vært like full av bekymring og sorg over sønnen, enn vi andre er over våre egne barn i 20-årene når de har problemer. Dette gjelder en mann som brøt kontakten med foreldrene midt i 30-årene - hva skulle mor ha gjort med det, etter at hun trolig har forsøkt det aller meste siden han var liten? Det er lov å isolere seg, selv om man har familie i live. 

Hun har også sagt at det like gjerne kunne vært hun selv som ble drept. Det hender faktisk at psykisk syke retter aggresjonen og fortvilelsen mot sine nærmeste. Advokaten er ikke den eneste som har blitt drept i en slik sammenheng. Jeg synes det er naivt å tro at alle som reagerer på den måten, har opplevd misbruk eller forsømmelse i barndommen. Om denne "familiekonflikten" som noen har oppfattet eksisterte, mens andre ikke har visst om i det hele tatt (ifølge media), har vært reell eller bare inne i drapsmannens hode, vet vi ingenting om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (30 minutter siden):

Vi kan aldri være sikre på at noens personlige oppfatning av en konfliktfylt situasjon er helt korrekt. Men jeg synes det er altfor enkelt å tro at det er mors skyld at den alvorlige psykisk syke sønnen på over 30 år ikke ønsket kontakt med henne. 

Jeg har ikke lest så mye om saken, jeg er ikke så opptatt av hva media klarer å presse ut av den. Men hun har sagt at det var sønnen som til slutt brøt kontakten helt. 

Poenget mitt er at vi ikke har noen grunn til å tro at hun ikke har vært like full av bekymring og sorg over sønnen, enn vi andre er over våre egne barn i 20-årene når de har problemer. Dette gjelder en mann som brøt kontakten med foreldrene midt i 30-årene - hva skulle mor ha gjort med det, etter at hun trolig har forsøkt det aller meste siden han var liten? Det er lov å isolere seg, selv om man har familie i live. 

Hun har også sagt at det like gjerne kunne vært hun selv som ble drept. Det hender faktisk at psykisk syke retter aggresjonen og fortvilelsen mot sine nærmeste. Advokaten er ikke den eneste som har blitt drept i en slik sammenheng. Jeg synes det er naivt å tro at alle som reagerer på den måten, har opplevd misbruk eller forsømmelse i barndommen. Om denne "familiekonflikten" som noen har oppfattet eksisterte, mens andre ikke har visst om i det hele tatt (ifølge media), har vært reell eller bare inne i drapsmannens hode, vet vi ingenting om. 

Er enig i at alle som har psykiske problemer ikke behøver å ha opplevd missbruk eller forsømmelse i barndommen, men jeg klarer ikke å ta side i denne saken for jeg vet for lite. Det eneste jeg klarer er å forstå at alle involverte i saken har opplevd en familietragedie. 

Anonymkode: 8639a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er enig i at alle som har psykiske problemer ikke behøver å ha opplevd missbruk eller forsømmelse i barndommen, men jeg klarer ikke å ta side i denne saken for jeg vet for lite.

Jeg mener heller ikke å "ta side" i betydning at ting er sort / hvitt. Men det var ikke moren han drepte, så jeg ser ingen opplagt grunn til å skylde på henne.  Det er heller ikke dødsstraff for å være en fraværende / "dårlig" far, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
laban skrev (17 timer siden):

Har hun sagt at hun ikke har forsøkt

Tenkte og ikke svare mer, men du har rett. Vi vet ikke dette. Min umiddelbare reaksjon var at jeg synes det hørtest spesielt ut ikke å ha kontakt på 2 år. Jeg mener dermed ikke at noen som helst andre enn den som drepte er ansvarlig for drapet. 

Og så har jeg fått tid til å tenke litt. Det nytter ikke å prøve å sette seg inn i andres situasjon ut i fra egen situasjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (6 timer siden):

Tenkte og ikke svare mer, men du har rett. Vi vet ikke dette. Min umiddelbare reaksjon var at jeg synes det hørtest spesielt ut ikke å ha kontakt på 2 år. Jeg mener dermed ikke at noen som helst andre enn den som drepte er ansvarlig for drapet. 

Og så har jeg fått tid til å tenke litt. Det nytter ikke å prøve å sette seg inn i andres situasjon ut i fra egen situasjon. 

 

Den drepte kan stilles til ansvar,  men det kan være grunnlag bak som gjør en eventuell straff mildere. Skriver det ikke for å forsvare handlingen. 

Anonymkode: 8639a...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...