Gå til innhold

Samme regler for lesbiske venninner som gutter på overnatting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min datter er lett psykisk utviklingshemmet. Hun er over 18 år. To av hennes venninner har de siste årene gått ut med at de er lesbisk. De har ofte overnattet i løpet av oppveksten. Det som uroer meg er at de er så veldig pågående i sin tilnærming til min datter. Tar på henne , klenger og ligger tett oppå henne hvis de ser på TV ol. Hvis de er på overnatting havner de gjerne opp i sengen til min datter i løpet av natten selv om jeg har bedt de ligge på gjesterommet. Min datter er helt trygg på at hun er heterofil og synes det er ubehagelig og har sagt fra at hun liker gutter. Skal man i slike tilfeller sette samme grenser til lesbiske venninner som til gutter?. Mødrene virker helt uforstående til problemet, de er jo bare venninner mener de og synes dette er helt greit? 
 

Anonymkode: e8af6...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min datter er lett psykisk utviklingshemmet. Hun er over 18 år. To av hennes venninner har de siste årene gått ut med at de er lesbisk. De har ofte overnattet i løpet av oppveksten. Det som uroer meg er at de er så veldig pågående i sin tilnærming til min datter. Tar på henne , klenger og ligger tett oppå henne hvis de ser på TV ol. Hvis de er på overnatting havner de gjerne opp i sengen til min datter i løpet av natten selv om jeg har bedt de ligge på gjesterommet. Min datter er helt trygg på at hun er heterofil og synes det er ubehagelig og har sagt fra at hun liker gutter. Skal man i slike tilfeller sette samme grenser til lesbiske venninner som til gutter?. Mødrene virker helt uforstående til problemet, de er jo bare venninner mener de og synes dette er helt greit? 
 

Anonymkode: e8af6...f53

Jeg synes det avgjørende her er at din datter synes det er ubehagelig. Generelt sett så er en del av de unge jeg kjenner (både jenter og noen gutter), mye mer fysiske med hverandre enn tidligere generasjoner - men fortsatt så skal jo den enkeltes grenser respekteres. Jeg synes ikke verken legning eller kjønn skal være det utslagsgivende, men det at din datter ikke trives med så omfattende fysisk nærhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...