Gå til innhold

Rettsaken i USA : drapet på Floyd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, var det et drap eller døde han helt / delvis av naturlige årsaker ?

Jeg forstår forsvareren til politimannen sin forklaring. Floyd skrek om at han ikke fikk puste, men hvis han ikke fikk puste så ville han ikke klarer å snakke. Men uansett : måten han ble holdt nede på virker overhodet ikke greit. Jeg klarer ikke å se den videoen.  Blir kvalm av å se den. 

Anonymkode: b245b...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er forskjell på å puste, og å puste nok til å dekke kroppens behov. At du puster nok til å si noen ord er ikke bevis for at personen fikk puste nok.

Er vel en kombinasjon av begge deler. Han ville trolig overlevd uten de kroppslige og dopmessige problemene han hadde som ikke var politiets skyld. Jeg forstår også at politiet har en vanskelig jobb og at kriminelle lyver konstant for å forsøke å slippe å bli sendt i fengsel, så det blir fort til at en ikke hører like mye på dem som folk som ser videoer gjør. Husk at han sa at han ikke fikk puste før hendelsen, og gjorde diverse andre ting, for å forsøke slippe å bli sendt til fengsel, da mister en noe troverdighet dessverre.

Må vel få en straff selv om han trolig ikke mente eller trodde at personen kunne dø av det. Tror at det "ser" veldig ille ut så nesten umulig å ikke dømme han uansett hva som er fakta og hva som er følelser. Juryer er ikke roboter

Anonymkode: f820e...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er forskjell på å puste, og å puste nok til å dekke kroppens behov. At du puster nok til å si noen ord er ikke bevis for at personen fikk puste nok.

Er vel en kombinasjon av begge deler. Han ville trolig overlevd uten de kroppslige og dopmessige problemene han hadde som ikke var politiets skyld. Jeg forstår også at politiet har en vanskelig jobb og at kriminelle lyver konstant for å forsøke å slippe å bli sendt i fengsel, så det blir fort til at en ikke hører like mye på dem som folk som ser videoer gjør. Husk at han sa at han ikke fikk puste før hendelsen, og gjorde diverse andre ting, for å forsøke slippe å bli sendt til fengsel, da mister en noe troverdighet dessverre.

Må vel få en straff selv om han trolig ikke mente eller trodde at personen kunne dø av det. Tror at det "ser" veldig ille ut så nesten umulig å ikke dømme han uansett hva som er fakta og hva som er følelser. Juryer er ikke roboter

Anonymkode: f820e...1b9

Jeg tror ikke at det er noe enkelt å være politi heller. Jeg klarer ikke å tro at han drepte han med viten og vilje. 

Anonymkode: b245b...740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt redd for rettssikkerheten når det går så mye politikk i en sak. Spesielt når presidenten blander seg inn.

Norske medier skriver forresten at han er dømt for "forsettlig drap". Det vil si at han hadde til hensikt å drepe. Det stemmer ikke. 

Det strengeste punktet han ble dømt for var "Unintentional murder in the second degree". Det vil si at han utøvde uforsvarlig og grov vold som førte til at en person døde, men uten å ha til hensikt om å drepe. Jeg har ikke nok greie på politiarbeid eller medisin til å si om dommen er riktig, men den er vel sikkert det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Problemet her er oppmerksomheten dette har fått i samfunnet. At man nesten går på kompromiss med rettsvernet for å tilfredsstille folket. Det er mye urettferdighet ute i samfunnet og mange lignende situasjoner som har gått forbi i stillhet. Svært mang afroamerikanere dør ikke bare pga sin hudfarge men fordi de blir drept av andre afroamerikanere . Politiet har en håpløs jobb i noen miljøer og frykter ofte for sitt eget liv. De tar raskt til våpen og skyter for å drepe. Kanskje de blir litt følelsesmessig avstumpet og hevngjerrig. Uansett en forferdelig sak og viktig å få en forandring. Samtidig viktig å ikke svekke politiets stilling så kriminaliteten får blomstre enda mer. 

Anonymkode: 1117c...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...