Gå til innhold

Er det hårreisende å ikke ønske å få "hjem" IS kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Refser Norges syn på IS-kvinner – VG

 

Jeg personlig synes det er helt greit de ikke får komme tilbake. I noen tilfeller har vi sikkert ikke noe valg, dersom de kommer av seg selv, og er statsborgere. Jeg synes overhodet ikke noe synd på disse som dro og joina IS. Den eventuelle straffen de vil få, er så liten att det er latterlig. Vi snakker om folk som har støttet aktivt ett regime som har torturert, drevet etnisk religiøs rensning osv. Dette ville være som å ta i mot frontkjempere etter krigen, bare att de i tillegg til å hate kommunister, hater oss også. IS var en rasistisk organisasjon. Ja, når man kan kalle de som er skeptisk til muslimer for rasister, kan man kalle de som er skeptisk til ikke-muslimer for det samme. Såppass fair må det være. 

Anonymkode: 419cf...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Refser Norges syn på IS-kvinner – VG

 

Jeg personlig synes det er helt greit de ikke får komme tilbake. I noen tilfeller har vi sikkert ikke noe valg, dersom de kommer av seg selv, og er statsborgere. Jeg synes overhodet ikke noe synd på disse som dro og joina IS. Den eventuelle straffen de vil få, er så liten att det er latterlig. Vi snakker om folk som har støttet aktivt ett regime som har torturert, drevet etnisk religiøs rensning osv. Dette ville være som å ta i mot frontkjempere etter krigen, bare att de i tillegg til å hate kommunister, hater oss også. IS var en rasistisk organisasjon. Ja, når man kan kalle de som er skeptisk til muslimer for rasister, kan man kalle de som er skeptisk til ikke-muslimer for det samme. Såppass fair må det være. 

Anonymkode: 419cf...ae7

Jeg synes vi har en forpliktelse til å la dem komme hjem, så får de sin straff her. Jeg har lite sans for straffeløsninger som er permanente for andre enn de aller verste krigsforbryterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (9 minutter siden):

Jeg synes vi har en forpliktelse til å la dem komme hjem, så får de sin straff her. Jeg har lite sans for straffeløsninger som er permanente for andre enn de aller verste krigsforbryterne.

Enig. Og her er det jo også barn med i bilde. Skal de bli straffet for noe foreldrene har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

De voksne kvinnene bryr jeg meg ikke så veldig om, men hvis de har barn har vi en plikt til å hjelpe. De er uskyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke hårreisende. Jeg har veldig blandede følelser, men under veldig sterk tvil heller jeg mot at vi bør ta dem hjem.

Unntaket er kanskje de som fortsatt står hardt på IS ideologien. Et sted får grensa gå for hvem man skal synes synd på. De kan eventuelt dømmes til evig forvaring i Norge så barna blir reddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samfunnet og verden sine utfall handler om incentiver. En kan selvsagt si at det er "urettferdig" at barn blir straffet (eller belønnet) for sine foreldres handlinger, det er det jo. Men mye av grunnen til at foreldre gjør som de gjør, være seg bry seg om å jobbe hardt, bry seg om at skolen har ting på stell, bryr seg om nabolaget og ordner opp i problemer der, bryr seg om samfunnet generelt, er fordi de ønsker det beste for sine barn.

Hvis du så sier til en forelder, det spiller ingen rolle om du driter i nabolaget, driter i samfunnet, slakter vantro, innfører sharia etc så nabolaget blir en krigssone, vi skal uansett sørge for at barna dine for en flott oppvekst, så ødelegger du incentivstrukturen og samfunnet kollapser.

Hvorfor skal en person gjøre en god ting, om en får like stor belønning dersom de gjør en dårlig ting?

Dette er hovedproblemet med sosialismen/feminismen/kommunismen/. Feminister f.eks ELSKER å hjelpe islamister, de ser på dem som ofre for et rasistisk samfunn, om noen holder en demonstrasjon mot islam f.eks så kommer feministene frem og er rasende hvordan våger dere å straffe folk for dårlige handlinger/holdninger, vi må belønne dem for sine dårlige handlinger pga mangfold er bra. Feminister bryr seg altså mer om å belønne negative avvikende handlinger og holdninger til bla.a kvinner, enn å jobbe for kvinners friheter i samfunnet. De har incentivstrukturen helt feil, og da vil utfallet bli helt feil for dem. Feministene er de som bør skrike høyest ut mot islam, det er DE som burde stå på scenen og si at de ikke ønsker islam her, men de forstår ikke greia og hvor dumme de er, så de jobber for det motsatte. :P 

 

Det er standard barneoppdragelse. Belønner du dårlig oppførsel, får du mer dårlig oppførsel. Belønner du god oppførsel, får du mer god oppførsel. Det er ikke rakettforskning. Og ja naturen og verden er urettferdig og et ondt sted. Og ja om jeg var Gud ville jeg skapt et samfunn hvor folks hjerner virket på en annen måte slik at vi slapp slike problemer. Og snart er jeg vel gud også siden alle kan definere seg selv som hva som helst tydeligvis, men det er en annen sak. Enn så lenge må islamister avskrekkes fra å starte sine baser i Norge, dessverre.

Anonymkode: ef76a...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (52 minutter siden):

Jeg synes vi har en forpliktelse til å la dem komme hjem, så får de sin straff her. Jeg har lite sans for straffeløsninger som er permanente for andre enn de aller verste krigsforbryterne.

Så du synes det er greit å velkomne hjem de som har vært med i en terrororganisasjon? Du er jaggu liberal, slike holdninger blir vestens fall. Det verste er vel att du er stolt av ditt liberale syn på saken.  Ser du ikke ironien i å bry seg om noen som sikkert synes du er en kafir gris? Som etter deres syn skal brenne i det islamske helvete?

Dette blir som å synes synd på nazister etter krigen. Bare att det er enda verre, fordi de hater deg og alt du ellers står for. Er det kristen kultur som taler her? Vende det andre kinn til? Bare i en overført sekulær betydning?

Anonymkode: 419cf...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Refser Norges syn på IS-kvinner – VG

 

Jeg personlig synes det er helt greit de ikke får komme tilbake. I noen tilfeller har vi sikkert ikke noe valg, dersom de kommer av seg selv, og er statsborgere. Jeg synes overhodet ikke noe synd på disse som dro og joina IS. Den eventuelle straffen de vil få, er så liten att det er latterlig. Vi snakker om folk som har støttet aktivt ett regime som har torturert, drevet etnisk religiøs rensning osv. Dette ville være som å ta i mot frontkjempere etter krigen, bare att de i tillegg til å hate kommunister, hater oss også. IS var en rasistisk organisasjon. Ja, når man kan kalle de som er skeptisk til muslimer for rasister, kan man kalle de som er skeptisk til ikke-muslimer for det samme. Såppass fair må det være. 

Anonymkode: 419cf...ae7

De er ikke bare norske statsborgere, de har barn som er det.  Noen av dem var også under 18 år da de dro, og defineres da som barn ifølge norsk lov.  Barna må få lov å ha med seg mødrene sine.  Noe annet ville være tortur.

Selvfølgelig er etnisk rensing rasisme.  Rasisme betyr å være mot andre raser.  Etter Holocaust har vi omdefinert synet på raser og rasisme.  Vi bruker ikke ordet rase lenger, men etnisk gruppe har overtatt for det som før ble kalt rase.  Samene må f.eks. kalles etnisk norske, men det tror jeg sitter langt inne hos mange.

Anonymkode: 9da33...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så du synes det er greit å velkomne hjem de som har vært med i en terrororganisasjon? Du er jaggu liberal, slike holdninger blir vestens fall. Det verste er vel att du er stolt av ditt liberale syn på saken.  Ser du ikke ironien i å bry seg om noen som sikkert synes du er en kafir gris? Som etter deres syn skal brenne i det islamske helvete?

Dette blir som å synes synd på nazister etter krigen. Bare att det er enda verre, fordi de hater deg og alt du ellers står for. Er det kristen kultur som taler her? Vende det andre kinn til? Bare i en overført sekulær betydning?

Anonymkode: 419cf...ae7

Nazister visste ikke om alt som foregikk før etter krigen.  Hvis resultatet av krigen hadde blitt noe annet hadde synet på nazistene blitt noe annet også.  Krigen handlet ikke om utryddelse av menneskeraser i utgangspunktet, men da det ble kjent at det var det som Hitler og co, hadde drevet med så var det sjokk for hele verden og det er det som står etter.

Om noen synes jeg er en kafir gris så bryr jeg meg fint lite om det.  Om jeg skal brenne i islamsk eller kristent helvete bryr jeg meg lite om også da jeg ikke tror på helvete selv.

Disse menneskene bør hentes hjem og få sin straff i Norge.  Barna er uskyldige og skal ikke trenge å leve i et jordisk helvete.  Jeg er stolt av mitt menneskesyn som er forankret i norske verdier.

Anonymkode: 9da33...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
slabbedask skrev (21 minutter siden):

Nei, de kan bli der de er.

Å la dem bli hvor de er går ikke når de har barn som er uskyldige.

Anonymkode: 9da33...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (42 minutter siden):

Enig. Og her er det jo også barn med i bilde. Skal de bli straffet for noe foreldrene har gjort?

Alle barna i alle fattige land i verden blir jo straffet ved at vi nekter å la dem komme til Norge da, er jo ikke barna sin skyld at de ble født der borte under elendige forhold.

Men, en må prioritere sine resurser, og hva du prioriterer sier alt om hva du står for som person. Kan ikke få i pose og sekk. Hva en velger å prioritere sier mye om ens karakter. Viktig å tenke seg godt om før en avgjør sine prioriteringer.

Anonymkode: ef76a...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Så du synes det er greit å velkomne hjem de som har vært med i en terrororganisasjon? Du er jaggu liberal, slike holdninger blir vestens fall. Det verste er vel att du er stolt av ditt liberale syn på saken.  Ser du ikke ironien i å bry seg om noen som sikkert synes du er en kafir gris? Som etter deres syn skal brenne i det islamske helvete?

Dette blir som å synes synd på nazister etter krigen. Bare att det er enda verre, fordi de hater deg og alt du ellers står for. Er det kristen kultur som taler her? Vende det andre kinn til? Bare i en overført sekulær betydning?

Anonymkode: 419cf...ae7

Du har en tone som gjør det lite fristende å svare. Det handler ikke om å ønske dem velkommen hjem eller å bry seg om dem som personer, men om et ansvar jeg synes vi som samfunn har. De skal få sin straff, og jeg synes ikke den skal være mild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Å la dem bli hvor de er går ikke når de har barn som er uskyldige.

Anonymkode: 9da33...b18

Barna kan hentes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (2 minutter siden):

Du har en tone som gjør det lite fristende å svare. Det handler ikke om å ønske dem velkommen hjem eller å bry seg om dem som personer, men om et ansvar jeg synes vi som samfunn har. De skal få sin straff, og jeg synes ikke den skal være mild.

Så vi som ikke ønsker de hjem, vi er ikke en del av dette samfunnet vi da? Eller setter du reglene for samfunnet? Jeg tviler særlig mange ønsker å la de komme hjem. Jeg synes for øvrig jeg svarte respektfullt. 

 

Barna kan få komme hjem, men ikke mødrene i mitt syn. Men uansett hva som skjer, så er det mange som kunne trenge beskyttelse i Norge. Og folk som fortjener det mye mer enn disse totalitærreligiøse folkene. Jeg mener ikke alt kan tilgis. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal være så overbærende mot folk som åpenbart hater Norge, og Nordmenn. Vi var mål for disse utskuddene. Jeg synes for øvrig det var dårlig etikette av deg å klage på "tonen" min. Vil du ikke svare så la vær. Du trenger ikke være nedlatende. Det er frivillig å delta i debatten.

Anonymkode: 419cf...ae7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så vi som ikke ønsker de hjem, vi er ikke en del av dette samfunnet vi da? Eller setter du reglene for samfunnet? Jeg tviler særlig mange ønsker å la de komme hjem. Jeg synes for øvrig jeg svarte respektfullt. 

 

Barna kan få komme hjem, men ikke mødrene i mitt syn. Men uansett hva som skjer, så er det mange som kunne trenge beskyttelse i Norge. Og folk som fortjener det mye mer enn disse totalitærreligiøse folkene. Jeg mener ikke alt kan tilgis. Og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal være så overbærende mot folk som åpenbart hater Norge, og Nordmenn. Vi var mål for disse utskuddene. Jeg synes for øvrig det var dårlig etikette av deg å klage på "tonen" min. Vil du ikke svare så la vær. Du trenger ikke være nedlatende. Det er frivillig å delta i debatten.

Anonymkode: 419cf...ae7

Her er det snakk om norske statsborgere, ikke asylsøkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...