Gå til innhold

Noen som vet hva dette kan være?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv skrev (33 minutter siden):

Takk for forståelsen, det er veldig skremmende. Ja jeg sover om nettene men er veldig tidlig oppe. Er takknemlig hvis noen vil be for meg. 

Vet FACT at du føler deg såpass dårlig nå? Synes du kan ringe deg i morgen tidlig og si at du føler deg betydelig dårligere enn til vanlig. 

Jeg synes det var veldig fint at du prøvde å trene i går. Selv om det ikke gikk akkurat da, så er det sånn vilje du trenger for å klare å trene i fremtiden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
frosken skrev (40 minutter siden):

Vet FACT at du føler deg såpass dårlig nå? Synes du kan ringe deg i morgen tidlig og si at du føler deg betydelig dårligere enn til vanlig. 

Jeg synes det var veldig fint at du prøvde å trene i går. Selv om det ikke gikk akkurat da, så er det sånn vilje du trenger for å klare å trene i fremtiden:-)

Fact tror jeg er bedre de pga risperdal,men er nok ikke det. Siste dagen haans på jobb i morgen,kan jo sende en melding. Vet ikke om jeg tør å trene mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Fact tror jeg er bedre de pga risperdal,men er nok ikke det. Siste dagen haans på jobb i morgen,kan jo sende en melding. Vet ikke om jeg tør å trene mer. 

Selv om primærsykepleieren din skal i ferie, så finnes det jo flere i FACT som kan hjelpe deg. Jeg synes du skal sende melding og si at du ikke har følt deg så dårlig på mange år. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva jeg kan si, men håper det blir bedre for deg snart. Veldig synd at du plages sånn for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da, Stjernestøv. Dette var ikke kjekt å lese. Jeg håper du får kontaktet FACT i dag, for du kan ikke ha det slik som dette gjennom helgen. Men, vet du? Kjempe bra at du faktisk ønsket å trene på tross av at du føler deg i så dårlig form om dagen! Det har du god grunn for å klappe deg selv fornøyd på skulderen over! :)

Jeg vet ikke hvordan du puster når du trener, men om du f.eks. puster litt raskt bare med øverste del  av magen, om du  eksempelvis er stresset eller redd/engstelig for noe, kan det i seg føre til svimmelhet.

Kan det være du kan ha nytte av noe av det som står i denne artikkelen fra Norsk Helseinformatikk, "Pust og pusteteknikk"?

Her er et lite avsnitt som beskriver én av teknikkene for å stresse ned uansett hvilken situasjon du er i: "Binder forteller at det er gjort forskning på langsom pust. Det er en måte å roe ned pusten på.
Et eksempel på langsom pust er en metode som har fått endel opperksomhet: den såkalte 4-7-8-teknikken. Den er utviklet av den amerikanske legen Andrew Weil. Teknikken er inspirert av både yoga og meditasjon og går enkelt forklart ut på at du i trinn én puster inn gjennom nesen (med munnen lukket) mens du teller til 4. Deretter holder du pusten mens du teller til 7. Tredje trinn er å puste ut gjennom munnen mens du teller til 8. Dette skal gjentas fire ganger.
Denne teknikken skal kunne brukes i mange sammenhenger, til avslapning redusere stress, til innsovning osv.
- Slik jeg ser det, er dette en fin metode. Jeg kjenner ikke til forskning som direkte omhandler denne teknikken. Men metoden handler om å puste rolig og puste med magen. Det er mange veier til dette, og denne er en av dem, sier Binder."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (10 timer siden):

Selv om primærsykepleieren din skal i ferie, så finnes det jo flere i FACT som kan hjelpe deg. Jeg synes du skal sende melding og si at du ikke har følt deg så dårlig på mange år. 

 

Har jo skrevet det før og da fikk jeg risperdal, snakket jo med psykiater og. Vet ikke om de tror meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Glitter skrev (9 timer siden):

Vet ikke hva jeg kan si, men håper det blir bedre for deg snart. Veldig synd at du plages sånn for tiden. 

Takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Eva Sofie skrev (2 timer siden):

Huff da, Stjernestøv. Dette var ikke kjekt å lese. Jeg håper du får kontaktet FACT i dag, for du kan ikke ha det slik som dette gjennom helgen. Men, vet du? Kjempe bra at du faktisk ønsket å trene på tross av at du føler deg i så dårlig form om dagen! Det har du god grunn for å klappe deg selv fornøyd på skulderen over! :)

Jeg vet ikke hvordan du puster når du trener, men om du f.eks. puster litt raskt bare med øverste del  av magen, om du  eksempelvis er stresset eller redd/engstelig for noe, kan det i seg føre til svimmelhet.

Kan det være du kan ha nytte av noe av det som står i denne artikkelen fra Norsk Helseinformatikk, "Pust og pusteteknikk"?

Her er et lite avsnitt som beskriver én av teknikkene for å stresse ned uansett hvilken situasjon du er i: "Binder forteller at det er gjort forskning på langsom pust. Det er en måte å roe ned pusten på.
Et eksempel på langsom pust er en metode som har fått endel opperksomhet: den såkalte 4-7-8-teknikken. Den er utviklet av den amerikanske legen Andrew Weil. Teknikken er inspirert av både yoga og meditasjon og går enkelt forklart ut på at du i trinn én puster inn gjennom nesen (med munnen lukket) mens du teller til 4. Deretter holder du pusten mens du teller til 7. Tredje trinn er å puste ut gjennom munnen mens du teller til 8. Dette skal gjentas fire ganger.
Denne teknikken skal kunne brukes i mange sammenhenger, til avslapning redusere stress, til innsovning osv.
- Slik jeg ser det, er dette en fin metode. Jeg kjenner ikke til forskning som direkte omhandler denne teknikken. Men metoden handler om å puste rolig og puste med magen. Det er mange veier til dette, og denne er en av dem, sier Binder."

Vet bare ikke hva de kan gjøre, men akkurat nå føler jeg meg bedre....gjør det om morningen. Ja jeg ønsker å trene men det går jo ikke, prøvde meg på aerobic når ungene var små og det og var jo umulig. Det går ikke det når du er så dårlig, da og fikk jeg beskjed om å trene men de skjønte ikke hvor dårlig jeg var. 

Den tellingen blir jeg bare stresset av, det har jeg prøvd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Hadde og et uhell i natt, satt i drømmen ved en elv og tisset og tenkte i drømmen "Faen nå har jeg tisset i sengen" og det stemte. Så måtte opp og styre med det, hadde jeg bare fått solian for da skjedde ikke det. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (12 timer siden):

Selv om primærsykepleieren din skal i ferie, så finnes det jo flere i FACT som kan hjelpe deg. Jeg synes du skal sende melding og si at du ikke har følt deg så dårlig på mange år. 

 

Det kan ikke være greit skrev han bare, og jeg skrev det var som å være i Helvete. Men han sa jeg kunne kontakte andre i fact og be om innleggelse og hvis jeg trengte det sist vi snakket, men vil jo ikke det. Ringte legesenteret, skal til henne neste fredag. Håper jeg ikke må være dårlig så lenge. Så maste jeg om solian igjen, følte meg jo bra da jeg gikk på den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Det kan ikke være greit skrev han bare, og jeg skrev det var som å være i Helvete. Men han sa jeg kunne kontakte andre i fact og be om innleggelse og hvis jeg trengte det sist vi snakket, men vil jo ikke det. Ringte legesenteret, skal til henne neste fredag. Håper jeg ikke må være dårlig så lenge. Så maste jeg om solian igjen, følte meg jo bra da jeg gikk på den. 

Jeg synes det høres veldig ugreit ut å skulle ha det sånn. Kanskje en innleggelse kan være lurt så du får jobbet tettere med noen over noen dager. Kanskje de da forstår bedre hva du sliter med og kan hjelpe deg på en bedre måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Humlesurr skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det høres veldig ugreit ut å skulle ha det sånn. Kanskje en innleggelse kan være lurt så du får jobbet tettere med noen over noen dager. Kanskje de da forstår bedre hva du sliter med og kan hjelpe deg på en bedre måte? 

Ja det er ikke greit, det er helt for jævlig og ingenting hjelper. Er skeptisk til innleggelse. er jo energier der borte og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (16 minutter siden):

Det kan ikke være greit skrev han bare, og jeg skrev det var som å være i Helvete. Men han sa jeg kunne kontakte andre i fact og be om innleggelse og hvis jeg trengte det sist vi snakket, men vil jo ikke det. Ringte legesenteret, skal til henne neste fredag. Håper jeg ikke må være dårlig så lenge. Så maste jeg om solian igjen, følte meg jo bra da jeg gikk på den. 

Det stemmer at du likte solian i begynnelsen, - men fikk du ikke melk i brystene av den? Eller husker du hvorfor du seponerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
frosken skrev (1 minutt siden):

Det stemmer at du likte solian i begynnelsen, - men fikk du ikke melk i brystene av den? Eller husker du hvorfor du seponerte?

Jo gjorde jo det, men er det så farlig? Seponerte vel pga de vanlige grunnene, så fikk jeg restless legs. Men husker NHD skrev da at jeg var i remisjon, jeg følte meg jo bra da. Nå bryr jeg meg ikke om energier, vil ikke ha det mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Jo gjorde jo det, men er det så farlig? Seponerte vel pga de vanlige grunnene, så fikk jeg restless legs. Men husker NHD skrev da at jeg var i remisjon, jeg følte meg jo bra da. Nå bryr jeg meg ikke om energier, vil ikke ha det mer. 

Kanskje det hadde vært ok med en kort innleggelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
frosken skrev (Akkurat nå):

Kanskje det hadde vært ok med en kort innleggelse?

Jeg er så usikker på det, så er det jo energier der borte og. Venninna mi ville legge seg inn nå, hun var ikke bra verken psykisk eller fysisk. Vet hvordan det er, men akkurat som det var i går er et rent Helvete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (8 minutter siden):

Ehe, takk! Kanskje ikke så lurt likevel. 

Det meste her i verden har både fordeler og ulemper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (Akkurat nå):

Det meste her i verden har både fordeler og ulemper...

Ja det er sant og alt er bedre enn dette, og det har jo med dose å gjøre også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...