Gå til innhold

Når skal lavt blodtrykk behandles ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en tante med lavt blodtrykk. Hun må sitte og sove. Hun har besvimt og skadet seg. Det var ikke noe de kunne gjøre medisinsk, annet enn at hun fikk beskjed om å sove sittende. Vet ikke om dette er det eneste, eller om det var bare det eneste i hennes tilfelle. Jeg vet ikke hvor mye som regnes som veldig lavt.

 

Er du svimmel da? Har du besvimt? 

Anonymkode: ba6db...fc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (9 timer siden):

Mitt er på 95/65 nå. 55 år. 

Er ikke dette ekstremt lavt?

Mannen min fikk beskjed om at lavt blodtrykk ikke kunne behandles,  han ble oppfordret til å drikke mye farris (vann + salt) - men det er jo noen år siden nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hørt om noen som har fått lavt blodtrykk av å drikke mye Pepsi Max og måtte slutte med det. Gjelder det deg? 

Anonymkode: 1de73...9fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er lavere enn 90/60 regnes det som lavt. Men hvis du ikke har noen symptomer, er det ikke noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (9 timer siden):

Mitt er på 95/65 nå. 55 år. 

Er ikke dette ekstremt lavt?

Jeg har også lavt blodtrykk, tror det var på 100/70 ved siste måling, har aldri tenkt på det som et problem. Det synes ikke bedriftslegen heller; det er mye bedre enn høyt blodtrykk. Vet jeg lett kan bli svimmel om jeg reiser meg raskt, men det kan jeg leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger på rundt 100/65. Har ingen plager foruten at jeg iblant blir litt svimmel når jeg reiser meg brått. Slapp av - lavt blodtrykk er bare sunt og skal ikke behandles med mindre man har store plager av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Spør datteren din. 

Anonymkode: 9a3d4...e90

Ja, det kan jeg:) Det er fortsatt uvant for meg at jeg faktisk kan ringe henne, så tenker ikke på det en gang. Dol er det første jeg tenker på når jeg lurer på noe 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
frosken skrev (58 minutter siden):

Mannen min fikk beskjed om at lavt blodtrykk ikke kunne behandles,  han ble oppfordret til å drikke mye farris (vann + salt) - men det er jo noen år siden nå. 

Ok, sitter med vannflaske ved siden av meg nå. Jeg svetter jo så mye for tiden også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har en tante med lavt blodtrykk. Hun må sitte og sove. Hun har besvimt og skadet seg. Det var ikke noe de kunne gjøre medisinsk, annet enn at hun fikk beskjed om å sove sittende. Vet ikke om dette er det eneste, eller om det var bare det eneste i hennes tilfelle. Jeg vet ikke hvor mye som regnes som veldig lavt.

 

Er du svimmel da? Har du besvimt? 

Anonymkode: ba6db...fc7

Jeg besvimer ikke, men blir svimmel når jeg reiser meg opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg hadde 100/67 for noen måneder siden, da vi hadde helseundersøkelse på jobb. Det er jo lavt, men så lenge det ikke plager meg, er det ingen ulemper å ha lavt blodtrykk. Viktig å passe på å drikke mye væske, og passe på at en får i seg litt salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje skrev (1 time siden):

Jeg hadde 100/67 for noen måneder siden, da vi hadde helseundersøkelse på jobb. Det er jo lavt, men så lenge det ikke plager meg, er det ingen ulemper å ha lavt blodtrykk. Viktig å passe på å drikke mye væske, og passe på at en får i seg litt salt.

Ja bra med øl og chips 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har hørt om noen som har fått lavt blodtrykk av å drikke mye Pepsi Max og måtte slutte med det. Gjelder det deg? 

Anonymkode: 1de73...9fe

Ja så absolutt 😞 Men jeg stoppet med det et par dager før jeg oppdaget det lave blodtrykket. 

Samboeren og jeg har drukket veldig mye Pepsi max nå i coronatiden. Før var det bare i helgene, men det har sklidd helt ut, så vi har bestemt oss for å slutte med det.

Ps. Og nå fikk jeg veldig lyst på Pepsi max, da jeg leste dette.  Har blitt helt avhengig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (På 10.6.2021 den 8.52):

Har hørt om noen som har fått lavt blodtrykk av å drikke mye Pepsi Max og måtte slutte med det. Gjelder det deg? 

Anonymkode: 1de73...9fe

Fant ikke noe om dette på nettet? Jeg drikker mye pepsi max, kan jo prøve å kutte det ned eller ut å se om det hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Fant ikke noe om dette på nettet? Jeg drikker mye pepsi max, kan jo prøve å kutte det ned eller ut å se om det hjelper. 

Det er ikke bra å drikke mye lettbrus.

https://www.kk.no/livstil/drikker-du-lettbrus-hver-dag/67940775

Ny forskning viser at det øker risikoen for hjerte- og karsykdommer og slag.

 

Anonymkode: b74bf...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...