Gå til innhold

Pride handler ikke lenger om kjærlighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du brenner så sterkt for dette, at du ikke gidder komme med et referat? Slapp måte å prøve å starte en debatt på... Med noe andre skrev...

Anonymkode: 630a3...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du brenner så sterkt for dette, at du ikke gidder komme med et referat? Slapp måte å prøve å starte en debatt på... Med noe andre skrev...

Anonymkode: 630a3...a60

Dette er nok for dem med litt intellektuell evne, så sikkert ikke noe for deg uansett. Gå heller tilbake til Donald-pocketen din, du. 

Anonymkode: 8a00d...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er nok for dem med litt intellektuell evne, så sikkert ikke noe for deg uansett. Gå heller tilbake til Donald-pocketen din, du. 

Anonymkode: 8a00d...447

Se der kom gørra ja. Jeg leste innlegget til KRF politikeren. Vanlig hatprat fra den kanten. Og du følger opp.

Anonymkode: 630a3...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Se der kom gørra ja. Jeg leste innlegget til KRF politikeren. Vanlig hatprat fra den kanten. Og du følger opp.

Anonymkode: 630a3...a60

Det må kunne være ok å ha en debatt rundt disse tingene. La du merke til at han sa at homofile og lesbiske verden rundt flykter fra regnbueideologien i hopetall nå? Hater de seg selv da mener du, eller tror du de tenker at Pride nå handler om noe helt annet enn det opprinnelige "å få elske den man vil"? Skulle ikke forundre meg at det er det siste, altså...

At folk må få elske dem man vil er en soleklar menneskerett, men når det kommer til alt det andre som nevnes har det kommet ut av proposisjonene. Og det er min rett å få mene det uten at folk skal kalle meg hatefull, slik du gjør. Hvis du er så tolereant som du nok vil hevde deg å være, må du også tåle at folk har andre synspunkter enn deg. 

Anonymkode: 8a00d...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De var  i sin tid sterkt i mot partnerskapsloven. De har alltid holdt igjen når det gjelder LHBT rettigheter. LHBT må nesten få eie egen definisjonsmakt om seg selv. 

Anonymkode: 630a3...a60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

 

Les debattinnlegget  av stortingskandidat Truls Olufsen-Mehus

Kloke ord, vel verdt å merke seg. 

 

 

 

Anonymkode: 8a00d...447

Ingen har vel noen gang trodd det har handlet om kjærlighet.

Anonymkode: b8c45...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Se der kom gørra ja. Jeg leste innlegget til KRF politikeren. Vanlig hatprat fra den kanten. Og du følger opp.

Anonymkode: 630a3...a60

Kan du sitere noe av hatpratet? Jeg må ha oversett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg håper da virkelig pride handler om ideologi og ikke kjærlighet. Pride-folkene har sin ideologi, KrF sin, ingen av dem er mer "naturlige" eller "normale" enn den andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drømmeautomat skrev (På 9.6.2021 den 10.03):

Jeg håper da virkelig pride handler om ideologi og ikke kjærlighet. Pride-folkene har sin ideologi, KrF sin, ingen av dem er mer "naturlige" eller "normale" enn den andre. 

Ja, men her var det snakk om skifte av ideologi. Eller utvidelse til noe mange ikke lenger klarer eller ønsker å identifisere seg med/være bekjent av.  

Anonymkode: 8a00d...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (3 timer siden):

FRI fortjener all den kritikk de kan få. 

👍

Anonymkode: 8a00d...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmeautomat
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men her var det snakk om skifte av ideologi. Eller utvidelse til noe mange ikke lenger klarer eller ønsker å identifisere seg med/være bekjent av.  

Sånn er det med ideologier, eller sagt på en annen måte: Enhver forestilling man har om verden er ideologi. Jeg identifiserer meg hverken med ideologien til Pride-folkene eller KrF, dermed er det ikke noe som truer min identitet/ideologi. Det kan være deilig å ta et skritt tilbake og la andre ideologer sloss seg imellom uten innblanding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
AnonymBruker skrev (På 8.6.2021 den 23.54):

 

Les debattinnlegget  av stortingskandidat Truls Olufsen-Mehus

Kloke ord, vel verdt å merke seg. 

 

 

 

Anonymkode: 8a00d...447

Hei

 

jeg leste artikkelen nå, fikk dårlig følelse...

har vokst opp i kristen konservativt miljø og skjønner retorikken.

selv har jeg vært veldig « motstander» av homofili, i hvert fall i teorien, og pga en teologi jeg tenkte veldig svart/hvitt på.

jeg endte til slutt opp som lykkelig og homofil, og jeg har vel enda ikke kommet over sjokket..

det å godta at jeg er homofil. Jeg som mente homofili var et resultat av et onde og ikke legning 

selv syns jeg pride er, « rart «

fargene på flagget er så stygt, musikken, toget, det er ting ved det som er så fjernt og fremmed og rart.

men jeg har forstått at mange homofile sliter med å identifisere seg med pride.

det er liksom littt sånn aya napa, å være homofil, er et ganske vanlig liv, som handler om det de fleste er opptatt av. 
 

å være homofil handler bare om å være tiltrukket mot sitt eget kjønn, festkulturen eller hva det er pride legger opp til, er fjernt for meg og jeg tror for de fleste homofile.

jeg identifiserer meg ikke med pride,

men mulig har pride en funksjon, men kun om de greier inkludere oss vanlige folk, 

og det har de ikke greid til nå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Madelenemie skrev (1 time siden):

Hei

 

jeg leste artikkelen nå, fikk dårlig følelse...

har vokst opp i kristen konservativt miljø og skjønner retorikken.

selv har jeg vært veldig « motstander» av homofili, i hvert fall i teorien, og pga en teologi jeg tenkte veldig svart/hvitt på.

jeg endte til slutt opp som lykkelig og homofil, og jeg har vel enda ikke kommet over sjokket..

det å godta at jeg er homofil. Jeg som mente homofili var et resultat av et onde og ikke legning 

selv syns jeg pride er, « rart «

fargene på flagget er så stygt, musikken, toget, det er ting ved det som er så fjernt og fremmed og rart.

men jeg har forstått at mange homofile sliter med å identifisere seg med pride.

det er liksom littt sånn aya napa, å være homofil, er et ganske vanlig liv, som handler om det de fleste er opptatt av. 
 

å være homofil handler bare om å være tiltrukket mot sitt eget kjønn, festkulturen eller hva det er pride legger opp til, er fjernt for meg og jeg tror for de fleste homofile.

jeg identifiserer meg ikke med pride,

men mulig har pride en funksjon, men kun om de greier inkludere oss vanlige folk, 

og det har de ikke greid til nå 

Ga forfatterens budskap deg dårlige følelser fordi det er en KrF-politiker som skriver dette? Det er mange som kjapt drar ned rullegardina så snart det er en kristen person som sier noe rundt disse tingene. Men dette kunne selvfølgelig ha vært skrevet av en ateist også, for det er ikke det religiøse som har fokus i teksten. Budskapet er nemlig det du selv oppsummerer ganske så fint her, og med det sier du deg jo enig i forfatterens syn.  

Synes forresten at det er bra at du har funnet din rette plass her i livet.

 

Anonymkode: 8a00d...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 23.35):

Ga forfatterens budskap deg dårlige følelser fordi det er en KrF-politiker som skriver dette? Det er mange som kjapt drar ned rullegardina så snart det er en kristen person som sier noe rundt disse tingene. Men dette kunne selvfølgelig ha vært skrevet av en ateist også, for det er ikke det religiøse som har fokus i teksten. Budskapet er nemlig det du selv oppsummerer ganske så fint her, og med det sier du deg jo enig i forfatterens syn.  

Synes forresten at det er bra at du har funnet din rette plass her i livet.

 

Anonymkode: 8a00d...447

Hei

 

selvfølgelig leser man annerledes når noe kommer fra konservative kristne, som man stadig møter fordømmelse og intoleranse fra.

men jeg leste og googlet nærmere, og ser han er ekstrem på mange måter. Jeg vet ikje så mye om bevegelsen FRI, så et poeng har han i at man selvsagt bør sette seg grundig inn i temaet, og det gjør ikke alle politikere heller.

men at FRI vil ha seksualleker i barnehagen og diverse annet han hevder, feks at man kan endre kjønn fortere enn å endre navn, det er tull!

for moro skyld prøvde jeg endre kjønn:-)

og det krever både eget skjema man må be om ,  og har behandlingstid:-) puh da ble jeg lettet, jeg er fortsatt dame:-)

endre navn er heldigvis lettere:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...