Gå til innhold

Når skal lavt blodtrykk behandles ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (1 time siden):

Takk. Det visste jeg ikke 😮 

Jeg ville ikke brukt KK som pålitelig kilde for sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
ISW skrev (1 minutt siden):

Jeg ville ikke brukt KK som pålitelig kilde for sånt. 

Ok. Legen sa ingenting om at jeg drakk mye pepsi max, og ikke fant jeg noe om det på nettet heller. Og her i huset drikker vi mye lettbrus så mulig det ikke er holdbart det der nei, da skulle jeg vel vært død for lenge siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok. Legen sa ingenting om at jeg drakk mye pepsi max, og ikke fant jeg noe om det på nettet heller. Og her i huset drikker vi mye lettbrus så mulig det ikke er holdbart det der nei, da skulle jeg vel vært død for lenge siden. 

Jeg skrev dette til deg i tråden om vektnedgang 2.juni:

Det er massevis av forvirrende påstander om lettbrus.

Her er en av de ferskeste artiklene om saken: https://diabeteswellness.no/nyheter-og-arrangementer/nyheter/neida-ronny-du-kan-trygt-drikke-lettbrus

De fleste seriøse artiklene er enige om at hvis lettbrus skal påvirke noe som helst, må man innta store mengder. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/fedmeekspert-om-ny-lettbrus-forskning-jeg-er-hundre-prosent-trygg-pa-at-lettbrus-ikke-er-farlig/s/12-95-3423436369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (3 minutter siden):

Jeg skrev dette til deg i tråden om vektnedgang 2.juni:

Det er massevis av forvirrende påstander om lettbrus.

Her er en av de ferskeste artiklene om saken: https://diabeteswellness.no/nyheter-og-arrangementer/nyheter/neida-ronny-du-kan-trygt-drikke-lettbrus

De fleste seriøse artiklene er enige om at hvis lettbrus skal påvirke noe som helst, må man innta store mengder. 

https://www.nettavisen.no/livsstil/fedmeekspert-om-ny-lettbrus-forskning-jeg-er-hundre-prosent-trygg-pa-at-lettbrus-ikke-er-farlig/s/12-95-3423436369

Ok, det var veldig greit å lese igjen så takk for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ofte rundt 95/60 på morgenen. Det er det normale for meg. Når jeg har vært på sykehus så har de drevet og sjekket blodprøver og slikt pga trykket, men så ser de som jeg selv sier, at det er normalt for meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er nok ikke det beste rådet, men er man glad i (ekte) lakris som meg trenger man i hvert fall ikke tenke på blodtrykket hvis det er lavt, og man har lyst til å kose seg litt. Har jeg hørt. 

Anonymkode: 27ef5...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er nok ikke det beste rådet, men er man glad i (ekte) lakris som meg trenger man i hvert fall ikke tenke på blodtrykket hvis det er lavt, og man har lyst til å kose seg litt. Har jeg hørt. 

Anonymkode: 27ef5...93f

Det passer meg bra 😁 Jeg elsker lakris!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er nok ikke det beste rådet, men er man glad i (ekte) lakris som meg trenger man i hvert fall ikke tenke på blodtrykket hvis det er lavt, og man har lyst til å kose seg litt. Har jeg hørt. 

Anonymkode: 27ef5...93f

Jeg mener å ha hørt at lakris ikke er det beste med tanke på kolesterolnivået.

Men jeg liker ikke lakris, og jeg kan huske feil. Dessuten er det jo mange som ikke har problemer med høyt kolesterol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
laban skrev (1 time siden):

Jeg mener å ha hørt at lakris ikke er det beste med tanke på kolesterolnivået.

Men jeg liker ikke lakris, og jeg kan huske feil. Dessuten er det jo mange som ikke har problemer med høyt kolesterol.

Jeg spiser nok mer lakris enn gjennomsnittet, og har normalt kolesterol (både av det gode og av det dårlige - husker ikke hva det heter og nivå). Men jeg skal ikke akkumulere min erfaring til noe på gruppenivå altså 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
stjernestøv skrev (2 timer siden):

Hvor finner jeg lakris uten sukker? 

der de selger dent. DVS 90% av dagligvare butikkene i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Worrisome Plenty skrev (10 minutter siden):

der de selger dent. DVS 90% av dagligvare butikkene i norge.

Ok. Jeg bestilte noe lakris på nettet jeg nå, håper det hjelper da. Blir litt gal av det her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok. Jeg bestilte noe lakris på nettet jeg nå, håper det hjelper da. Blir litt gal av det her. 

Det må være fryktelig å ha så mye stress med små vanlige symptomer. Jeg synes heller du skal diskutere dette med lege, som antakelig vil si at det lave blodtrykket ditt ikke er farlig på noen måte. Å måle mange ganger om dagen har ingen ting for seg, det skaper bare stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Ekstra skrev (19 minutter siden):

Det må være fryktelig å ha så mye stress med små vanlige symptomer. Jeg synes heller du skal diskutere dette med lege, som antakelig vil si at det lave blodtrykket ditt ikke er farlig på noen måte. Å måle mange ganger om dagen har ingen ting for seg, det skaper bare stress.

Ja jeg føler meg veldig stresset hele tiden og musklene spenner seg over alt så må ta paracet, jeg skulle jo få en legetime men har ikke hørt noe jeg. Og migrene sliter jeg med i tillegg, tør bare å gå en liten tur for jeg må være nær hjemme og må ha følge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
stjernestøv skrev (3 timer siden):

Ja jeg føler meg veldig stresset hele tiden og musklene spenner seg over alt så må ta paracet, jeg skulle jo få en legetime men har ikke hørt noe jeg. Og migrene sliter jeg med i tillegg, tør bare å gå en liten tur for jeg må være nær hjemme og må ha følge. 

Det var ikke meningen at innlegget mitt skulle skape så mye stress hos deg. Jeg har hørt at litt lavt blodtrykk bare er sunt, men jeg synes mitt var  veldig lavt. Derfor lurte jeg på hvor lavt det kan være før det er for lavt. 

I ettertid spurte jeg en lege. Legen sier at hun har like lavt blodtrykk selv og at det ikke er noe å stresse med . Det ligger i genene våre.

Når legen tar det med ro, trenger ikke du og jeg å stresse oss opp over det heller :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Det var ikke meningen at innlegget mitt skulle skape så mye stress hos deg. Jeg har hørt at litt lavt blodtrykk bare er sunt, men jeg synes mitt var  veldig lavt. Derfor lurte jeg på hvor lavt det kan være før det er for lavt. 

I ettertid spurte jeg en lege. Legen sier at hun har like lavt blodtrykk selv og at det ikke er noe å stresse med . Det ligger i genene vår. 

Når legen tar det med ro, trenger ikke du og jeg å stresse oss opp over det heller :)

Og jeg pleier jo ha enda lavere blodtrykk 😮 

Men takk, nå ble jeg litt betrygget av svaret ditt :)  Har jo tenkt på hjertefeil osv, og de støttestrømpene hjelper jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (11 minutter siden):

Legen sier at hun har like lavt blodtrykk selv og at det ikke er noe å stresse med . Det ligger i genene våre.

Stemmer. Jeg har arvet min fars lave blodtrykk. Det ble oppdaget da jeg var gravid første gangen, da måles det jo ofte.

Jeg måler det aldri selv, tenker ikke på det og merker ingenting til det. 

Faren min ble nesten 97 år. Han levde riktignok med pacemaker de siste 15 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
kupton skrev (1 time siden):

Når det gir alvorlige symptomer - vanligvis svimmelhet, spesielt når en reiser seg.

Ja, hvis man faller i bakken av det, så skjønner jeg at det er alvorlig. 

Jeg må ofte stoppe opp og vente til det går over, når jeg reiser meg opp, men jeg har ikke besvimt. Jeg får tåkesyn. 

Har begynt med vannflaske ved siden av meg når jeg jobber nå for å prøve forebygge. Det hender det begynner å danse fluer foran øynene, slik at det blir vanskelig å se hva som står på skjermen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (58 minutter siden):

Ja, hvis man faller i bakken av det, så skjønner jeg at det er alvorlig. 

Jeg må ofte stoppe opp og vente til det går over, når jeg reiser meg opp, men jeg har ikke besvimt. Jeg får tåkesyn. 

Har begynt med vannflaske ved siden av meg når jeg jobber nå for å prøve forebygge. Det hender det begynner å danse fluer foran øynene, slik at det blir vanskelig å se hva som står på skjermen også. 

Som jeg støtt og stadig prøver å lære min demente far: 😊

Det verste du gjør når du får blodtrykksfall er å bare bli stående. Da renner blodet ned i beina dine og presses ikke tilbake til hjertet (venene har ikke blodtrykk og er avhengig av muskelbevegelser for å overvinne tyngdekraften. Hvis du beveger deg litt, returnerer blodet til hjertet og bidrar til å stabilisere blodtrykket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...