Gå til innhold

143 kroner for en 20 pakning røyk???


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty
cilie skrev (2 timer siden):

Ja, det der er jo en egen debatt. Frihetsberøvelse er straffen, og så har vi en humanistisk tilnærming utover det her i Norge. Jeg tenker det er lurt med god standard på omgivelser, utdanning og helsetilbud. Jeg forstår imidlertid at mange finner dette veldig provoserende. Jeg ser bare ikke noe annet alternativ. 

Alternativet er strengere straffer for gjengangere.

 

I dag i aftenposten kunne vi lese om ungdommer som var med i en massevoldtekt få 60 dager fengsel. Ikke veldig humant mot hun 15 års gamle jenta som ble voldtatt, att de verste fikk 60 dagers fengsel, mens de som "bare holdt henne" fikk samfunnsstraff, DVS att de må plukke søppel. Ja, dette blir dempet av media, selv hadde jeg ikke  hørt om det før noen av Norges mest omdiskuterte politikere skrev en kronikk. 

Tror du straffen virket avskrekkende? Jeg tenker att for opportunistiske sadistiske   psykopatspirer så er dette veldig skummelt NOT!

Når skal folk innse at det er ikke noen kur mot psykopati. Ikke ved human behandling og ikke ved streng behandling. Psykopati kan ikke kureres, med mindre mann vil. Og ettersom psykopater mangler skam og skyldfølelse er det samfunnet som må beskyttes, ikke den kriminelle. Man blir ikke ett snilt og redelig menneske senere i livet når man begynner å vise grove antisosiale trekk som ungdom. 

 

Søppelplukking som straff for å ha gjengvoldtatt en ung jente? Forkastelig. (aftenposten.no)

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...