Gå til innhold

Noen som vet hva dette kan være?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Shira! skrev (5 minutter siden):

Det får du.

Be legen om blå resept, velg nettapotek, bestill resept.

f.eks:

https://www.farmasiet.no/kjop-reseptvare/

 

Sånne pants er det flere som synes er OK, det er som en truse.

Du kan også få kladder på resepten, det kan være greit å ha som en ekstra forsikring, dersom du ønsker.

Du er like verdig selv om du trenger inkontinensprodukter Stjernestøv! 
 

Fysisk på apotek så får en nøytrale poser med produktene i. Du kan også få samtale på eget rom på apoteket, dersom du vil ha veiledning i ulike typer. 

 

 

Ok. Det visste jeg ikke. Ja vil jo ha noe som er som en truse. 

Takk for det :) Tror det blir flaut å snakke med legen og om det. 

Så de er diskre på apoteket? Da kan jeg jo hente det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
stjernestøv skrev (55 minutter siden):

Men det er jo energier, hva skal jeg ellers si da? 

Si du blir sliten av for mange folk og for mange inntrykk.

Anonymkode: 39a80...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (40 minutter siden):

Ok. Det visste jeg ikke. Ja vil jo ha noe som er som en truse. 

Takk for det :) Tror det blir flaut å snakke med legen og om det. 

Så de er diskre på apoteket? Da kan jeg jo hente det der. 

Kan du sende e-melding til fastlegen? Skriv at det er pga medisiner og er kjent fra tidligere ved bruk av medisiner.

 

Apoteket skal være diskret, si ifra at du vil ha diskret samtale og hjelp til å finne rette produkter. Du kan ringe på forhånd og avtale tid/si ifra at du trenger en samtale, dersom det er enklere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Si du blir sliten av for mange folk og for mange inntrykk.

Anonymkode: 39a80...2db

Det er ikke alltid det er mange folk på butikken, men energiene henger igjen. Vi etterlater alle spor av oss selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Shira! skrev (5 minutter siden):

Kan du sende e-melding til fastlegen? Skriv at det er pga medisiner og er kjent fra tidligere ved bruk av medisiner.

 

Apoteket skal være diskret, si ifra at du vil ha diskret samtale og hjelp til å finne rette produkter. Du kan ringe på forhånd og avtale tid/si ifra at du trenger en samtale, dersom det er enklere?

 

Kan ikke sende melding til legen nei, men skal til legen på fredag. 

Vet ikke om jeg tør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Kan ikke sende melding til legen nei, men skal til legen på fredag. 

Vet ikke om jeg tør det. 

Legen er vant med å skrive slike resepter. Dette er en bivirkning av medisiner du må ta. Si det slik, du får bivirkninger som gjør at du trenger resept på inkontinenshjelpemidler.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Shira! skrev (5 minutter siden):

Legen er vant med å skrive slike resepter. Dette er en bivirkning av medisiner du må ta. Si det slik, du får bivirkninger som gjør at du trenger resept på inkontinenshjelpemidler.

 

 

Ok. Får bare si det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Men det er jo energier, hva skal jeg ellers si da? 

Velg noe av dette, hvis du synes det passer (og bare glem det hvis jeg er helt på jordet):

Jeg tappes fullstendig for krefter når jeg er på steder med mange mennesker eller mange / varierte inntrykk, f.eks. litt lyder og bevegelse. Det skjer selv om det er i normale situasjoner som f.eks. en tur i butikken. Det er akkurat som om den uroen som naturlig følger med litt folkeliv, forsterkes til noe som suger all energi ut av meg. Det er mulig det har med angst å gjøre, men det er så sterkt at jeg kjenner et kraftig fysisk ubehag. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (52 minutter siden):

Velg noe av dette, hvis du synes det passer (og bare glem det hvis jeg er helt på jordet):

Jeg tappes fullstendig for krefter når jeg er på steder med mange mennesker eller mange / varierte inntrykk, f.eks. litt lyder og bevegelse. Det skjer selv om det er i normale situasjoner som f.eks. en tur i butikken. Det er akkurat som om den uroen som naturlig følger med litt folkeliv, forsterkes til noe som suger all energi ut av meg. Det er mulig det har med angst å gjøre, men det er så sterkt at jeg kjenner et kraftig fysisk ubehag. 

Ja sånn er det,det forklarer jo hvordan jeg har det. Folk suger ut energien min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Tror jeg bare jeg bestiller på nett jeg, vil ikke ta det opp med legen. Men holder det med tena? Tisser ganske mye når jeg gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Tror jeg bare jeg bestiller på nett jeg, vil ikke ta det opp med legen. Men holder det med tena? Tisser ganske mye når jeg gjør det. 

Jeg vet ikke, men kanskje slike pants?

Du kan Google navnet på de ulike, leverandøren har sikkert info. Som her;

https://www.tena.no/kvinner/produkter
 

Det står det bl.a om absorberingsevnen.

 

Du velger selv, men du har rett på blå resept når dette er vedvarende problem. Jeg vet ikke hva det koster, det blir jo en vurdering om det er verdt det å dekke det selv.

Det er synd at det fremdeles er tabubelagt, jeg forstår det veldig godt, men dessverre er det nok endel som kunne fått både utstyr og behandling for inkontinens.

 

Det finnes medisiner som kan hjelpe på enkelte typer lekkasjer, uten at jeg kan si om det er aktuelt for deg. Da må du jo snakke med legen. Synd at du ikke kan sende e-melding, det kan være en fin første steg for ting som er vanskelige å ta opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Shira! skrev (2 minutter siden):

Jeg vet ikke, men kanskje slike pants?

Du kan Google navnet på de ulike, leverandøren har sikkert info. Som her;

https://www.tena.no/kvinner/produkter
 

Det står det bl.a om absorberingsevnen.

 

Du velger selv, men du har rett på blå resept når dette er vedvarende problem. Jeg vet ikke hva det koster, det blir jo en vurdering om det er verdt det å dekke det selv.

Det er synd at det fremdeles er tabubelagt, jeg forstår det veldig godt, men dessverre er det nok endel som kunne fått både utstyr og behandling for inkontinens.

 

Det finnes medisiner som kan hjelpe på enkelte typer lekkasjer, uten at jeg kan si om det er aktuelt for deg. Da må du jo snakke med legen. Synd at du ikke kan sende e-melding, det kan være en fin første steg for ting som er vanskelige å ta opp.

 

 

Jeg bestilte sånne pants jeg nå som skulle holde mye urin, så håper det holder. Det kostet jo litt men denne måneden er det ikke skatt og har fått skattepenger, det går fint. Kan heller snakke med legen senere eller psykiateren, det kommer jo av risperdal? Sykepleieren kunne tatt det opp med han, nå får jeg bare håpe jeg holder meg tørr til de kommer for det skjer jo ikke hver natt. 

Husker jeg traff ei jeg kjente på apoteket som hentet bleier, jeg så pakken så det spørs vel hvem man handler med. De kunne lagt det i en pose, men jeg reagerte ikke på det for jeg trenger det jo selv. Bare flaut hvis naboen står der eller noen jeg kjenner, nå får jeg det i posten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

I dag har jeg ikke kjent så mye enegri,skal tro om 4 mg risperdal hjelper? Hadde jeg kjent det så fort? Syns det er godt å slippe litt,phu. Kanskje jeg klarer å besøke foreldrene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg skal ikke slutte denne gangen,nådde rock bottom. 

Håper du klarer å huske på det. Så slipper du å få det sånn her igjen. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (58 minutter siden):

Håper du klarer å huske på det. Så slipper du å få det sånn her igjen. ❤

Takk ❤️ Jeg husker nok det, vil ikke være såååå dårlig. Håper det er sant, at de virkelig virker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (14 minutter siden):

Takk ❤️ Jeg husker nok det, vil ikke være såååå dårlig. Håper det er sant, at de virkelig virker. 

Ja. Det håper jeg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men hadde et uhell igjen i natt så det var veldig mye styr, håper jeg får de pantsene snart. Orker ikke dette her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Men kan jeg spørre psykiateren om bleier? Det er jo pga risperdal, da er det vel psykiatri? Skal snakke med han i dag. Jeg bestilte jo fra Danmark :( 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Men kan jeg spørre psykiateren om bleier? Det er jo pga risperdal, da er det vel psykiatri? Skal snakke med han i dag. Jeg bestilte jo fra Danmark :( 

Dette synes jeg absolutt du skal ta opp med psykiateren! Det er viktig at han vet om bivirkningene og han kan sikkert skrive ut resept på beskyttelse til deg. Hvis ikke han gjør det må han hjelpe deg så du får hjelp hos fastlegen. Det er dumt å betale så mye for dette hvis du kan få det på blå resept. Det kan du hente ut hos feks farmasiet.no og få det tilsendt i posten hvis du ikke vil gå på apoteket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...