Gå til innhold

Noen som vet hva dette kan være?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Humlesurr skrev (1 minutt siden):

Dette synes jeg absolutt du skal ta opp med psykiateren! Det er viktig at han vet om bivirkningene og han kan sikkert skrive ut resept på beskyttelse til deg. Hvis ikke han gjør det må han hjelpe deg så du får hjelp hos fastlegen. Det er dumt å betale så mye for dette hvis du kan få det på blå resept. Det kan du hente ut hos feks farmasiet.no og få det tilsendt i posten hvis du ikke vil gå på apoteket. 

Da tar jeg det opp med han selv om det er flaut, må helst ha det i dag så må gå på apoteket. Orker ikke flere sånne netter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Da tar jeg det opp med han selv om det er flaut, må helst ha det i dag så må gå på apoteket. Orker ikke flere sånne netter. 

Psykiateren er vant med sånt så du trenger ikke tenke på at det er flaut(selvom jeg forstår at du synes det). Det vil sikkert føles som en lettelse når du har tatt det opp. Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Humlesurr skrev (8 minutter siden):

Psykiateren er vant med sånt så du trenger ikke tenke på at det er flaut(selvom jeg forstår at du synes det). Det vil sikkert føles som en lettelse når du har tatt det opp. Lykke til! 

Takk for det. Hadde ikke tenkt å begynne med bleier i så ung alder, men får bare manne meg opp til å si det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Takk for det. Hadde ikke tenkt å begynne med bleier i så ung alder, men får bare manne meg opp til å si det. 

Du er ikke den første så dette har garantert psykiateren vært borti tidligere. De på apoteket også, de har dessuten taushetsplikt. Det bør jo ikke være tabu og flaut, men jeg skjønner at du føler det sånn. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Du er ikke den første så dette har garantert psykiateren vært borti tidligere. De på apoteket også, de har dessuten taushetsplikt. Det bør jo ikke være tabu og flaut, men jeg skjønner at du føler det sånn. *klem*

Takk. Ja det skjer vel sikkert med flere enn meg, ja bare de er diskre på apoteket er det greit for meg. Takk for klemmen, sender en tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg måtte snakke med fastlegen om det sa han, men han syns det var veldig uheldig. Og etter ferien skulle jeg få solian sa han, kan jo ikke huske at jeg tisset på meg av dem. Det var en veldig god medisin sa han, måtte bare ta EKG først sa han. Skal jo til legen på fredag, så får håpe jeg ikke har flere uhell til da. Men det var ikke vanskelig å snakke med han om det, han tar alt så naturlig. Og var glad risperdal hadde bedre effekt nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Men ville gå en tur i dag og da kom det urin og jeg måtte snu, skal det begynne på dagen og nå da? Blir bedre psykisk men må leve med å tisse på meg? Håper inderlig ikke det skjer på solian. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Men ville gå en tur i dag og da kom det urin og jeg måtte snu, skal det begynne på dagen og nå da? Blir bedre psykisk men må leve med å tisse på meg? Håper inderlig ikke det skjer på solian. 

Kanskje det kan hjelpe litt om du begynner med såkalte knipeøvelser hvor du øver deg på å stramme bekkenmuskulaturen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Anbru skrev (3 minutter siden):

Kanskje det kan hjelpe litt om du begynner med såkalte knipeøvelser hvor du øver deg på å stramme bekkenmuskulaturen? 

Tror ikke det har noe med det å gjøre, det har med medisinen å gjøre. Holder ikke på med dette uten medisinen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Tror ikke det har noe med det å gjøre, det har med medisinen å gjøre. Holder ikke på med dette uten medisinen. 

Nei, skjønner at det har med medisinen å gjøre, men tenkte bare at en sterkere bekkenmuskulatur ville hjelpe deg til å kunne holde deg litt bedre? Men jeg har jo ikke peil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Anbru skrev (4 minutter siden):

Nei, skjønner at det har med medisinen å gjøre, men tenkte bare at en sterkere bekkenmuskulatur ville hjelpe deg til å kunne holde deg litt bedre? Men jeg har jo ikke peil. 

Ok. Jeg bare tror ikke det hjelper, men det skader jo ikke å prøve :) Men tror det har med blæra å gjøre, at den blir slapp eller noe. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Kunne tatt enda mer risperdal jeg, men kan jo ikke begynne å eksperimentere med det selv. Vil bare medisinere bort alt, men er glad jeg har blitt litt bedre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Kunne tatt enda mer risperdal jeg, men kan jo ikke begynne å eksperimentere med det selv. Vil bare medisinere bort alt, men er glad jeg har blitt litt bedre nå. 

Du skal til legen i morgen, skal du ikke? Hold ut til da og snakk med legen om alt dette! Det er ikke flaut, men bivirkninger av medisinene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Lillemus skrev (Akkurat nå):

Du skal til legen i morgen, skal du ikke? Hold ut til da og snakk med legen om alt dette! Det er ikke flaut, men bivirkninger av medisinene dine. 

Jo skal til legen i morgen, ja får ta det opp med henne da og se hva hun sier. Bare jeg ikke må gjennom undersøkelser, jeg vet jo at det er pga medisinene. Jeg bare hoppet i det når jeg sa det til psykiateren, får gjøre det samme i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ting som kan føles flaut for oss, men som er helt hverdagslig for de som jobber innen helse. :) Husker da jeg var i praksis så var liksom alt helt naturlig. Så har jeg vært på andre siden nå som pasient da, og har kjent på ting som for meg er pinlig, men som de ikke hever et øyenbryn over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Glitter skrev (20 minutter siden):

Det er mange ting som kan føles flaut for oss, men som er helt hverdagslig for de som jobber innen helse. :) Husker da jeg var i praksis så var liksom alt helt naturlig. Så har jeg vært på andre siden nå som pasient da, og har kjent på ting som for meg er pinlig, men som de ikke hever et øyenbryn over. :)

Ja det er vel sant det :) Må prøve å huske at de er proffe folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Fikk bleier på blå resept men det var ikke sånne pants, men det har jeg jo bestilt men nå skulle jeg jo være trygg om natten. Men var der så lenge på legesenteret at jeg fikk migrene, hun var bekymret for den høye pulsen og det lave blodtrykket så jeg skal til hjertespesialist. Hun skulle henvist meg for lenge siden sa hun, også tatt i betraktning av min bestefar døde av noe med hjertet og min bror har hjerteproblemer. Ble stresset og redd! Tok EKG og hun lyttet på lunger ,hjerte og tok puls. Hun visste ikke om det var noe før spesialisten hadde undersøkt meg, så er stresset nå. Og om jeg skulle bli dårlig måtte jeg ta kontakt med hun igjen, hvis jeg ble dårlig før jeg fikk time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Fikk bleier på blå resept men det var ikke sånne pants, men det har jeg jo bestilt men nå skulle jeg jo være trygg om natten. Men var der så lenge på legesenteret at jeg fikk migrene, hun var bekymret for den høye pulsen og det lave blodtrykket så jeg skal til hjertespesialist. Hun skulle henvist meg for lenge siden sa hun, også tatt i betraktning av min bestefar døde av noe med hjertet og min bror har hjerteproblemer. Ble stresset og redd! Tok EKG og hun lyttet på lunger ,hjerte og tok puls. Hun visste ikke om det var noe før spesialisten hadde undersøkt meg, så er stresset nå. Og om jeg skulle bli dårlig måtte jeg ta kontakt med hun igjen, hvis jeg ble dårlig før jeg fikk time. 

Så flott at du fikk ordnet med beskyttelse! Og godt at legen tar deg på alvor og henviser deg videre. Forstår at du blir engstelig nå, men det er bra at du skal undersøkes videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Humlesurr skrev (1 minutt siden):

Så flott at du fikk ordnet med beskyttelse! Og godt at legen tar deg på alvor og henviser deg videre. Forstår at du blir engstelig nå, men det er bra at du skal undersøkes videre! 

Ja er glad for det, han på apoteket tok meg bak disken for å se hva jeg ville ha. Tok det største jeg. Ja det var godt å bli tatt på alvor selv om jeg snakket om at det føltes som energi osv, men jeg glente jo å si jeg pleier å ha vondt på venstre side av brystet. Det sier de jo er angst, er ikke sikkert det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Psykiateren var så veldig på at jeg kunne ta truxal istedenfor seroquel om kvelden, men de har jo også takykardi som bivirkning. Hva er vitsen da? Hva med melatonin? Har jo det liggende men det virket ikke sist, men kunne prøvd igjen. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...