Gå til innhold

Hva bruker du tiden din på? Hobbyer, fritid, annet...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva bruker du tiden din på? 

Selv bruker jeg en del tid på forumet her og ett par andre forum. Ellers er jeg veldig glad i pinterest og det å lage ulike inspirasjons mapper. Utenom det liker jeg å trene, fotografere og gå turer. Prøver også å sette av en del tid til å lage ordentlig mat. På kveldstid ser jeg for det meste på serier eller leser bøker. 

Anonymkode: 8b7b5...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva bruker du tiden din på? 

Selv bruker jeg en del tid på forumet her og ett par andre forum. Ellers er jeg veldig glad i pinterest og det å lage ulike inspirasjons mapper. Utenom det liker jeg å trene, fotografere og gå turer. Prøver også å sette av en del tid til å lage ordentlig mat. På kveldstid ser jeg for det meste på serier eller leser bøker. 

Anonymkode: 8b7b5...ee4

Jeg har alltid noe å pusle med og kjeder meg aldri. Potteplantene mine, samler på noen gamle norske dukker som det er interessant å finne ut mer om og sy tidsriktig tøy til, sy ting og klær til meg selv og familien, pusle med postkortsamlingen, finne nye lavkarbooppskrifter, lese bøker, sulle på nettet, være med mannen eller ungene, gå tur, være i naturen, holde på i hagen og nå holder vi også på å bygge drivhus!

Er det noen som har fritid å selge? ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Henger på forum, ser på Tise og Finn, selger ting selv, vasker når jeg må, kroppspleie, ser på ledige stillinger, Duolingo, gå tur, oppdage ny musikk, lager mat, drikke kaffe, bekymre meg for fremtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus

Sover mye,henger på forum, trener noen ganger i uka, lager mat og liker å prøve ut nye retter fra forskjellige land, gamer, ser på tv serier. Tidligere tegnet jeg mye men det ble lagt på hylla så kanskje på tide å ta det frem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en jobb som tar mye av min våkne tid, og skulle gjerne hatt mer tid til noen av mine favorittsysler som turer på ski og til fots, trening og yoga, reiser i inn- og utland og ikke minst lesing av ulike typer litteratur, samt diverse utstillinger og konserter med mer. Skulle gjerne også hatt både tid og overskudd til noen å gjenoppta noen kunstneriske hobbier, det står på lista. Som det er nå går det en del tid til både surfing på nett og TV, skulle gjerne byttet det med noe mer givende, men trenger jo å kople av også.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det blir mye sofapotetings på meg. Tv-titting (netflix, HBO), hører mye på musikk. Før gikk jeg 30 minutter hver dag, men nå har jeg noe revmatisme i kroppen, og trening straffer seg hardt. Håper de kan få bukt med dette på en enkel måte borte på Revmatisk poliklinikk.

 

 

Anonymkode: 479a2...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går tur og trener en god del. Det er noe av det viktigste i hverdagen min av ting jeg gjør, men det utgår en stund framover. Er på forum, strikker litt, ser på serie. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber fulltid, er glad i å lese, strikke, se på serier og filmer.  Veldig glad i å gå på konserter og teater og delta i politisk arbeid.  Jeg bruker for mye tid på å sulle rundt på nettet, men det er godt noen ganger når jeg vil slappe av og ikke gjøre noe som helst.

Anonymkode: 847d2...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fjellturer og turer i skog og mark 4-7 ganger i uka, alltid et prosjekt i huset, er støttekontakt 1 gang i uka, trener med hunden og går egne turer med han (beregnet til rasen), bruker tid med min datter - vi finner på mye sammen, er sosial med familie og venner, maler bilder, fotograferer. Kjører kveldsturer og trener hjemme tre ganger i uka.

Har en lederjobb som tar mye av min tid. Prøver og å finne tid til sosiale ting med de ansatte innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
90tallsbarn skrev (15 timer siden):

Henger på forum, ser på Tise og Finn, selger ting selv, vasker når jeg må, kroppspleie, ser på ledige stillinger, Duolingo, gå tur, oppdage ny musikk, lager mat, drikke kaffe, bekymre meg for fremtiden

Hva slags språk lærer du deg på Duolingo? Jeg oppdaget den appen for noen år siden da vi skulle på ferie til Tyskland. Syntes det var SÅ gøy! Lærte meg faktisk ganske mye, og klarte å prate litt enkelt og også forstå enkle skilt og enkle setninger. Har også brukt det når vi skulle til Italia. Gøy med språk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg bruker altfor mye tid på DOL og på FB! Prøver å tvinge meg selv til å la mobilen ligge, men det er virkelig blitt en avhengighet.

Jeg liker å strikke og å lese, og jeg bruker det faktisk litt som en øvelse på å la mobilen ligge, fordi det går ikke an å strikke eller lese mens en surfer på mobilen - og jeg vet jo at jeg liker strikking og lesing, så da må jeg prioritere 🙂 

Ellers er jeg glad i å gå tur, pusle rundt i hagen, være med på diverse aktiviteter i kirka, synge i kor (dessverre koronapause nå), gå på konserter i normaltid. Har mann og voksne unger rundt meg, og er bevisst på at jeg trenger litt egentid, altså uten prating innimellom, ikke alltid lett å få det til, men i badekaret har jeg fred og ro 😄 Og å holdt jeg på å glemme at jeg startet jo opp med treningssenter i vinter. Måtte slutte pga korona, men når jeg får tatt vaksinen, skal jeg begynne igjen. Gleder meg veldig til det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
påskelilje skrev (15 minutter siden):

Hva slags språk lærer du deg på Duolingo? Jeg oppdaget den appen for noen år siden da vi skulle på ferie til Tyskland. Syntes det var SÅ gøy! Lærte meg faktisk ganske mye, og klarte å prate litt enkelt og også forstå enkle skilt og enkle setninger. Har også brukt det når vi skulle til Italia. Gøy med språk!

Tror du da? 😛 Jeg tør ikke si det høyt en gang irl, for folk kan skjønne at jeg er hun på forum. Jeg ser bare ingen vits å slutte siden jeg er i gang. 
Kunne kanskje heller valgt  italiensk, fransk, forbedret tysken eller tatt polsk eller russisk. Så vidt jeg har startet på gresk og. Jaja... meg i et nøtteskall. Flere planer, ikke ork til å liksom virkelig jobbe mot det. Ser liksom ikke hvorfor jeg skal. Er bare fordi jeg kanskje en dag trenger de og vil da ikke lenger virke så dum for andre. Men jeg har ingen kjæreste eller skal flytte til noen av landene nå, men har ofte angret på at jeg ikke kunne flere språk. 
Og blir alltid så imponert over de som kan 3 eller flere, men disse har ofte en forelder fra noen av landene også. Synes likevel det er så standard å bare kunne engelsk og norsk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Tror du da? 😛 Jeg tør ikke si det høyt en gang irl, for folk kan skjønne at jeg er hun på forum. Jeg ser bare ingen vits å slutte siden jeg er i gang. 
Kunne kanskje heller valgt  italiensk, fransk, forbedret tysken eller tatt polsk eller russisk. Så vidt jeg har startet på gresk og. Jaja... meg i et nøtteskall. Flere planer, ikke ork til å liksom virkelig jobbe mot det. Ser liksom ikke hvorfor jeg skal. Er bare fordi jeg kanskje en dag trenger de og vil da ikke lenger virke så dum for andre. Men jeg har ingen kjæreste eller skal flytte til noen av landene nå, men har ofte angret på at jeg ikke kunne flere språk. 
Og blir alltid så imponert over de som kan 3 eller flere, men disse har ofte en forelder fra noen av landene også. Synes likevel det er så standard å bare kunne engelsk og norsk.. 

Jeg har også prøvde meg på en del språk via både kveldskurs og Lingafonkurs (i gamle dager da :-D) - så jeg kan både bittelitt, middels og en del av både tysk, italiensk, russisk, islandsk, et afrikansk språk, latin, spansk, + engelsk og fransk 😄 jeg sveiper innom sånt når jeg blir engasjert, men så reiser jeg såpass lite og sjelden at jeg sjelden får praktisert det. Men det er moro å kunne lese skilt jeg ser på TV når det er noe fra Russland, eller forstå mer enn de fleste gjør når vi synger sanger i koret på latin - og ikke minst forstå sammenhengen mellom ord i ulike språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
påskelilje skrev (2 timer siden):

Jeg har også prøvde meg på en del språk via både kveldskurs og Lingafonkurs (i gamle dager da :-D) - så jeg kan både bittelitt, middels og en del av både tysk, italiensk, russisk, islandsk, et afrikansk språk, latin, spansk, + engelsk og fransk 😄 jeg sveiper innom sånt når jeg blir engasjert, men så reiser jeg såpass lite og sjelden at jeg sjelden får praktisert det. Men det er moro å kunne lese skilt jeg ser på TV når det er noe fra Russland, eller forstå mer enn de fleste gjør når vi synger sanger i koret på latin - og ikke minst forstå sammenhengen mellom ord i ulike språk.

Tenker det er lettest å holde seg til ett språk, Max 2 om gangen. Har oppdaget hvordan det setter seg i underbevisstheten, selv om du ikke er motivert og bare tar 5 min noen dager så setter det seg faktisk senere likevel. Tenker det kanskje er det samme med tankene våre da? 
Men så er det det å klare å bruke språket da. Prøve å prate uten å bruke duo og slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...